تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت اولین مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در دهوک عراق

مدیر بیماری‌های واگیر بهداشت استان دهوک عراق از ثبت اولین مورد مرگ ناشی از تب خونریزی دهنده موسوم به تب کریمه کنگو در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، «سکفان حسن» مدیر بیماری‌های واگیر بهداشت استان دهوک عراق گفت: امروز اولین مورد مرگ ناشی از بیماری تب کریمه کنگو در استان به ثبت رسید.

وی افزود: متوفی از اهالی ناحیه بعشیقه در شمال موصل بود و در منزل با حیوانات سر و کار داشت. او امروز در بیمارستان آزادی دهوک درگذشت.

مدیر بیماری‌های واگیر بهداشت استان دهوک با اشاره به اینکه این بیماری از طریق خون حیوانات آلوده به فرد مبتلا منتقل شده است، افزود: متوفی ۲ روز قبل به بیمارستان آزادی دهوک مراجعه کرده بود و امروز درگذشت.

وی اظهار داشت: همسر این فرد نیز نیز اکنون دارای همین علائم اما در سلامت کامل به سر می‌برد.

پیشتر وزارت بهداشت عراق در اواخر ماه مه اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۹ مورد مبتلا به ویروس تب کریمه کنگو (تب خونریزی دهنده) در این کشور به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲۰ مورد فوت کرده اند.

تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت اولین مرگ ناشی از تب کریمه کنگو در دهوک عراق»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..