تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هدست اپل از پردازنده اختصاصی R1 و قابلیت احراز هویت Optic ID بهره می‌برد

«تیم کوک» با حضور در کنفرانس WWDC 2023 جمله معروف One More Thing «استیو جابز» فقید را بیان کرد تا پس از سال‌ها انتظار، سرانجام از هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام «اپل ویژن پرو» (Apple Vision Pro) رونمایی کند. در این مطلب مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه را مرور خواهیم کرد.

هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای پنل جلویی شیشه‌ای و قاب آلومینیومی است که شامل پنج سنسور، 12 دوربین، نمایشگر و یک کامپیوتر داخلی شده و ظاهراً با کمک یک فن خنک نگه داشته می‌شود.

سیستم احراز هویت Optic ID هدست اپل

از دیگر ویژگی‌های اپل ویژن پرو می‌توان به یک سیستم بیومتریک به نام Optic ID اشاره کرد که درست مانند Face ID آیفون‌ها می‌تواند چهره کاربران را تشخیص دهد.

بنابراین زمانی که هدست را روی صورت خود قرار می‌دهید، قفل آن می‌تواند به‌طور خودکار باز شود.

هدست اپل ویژن پرو دارای چه پردازنده‌ای است؟

هرچند اپل ویژن پرو از چیپ M2 بهره می‌برد، اما یک چیپ جدید دیگر با نام R1 نیز دارد که برای پردازش‌های حسگر طراحی شده است.

چیپ R1 برای ترکیب تمام سنسورهای موجود در هدست اپل طراحی شده تا بتواند موقعیت سر و دست کاربران را به‌طور دقیق ردیابی کند، به‌صورت سه‌بعدی نقشه‌برداری کرده و همچنین ردیابی چشم را انجام دهد. به گفته اپل، این تراشه می‌تواند اطلاعات سنسورها را در 12 میلی‌ثانیه پردازش کند؛ هشت‌برابر سریع‌تر از یک چشم برهم زدن. این امر به‌طور چشمگیری ناهنجاری‌های حرکتی که سایر هدست‌های واقعیت ترکیبی برای کاربران ایجاد می‌کنند، کاهش می‌دهد.

مشخصات مربوط به نمایشگر و دوربین‌ها

ویژن پرو از یک لنز سه عنصری اختصاصی با نمایشگرها micro OLED با وضوح بالا استفاده می‌کند. نمایشگر micro‑OLED سفارشی این دستگاه دارای وضوح 23 میلیون پیکسل است که با وجود آن، رنگ‌ها را با دقت بسیار زیادی نشان می‌دهد. در داخل دستگاه، دوربین IR و نورپردازهای LED وجود دارد و نمای بیرونی دستگاه دارای سنسور LiDAR و دوربین سنتی است.

اسپانسر این رویداد دیجیاتو زی‌تل است؛ «زی‌تل فایبر، اینترنت پایدار و پرسرعت بر بستر تکنولوژی فیبر نوری»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هدست اپل از پردازنده اختصاصی R1 و قابلیت احراز هویت Optic ID بهره می‌برد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..