تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تالاب شور و شیرین میناب قربانی قاچاق سوخت

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در خصوص تخریب تالاب‌ها و خوریات براثر قاچاق سوخت گفت: بیشترین آلودگی نفتی از قاچاق سوخت در تالاب بین المللی "شوروشیرین" میناب به ثبت رسیده است که گزارش این معضل به محیط زیست کشور فرستادیم. حبیب مسیحی تازیانی در نشستی خبری به مناسبت هفته محیط زیست، ادامه داد: رهاسازی سوخت قاچاق در تالاب‌ها و مناطق تحت حفاظت ضربات جبران ناپذیری به حیاط محیط زیست استان می‌زند و در صورت جدی نگرفتن بسیار گسترده و فراگیر بوده که نیازمند توجه جدی همه فعالان محیط زیستی است.

انتشار بوی نامطبوع از مشعل واحدهای نفتی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در خصوص انتشار بوی نامطبوع در غرب بندرعباس گفت: این بوی نامطبوع از مشعل واحدهای نفتی است و در حال پایش، پیگیری و جمع‌آوری مستندات هستیم. مسیحی تازیانی با اشاره به اینکه در این زمینه به چند واحد حوزه صنایع غرب شهرک صنعتی اخطار لازم داده‌شده است تصریح کرد: بخشی از آلایندگی ناشی از سوخت مواد نفتی است اگر این آلایندگی استمرار داشته باشیم و هر زمان به قطعیت برسیم که کدام واحد در این موضوع دخیل است به‌طور حتم به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

۲۹۸ روز هوای پاک

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان به پدیده‌های گردوغبار و ریز گردها در سال گذشته اشاره کرد و گفت در سال گذشته طبق آمار کیفی هوا، ۲۹۸ روز هوای پاک، ۵۷ روز به‌عنوان روزهای ناسالم برای گروه‌های حساس، چهار روز ناسالم برای تمامی گروه‌ها و دو روز هوای آلوده و منجر به تعطیلی به ثبت رسید.مسیحی تازیانی ادامه داد: در سال گذشته ۱۳ جلسه شرایط اضطرار در هرمزگان برگزار شد، و در حوزه آلودگی‌های آب‌وخاک و هوا نیز مدیریت و پایش از صنایع نیز شکل گرفت .

معرفی 25 واحد آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در ادامه به برنامه‌ریزی انجام‌شده در خصوص انباشت و انتقال پسماندهای صنعتی و حتی بازیافت برخی از آن‌ها نیز یادآور شد: از ۴۲۹ صنایع صنعتی و تولیدی مورد بازدید گرفته، ۱۵۱ اخطار مورد برای رفع آلودگی این واحدهای صنعتی صادر شد که ۲۵ مورد پس از اخطار نیز به‌عنوان صنایع آلاینده به سازمان محیط‌ زیست کشور معرفی شدند.مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان در خصوص مدت پایش بررسی صنایع و واحدها تصریح کرد: از چهار سال مدت پاسخگویی اداره کل محیط ‌زیست هرمزگان نیز به درخواست‌های ارباب‌رجوعان به ۱۱ روز رسیده است و امیدواریم امسال رسیدگی به این پرونده‌ها بازهم کاهش یابد و به 9 روز برسد . وی این را گفت که بر اساس پایش و بررسی‌ها مشخص شد صنایع نیز نسبت به سال گذشته در مسیر بهبود عملکردی در بحث محیط‌زیست حرکت کرده‌اند . مسیحی تازیانی پاسخگویی تعداد استعلام حوزه محیط‌زیست موافق بر احداث را ۱۶۷۴ مورد، مخالف برای احداث ۲۹۰ مورد، موافقت بهره‌برداری ۱۳۰ مورد و مخالفت در بهره‌برداری ۳۵ مورد اعلام کرد.وی به صدور مجوزهای سازگار با لایه ازن نیز یادآور شد:به 631 پرونده مجوز زیست‌محیطی از طریق گمرکات استان پاسخگو داده‌شده است .

