تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موشک هایپرسونیک فتاح؛ ابرموشک ایرانی با برد ۱,۴۰۰ کیلومتر و سرعت ۱۳ ماخ

صبح امروز سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه با انتشار توییتری خبرساز شد. وی در توییتی نوشت: «‏طلوع سه‌شنبه، طلوع خورشید در یک روز عادی نیست؛ خورشید امروز با ‎#فتاح طلوع می‌کند». این توییت خبر از رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح می داد. در اولین ساعات امروز سه شنبه شانزدهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در حضور سید ابراهیم رییسی، از موشک هایپرسونیک فتاح به عنوان ابرموشک ایرانی رونمایی شد.

رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح موشک فتاح موشک فتاح

به ادعای خبرگزاری فارس، موشک هایپرسونیک فتاح ۱,۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کرده و این سامانه‌ها را منهدم کند. این موشک از دقت اصابت فزاینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهانکاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است. آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌ مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت یک موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داده و گفته بود: «این موشک سرعت بالایی دارد و در‌ جو و خارج از جو می‌تواند ‌مانور دهد. این موشک جدید از همه سامانه های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا دهها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتوان با آن مقابله کند. این موشک سامانه های ضد موشکی دشمن را هدف قرار می دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است».

رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح رونمایی از موشک هایپرسونیک ایرانی فتاح

سردار حاجی زاده پیش تر مدعی شده بود که موشک فتاح «سیستم‌ های پدافندی آمریکا را بی تاثیر و دکان فروش تسلیحات آمریکایی را تعطیل می‌ کند». این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانورهای مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است و گفته می شود نام آن توسط رهبر انقلاب انتخاب شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موشک هایپرسونیک فتاح؛ ابرموشک ایرانی با برد ۱,۴۰۰ کیلومتر و سرعت ۱۳ ماخ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..