تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ثبت نام آزمون دوره تکمیلی تخصصی علوم‌ آزمایشگاهی از ۶ تیر

 بر اساس تقویم آزمون‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۴۰۲، آزمون دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی در ۱۲ مرداد برگزار می‌شود. ممکن است آزمون کتبی دوره آزمون کتبی تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی به صورت الکترونیک "Computer Based" یا کاغذی "Paper Based" برگزار شود. 

افرادی که در رشته‌های ایمنی‌شناسی پزشکی، انگل‌شناسی پزشکی، باکتری‌شناسی (میکروب‌شناسی) پزشکی، بیوشیمی بالینی، ژنتیک پزشکی، قارچ‌شناسی پزشکی، ویروس‌شناسی پزشکی و خون‌شناسی (هماتولوژی) آزمایشگاهی و بانک خون، دارای دکتری تخصصی "Ph.D" باشند، مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

دانشجویان مقطع دکتری تخصصی که تا پایان شهریور ماه سال جاری دانش‌آموخته می‌شوند، مجاز به شرکت در این آزمون هستند. اگر این افراد نتوانند مستندات مرتبط با فارغ التحصیلی خود را ارائه دهند، قبولی آن‌ها کان لم یکن تلقی می‌شود.

داوطلبان همزمان با تکمیل فرم ثبت‌نام باید نسبت به بارگذاری مدارک اسکن شده خود در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اقدام کنند. بلافاصله پس از فشار دادن دکمه ثبت توسط داوطلب، کد رهگیری صادر می‌شود و برای افرادی که کد رهگیری دارند، در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط شرکت در آزمون، کارت ورود به جلسه صادر می‌شود.

هزینه ثبت‌نام در این آزمون ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال است. داوطلبان باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با خرید اعتبار و دریافت کد پرداخت جهت ثبت‌نام آزمون، فرم ثبت‌نام را به دقت تکمیل کنند و مدارک لازم را بارگذاری کنند.

پذیرش در دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی از طریق آزمون کتبی و مصاحبه انجام می‌شود. سهم آزمون کتبی در قبولی داوطلبان ۶۷ درصد است و مصاحبه نیز سهم ۳۳ درصدی دارد. تعداد سؤالات آزمون کتبی ١٥٠ پرسش و به صورت چند گزینه‌ای است.

تعداد سؤالات درس «کلیات علوم‌آزمایشگاهی» ۳۰ پرسش، «باکتری‌شناسی» ۱۵ پرسش، «ژنتیک‌پزشکی» ۱۵ پرسش، «بیوشیمی» ۱۵ پرسش، «قارچ‌شناسی» ۱۵ پرسش، «ایمنی‌شناسی» ۱۵ پرسش، «خون‌شناسی» ۱۵ پرسش، «ویروس‌شناسی» ۱۵ پرسش و «انگل‌شناسی» شامل ۱۵ پرسش است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ثبت نام آزمون دوره تکمیلی تخصصی علوم‌ آزمایشگاهی از ۶ تیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..