تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها: ایجاد پلتفرم تعامل مردم و مجلس

مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد پارلمان مجازی ایرانیان طی دو سال به پلتفرم تعامل جامعه مدنی با قانونگذاران تبدیل شود.

پارلمان مجازی ایرانیان از سال ۱۳۹۹ شروع به فعالیت کرد تا به عنوان یک سامانه تعاملی نمایندگان از طریق آن درباره‌ی طرح‌ها و لوایح با مردم مشورت کنند و نظرات مردم را دریافت کنند. البته اکنون آدرس اینترنتی این پارلمان فعال نیست.

مرکز پژوهش‌های مجلس در یک گزارش کارشناسی از چالش‌‌ها و راهکارهای تحقق حکمرانی هوشمند در کشور به مجلس توصیه‌هایی سیاستی کرد. این گزارش تلاش می‌کند تا با تصویرپردازی دقیق از مجلس هوشمند و مسیرهای دستیابی به آن پیشنهادهای اجرایی ارائه دهد.

پیشنهادهایی چون تدوین سند راهبردی مجلس هوشمند، تدوین شاخص‌های عملیاتی پایش هوشمندسازی نظام پارلمانی و تبدیل شدن پارلمان مجازی ایرانیان به پلتفرم تعامل جامعه مدنی با قانونگذاران بخشی از این گزارش است.

در این گزارش آمده که حکمرانی هوشمند با رویکردی نوآورانه در کنار مفاهیمی چون دولت الکترونیک، دولت باز و دولت هوشمند به مشارکت شهروندان، تعامل‌پذیری و پاسخگویی، شفافیت، دیجیتالی شدن، دموکراسی و مردم‌سالاری تأکید می‌کند.

در مقابل چالش‌های مهمی برای حکمرانی هوشمند در ایران وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عدم توسعه زیرساخت‌های دیجیتال، خلأ داده و آمار در نظام حکمرانی، امنیت دیجیتال، چالش سواد دیجیتال در حکمرانی هوشمند، ضعف در یکپارچه‌سازی اطلاعات میان دستگاهی و مصورسازی کلان‌داده‌ها و نمایه‌سازی و تحلیل اطلاعات هستند.

دولت هوشمند نسل سوم دولت الکترونیک است که مسئولان بارها بر آن تأکید کرده‌اند و کاملاً هم مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است. درواقع دولت هوشمند به پیاده‌سازی مجموعه‌ای از فرایندهای کسب‌وکار با استفاده از قابلیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌پردازد تا اجازه جریان پیدا کردن سریع اطلاعات را میان سازمان‌های مختلف دولتی بدهد و برنامه‌هایی را برای ارائه خدمات با کیفیت بالا به شهروندان اجرا می‌کند.

همچنین دولت هوشمند از فناور‌ی‌های نوظهور و راهبردهای مختلف نوآوری برای ایجاد درک بهتری از جامعه و موجودیت‌های آن استفاده می‌کند.

یکی از اهداف اصلی حکمرانی هوشمند هم بهینه‌سازی خدمات در فضای عمومی است که با اقداماتی که در جهت ارتقای کیفیت زندگی انجام می‌شود همراه است. تحول هوشمند، مشارکت شهروندان، شفافیت اطلاعات و بهبود خدمات را محقق می‌کند.

در میان توصیه‌های مرکز پژوهش‌ها تبدیل شدن پارلمان مجازی ایرانیان به پلتفرم جالب توجه است. پلتفرمی که با فعال‌سازی و افزودن قابلیت‌ها و ظرفیت‌های پارلمان مجازی ایرانیان طی دو سال به جایی برای تعامل جامعه مدنی با قانونگذاران تبدیل شود.

در این گزارش بر ارتقای زیرساختی فناوری اطلاعات و ارتباطات در مجلس تأکید شده که توسعه‌ی دسترسی به اینترنت و افزایش پهنای باند در زیرساخت‌های پارلمانی و طراحی و به‌کارگیری برنامه‌های کاربردی پارلمانی از طریق توسعه بهره‌گیری هوشمند تلفن‌های هوشمند بخشی از آن است. توصیه‌هایی که البته فقط در چارچوب مجلس و برای آن ارائه شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد مرکز پژوهش‌ها: ایجاد پلتفرم تعامل مردم و مجلس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..