تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت اکسل، ورد و تیمز را به هدست ویژن پرو اپل می‌آورد

اپل شب گذشته سرانجام از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو (Vision Pro) با قیمت نجومی 3499 دلار رونمایی کرد. اکنون مایکروسافت اعلام کرده که قصد دارد برنامه‌های ورد (Word)، اکسل (Excel) و تیمز (Teams) خود را به پلتفرم جدید اپل بیاورد.

براساس گزارش ورج، مایکروسافت یکی از اولین شرکت‌هایی است که قصد دارد پشتیبانی از برنامه‌های خود را در دسترس هدست واقعیت ترکیبی گران‌قیمت اپل قرار دهد. سازنده آیفون در نمایش شب گذشته خود به‌طور مختصر برنامه‌های اکسل، ورد و مایکروسافت تیمز را نشان داد که توسط هدست ویژن پرو اجرا می‌شوند و با یک رابط کاربری می‌توان آن‌ها را از طریق چشمان کنترل کرد.

رابط کاربری اکسل در هدست ویژن پرو اپل نمایی از اکسل در هدست اپل

مایکروسافت ظاهراً از همان رابط کاربری مشابه نسخه‌های وب اکسل و ورد در هدست اپل استفاده خواهد کرد. هرچند رابط Teams در کنفرانس شب گذشته خیلی نمایش داده نشد، اما به‌نظر می‌رسد که این برنامه همراه با پرسونای سه‌بعدی به هدست اپل اضافه می‌شود که با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی، چهره کاربران را به‌صورت مجازی بازسازی می‌کند. Zoom و Webex نیز از این ویژگی در هدست اپل ویژن پرو پشتیبانی خواهند کرد.

علاوه‌براین، برنامه‌های Unity نیز به‌طور بومی روی هدست اپل اجرا خواهند شد؛ بنابراین پس از عرضه دستگاه در اوایل سال آینده میلادی، می‌توان انتظار داشت که بازی‌های زیادی برای ویژن پرو وجود داشته باشند. ادوبی نیز قصد دارد برنامه Lightroom را برای آن ارائه کند تا کاربران بتوانند فقط با چشم و دستان خود، عکس‌ها را ویرایش کنند.

هرچند مایکروسافت سال‌ها تلاش کرد با هدست‌های هولولنز (HoloLens)، حضور خود در بازار واقعیت افزوده را تقویت کند، اما بیشتر فعالیت‌های ردموندی‌ها به نرم‌افزارهای آن‌ها مربوط می‌شود و شاید چنین پشتیبانی سریعی از هدست اپل توسط آن چندان تعجب‌برانگیز نباشد. مایکروسافت همچنین برنامه‌های آفیس را خیلی سریع برای مک‌های M1 ارائه کرد و نیز همکاری مشابهی با متا داشته است تا تجربیات ایکس باکس، تیمز، آفیس و ویندوز را به هدست‌های Quest VR بیاورد.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو زی‌تل است؛ «زی‌تل فایبر، اینترنت پایدار و پرسرعت بر بستر تکنولوژی فیبر نوری»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت اکسل، ورد و تیمز را به هدست ویژن پرو اپل می‌آورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..