ایجاد آب‌شیرین‌کن در پایین‌دست صنایع غرب با تصمیمات وزارت نیرو

مدیرکل حفاظت از محیط هرمزگان در رابطه با سؤال صبح ساحل که آب‌شیرین‌کن بندرعباس بر اساس چه توجیه محیط زیستی دقیقه در پایین‌دست صنایع غرب ساخته شد که در موارد اضطراری مثل جاری شدن گازوئیل براثر شکستگی خط لوله و رسیدن آن به دریا مجبور به خاموش کردن و بی‌آبی بخشی از بندرعباس شدند و هرازگاهی امکان نشت هرگونه آلودگی از سوی صنایع و رسیدن آلودگی به آب‌شیرین‌کن هست گفت: ایجاد آب‌شیرین‌کن در آن منطقه در حوزه تصمیمات وزارت نیرو بود که در زمان جانمایی آن تمام الزامات از سوی محیط‌زیست به آن‌ها بیان‌شده و مطالعات آن مکان توسط وزارت نیرو صورت گرفته‌شده بود و مسیحی تازیانی این را هم خاطرنشان کرد که بعد از ساخت آن تصفیه‌خانه و پیرو مخاطرات زیست‌محیطی در چند سال قبل هیچ‌گونه مجوزی برای ایجاد آب‌شیرین‌کن در غرب بندرعباس صادر نشده است.

علت نامعلوم حضور پلنگ در بندر خمیر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان در خصوص سؤال دیگر صبح ساحل مبنی بر علت حضور پلنگ در بندر خمیر گفت: تاکنون ردی یا نشانه‌ای حضور پلنگ در آن منطقه گزارش نشده بود و برای ما جالب بود که چرا پلنگ آنجا بود که این مورد در دست بررسی است. مسیحی تازیانی علت حادثه تصادف پلنگ با خودرو در بندر خمیر نیز در مرحله تحقیق دانست. وی با اشاره به پایش لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در پایان سال گذشته عنوان کرد : هنوز هم این پایش ادامه دارد و خردادماه به پایان می‌رسد و تمامی موضوعات در این بخش موردبررسی قرار می‌گیرد.این مقام مسئول بابیان اینکه از شرق تا غرب در خصوص صید و صیادی نیز مورد کاوش و پایش قرار گرفت، گفت: طی چند روز گذشته از صید چهار تن گونه سفره‌ماهی توسط همکاران محیط‌زیست جلوگیری به عمل آمد و با همکاری شیلات هرمزگان نیز امیدواریم در این بخش شاهد اقدامات مثبتی باشیم.مسیحی تازیانی به تصادفات جاده‌ای گریزی زد و اظهار داشت: تصادفات جاده‌ای تعارضات بین حیات‌وحش و جوامع محلی مهم‌ترین خطرات در کمین حیات‌وحش هرمزگان است. وی بیان داشت که در این خصوص بودجه‌ای برای ایجاد یک قرنطینه حیات‌وحش در هرمزگان در سال جاری در منطقه گنو نیز در نظر گرفته‌شده است.مسیحی تازیانی از ثبت ۳۸۶ گونه پرنده، ۷۸ گونه پستاندار و ۷۸ گونه دوزیست در هرمزگان خبر داد و افزود: هوشمند سازی مناطق تحت مدیریت از مهم‌ترین برنامه‌های محیط‌زیست هرمزگان در سال جاری است تا بتوانیم امکان مدیریت و نظارت را بالا برد.وی از کنترل بیماری در حیات‌وحش غرب هرمزگان با همکاری جوامع محلی و دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد که سال گذشته در استان رخ داد. مسیحی تازیانی ادامه داد:بحث آموزش و واکسیناسیون دام‌ها نیز از مهم‌ترین اقداماتی بود که توانست در این موضوع گره‌گشا باشد و این معضل برطرف شد.وی افزود: در شرق هرمزگان دامداری با مشکلاتی همچون رهاسازی دام روبه‌رو است که معضلاتی همچون کاهش جمعیت علفخوار و طعمه شدن پلنگ‌ها را به همراه دارد و به‌واسطه بیماری هم دام‌های زیادی تلف می‌شدند. این مقام مسئول از انعقاد قرارداد و تفاهم‌نامه مابین صندوق بیمه کشاورزی و محیط‌زیست در اسفندماه سال گذشته سخن به میان آورد که افراد از ۱۵ اسفندماه پارسال بر اساس این قرارداد می‌تواند پی گیر خسارات ناشی از تلفات دامی خود باشند.

هفته محیط زیست امسال با شعار "نهضت ملی کاهش آلودگی‌های پلاستیکی" از امروز آغاز و تا ۲۲ خردادماه ادامه دارد

46




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تالاب شور و شیرین میناب قربانی قاچاق سوخت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..