تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل با مک او اس سونوما به پشتیبانی تعداد زیادی از مک‌های اینتلی پایان داد

نسخه‌ی جدید macOS موسوم‌ به سونوما، از تعداد زیادی از مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل، پشتیبانی نمی‌کند.

اپل با معرفی مک پرو مجهز به تراشه‌ی M2 Ultra، سرانجام فرایند مهاجرت به پردازنده‌های اختصاصی‌ خود را کامل کرد و اکنون همه‌ی مدل‌های جدید کامپیوترهای این شرکت از تراشه‌های سری M بهره می‌برند. به‌روزرسانی جدید مک او اس موسوم‌ به سونوما (Sonoma) همچنان روی برخی مک‌های مجهز به پردازنده‌های اینتل اجرا می‌شود اما به‌طور کلی، از همه‌ی مک‌های اینتلی که قبل‌ از سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند یا به‌عبارت دیگر، محصولاتی که از تراشه‌ی اپل T2 بهره نمی‌برند، پشتیبانی نمی‌کند.

سونوما اکنون به پشتیبانی از همه‌ی نسخه‌های مک‌بوک ۱۲ اینچی، نسخه‌های ارتقایافته‌ی مک‌بوک پرو و مک‌بوک ایر ۲۰۱۷ و آی مک ۲۰۱۷ پایان داده است. مک‌هایی که بعد از سال ۲۰۱۷ معرفی شدند عموماً از تراشه‌ی اپل T2 استفاده می‌کنند؛ پردازنده‌ای که برای عملکردهای نوار لمسی برخی مدل‌های مک‌بوک پرو و ارائه‌ی ویژگی‌های امنیتی و کدگذاری ویدیویی طراحی شده بود.

البته مک او اس سونوما همچنان از آی مک پرو که در دسامبر ۲۰۱۷ معرفی شد پشتیبانی می‌کند؛ محصولی که برای اولین‌بار به تراشه‌ی T2 مجهز شد. علاوه‌براین آی مک ۲۰۱۹ که از T2 بهره نمی‌برد اما روی فرم‌ور مک‌های مجهز به این تراشه اجرا می‌شود، همچنان از سونوما پشتیبانی خواهد کرد.

براساس اعلام Arstechnica، اپل پس‌ از معرفی مک‌های مجهز به تراشه‌های سری M خود، دوره‌ی پشتیبانی از مک‌های اینتلی را کاهش داده است. به‌عنوان مثال مک‌های معرفی‌شده بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ معمولاً به‌مدت ۷ تا ۸ سال نسخه‌های جدید مک او اس را دریافت کرده‌اند درحالی‌که این به‌روزرسانی‌ها برای مک‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به ۶ سال کاهش یافته است.

اپل پس‌ از جایگزینی پایان دوره‌ی پشتیبانی از مک‌های قدیمی‌تر، تا دو سال دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این محصولات ارائه می‌دهد و بنابراین افرادی که از نسخه‌های Monterey یا Ventura استفاده می‌کنند، پس‌ از انتشار سونوما همچنان می‌توانند آپدیت‌ها و وصله‌های امنیتی را دریافت کنند. به‌هرحال کاربرانی که درحال‌حاضر از macOS 11 Big Sur استفاده می‌کنند، باید سیستم‌عامل یا سخت‌افزار خود را ارتقاء دهند و در غیر این‌ صورت، وصله‌های نرم‌افزاری امنیتی جدیدی برای آن‌ها منتشر نخواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل با مک او اس سونوما به پشتیبانی تعداد زیادی از مک‌های اینتلی پایان داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..