تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عجیب ترین میوه های جهان ؛ از تاک شکلاتی تا اژدها!

دنیای گیاهان زیبایی‌های فراوانی دارد. تنوع بسیار زیاد شکل، رنگ، بو و طعم‌های عجیب‌و‌غریب موجود در میوه‌ها شگفت‌انگیز است. در این مطلب، به‌ نقل از Plantura Magazine، برخی از عجیب‌ترین میوه‌های جهان را معرفی می‌کنیم.

کپی لینک

خربزه شاخدار (Cucumis metuliferus)

اولین مورد از فهرست عجیب ترین میوه های دنیا خربزه شاخدار یا خیار آفریقایی گیاهی از تیره کدوییان (Cucurbitaceae) است که میوه‌ها و سبزیجات خوشمزه دیگری مانند ملون، کدو و خیار نیز به آن تعلق دارند. خربزه‌های شاخدار رسیده دارای پوست زرد تا نارنجی و گوشت سبز لیمویی روشن هستند. این گیاه بومی نیوزیلند است، اما اکنون عمدتاً در ایالات متحده، شیلی و استرالیا کشت می‌شود.

کپی لینک

میوه اژدها (Hylocereus undatus)

میوه اژدها که با نام پیتایا نیز شناخته می‌شود، از خانواده کاکتوس است. پوست صورتی‌رنگ درخشان مشخصه‌ی خاص میوه اژدها است. درون این میوه، گوشت سفید رنگی را می‌بینید که دانه‌های سیاه کوچکی در آن پراکنده است. طعم کمی اسیدی به همراه شیرینی ملایم آن را در آب‌وهوای گرمسیری به میوه طراوت‌بخشی تبدیل می‌کند.

کپی لینک

دوریان (Durio zibethinus)

دوریان یا خارگیل به‌خاطر بوی زننده‌ای که دارد، معروف است. منشأ خارگیل جنوب شرق آسیا است و به دلیل بویی که دارد، مسافران به‌شدت از حمل آن در وسایل نقلیه عمومی منع می‌شوند. میوه خارگیل در بیشتر مناطق جنوب شرق آسیا، به علت اندازه بزرگ، پوست خاردار و بوی شدیدی که دارد، به شاهِ میوه‌ها معروف است.

کپی لینک

دست بودا (Citrus medica)

دست بودا به‌عنوان یکی دیگر از عجیب ترین میوه های جهان، میوه‌ای از خانواده مرکبات است. قسمت‌های انگشت‌مانندی که به هسته میوه منتهی می‌شوند، همان چیزی است که موجب شده این میوه به دست بودا معروف شود. در چین و ژاپن از این میوه عمدتاً به‌عنوان خوشبوکننده اتاق استفاده می‌شود. در اروپا، این میوه عجیب هنوز به‌خوبی شناخته نشده است.

کپی لینک

میوه گل ساعتی (Passiflora edulis)

میوه گل ساعتی میوه‌ای عجیب و خوشمزه است که در مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری کشت می‌شود و مدت‌ها است در سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود. پشت پوست تیره این میوه، گوشت زردرنگ و خوشبویی با دانه‌های سیاه قرار دارد.

کپی لینک

اوگلی (Citrus reticulata × paradisi)

میوه اوگلی (میوه زشت) نام خود را از ظاهر غیرجذاب، زمخت و چروکیده‌اش گرفته است. پوست این میوه که بومی جامائیکا است و گاهی نارنگی جامائیکایی نامیده می‌شود، مانند پوست بیشتر مرکبات خویشاوندانش جذاب نیست، بلکه حالت زرد سبزرنگ دارد. گفته می‌شود اوگلی حاصل تلاقی طبیعی میان نارنگی و دارابی است.

کپی لینک

رامبوتان (Nephelium lappaceum)

میوه رامبوتان در مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا و عمدتاً در اندونزی، مالزی و تایلند کشت می‌شود. این میوه عجیب رنگ صورتی رو به قرمز خیره‌کننده‌ای دارد و با مژک‌های نرمی پوشیده شده است و به همین خاطر به آن مژکی یا میوه مودار نیز گفته می‌شود. گوشت این میوه سفید شیری است و مزه شیرین و کمی تند دلچسبی دارد.

کپی لینک

تاک شکلاتی (Akebia quinata)

میوه‌های بنفش تاک شکلاتی سوسیس‌شکل و پر از دانه هستند. با‌این‌حال، این دانه‌ها طعم شیرین دلپذیر میوه را برهم نمی‌زنند. درختچه تاک شکلاتی از خاور دور منشأ می‌گیرد و بیشتر در چین، ژاپن و کره یافت می‌شود.

کپی لینک

آتمویا (Annona × atemoya)

آتمویا هیبریدی از شکر سیب و چری‌مویا است. این میوه از مناطق گرمسیری آمریکای لاتین منشأ می‌گیرد. میوه آتمویا قلب‌شکل است و پوست سبزرنگی دارد. درون آن گوشت سفید شیرینی است که دانه‌های سیاهی در آن قرار دارد.

کپی لینک

سالاک (Salacca zalacca)

سالاک یا میوه مار آخرین میوه‌ای است که در فهرست عجیب ترین میوه‌های دنیا به آن اشاره می‌کنیم. سالاک که گونه‌ای نخل است، عمدتاً در سوماترا و جاوه اندونزی می‌روید. نام این میوه عجیب به خاطر پوست قهوه‌ای قرمز شبیه پوست مار است که حتی فلس هم دارد. این میوه ازنظر شکل و اندازه شبیه انجیر است. میوه مار طعم شیرین ملایمی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عجیب ترین میوه های جهان ؛ از تاک شکلاتی تا اژدها!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..