تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




M2 اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین تراشه ساخته شده برای کامپیوترهای شخصی

اپل تراشه‌ی M2 اولترا را رسماً معرفی کرد؛‌ سیستم-روی-چیپی که عملکرد فوق‌العاده قدرتمند و سریع را برای مک‌های اپل به‌ارمغان می‌آورد. این تراشه درحال حاضر بزرگ‌ترین و قدرتمندترین پردازنده‌ی ساخت غول فناوری اهل کوپرتینو محسوب می‌شود که در مک استودیو و مک پرو جدید مورداستفاده قرار گرفته است.

M2 اولترا با فرآیند ۵ نانومتری نسل دوم ساخته شده و از تکنولوژی پیشرفته‌ی اولترافیوژن برای اتصال دو تراشه‌ی M2 Max بهره می‌برد و بدین‌ترتیب کارایی آن دوبرابر M2 Max است. این تراشه‌ی جدید از ۱۳۴ میلیارد ترانزیستور استفاده می‌کند که درمقایسه‌با M1 اولترا ۲۰ میلیارد بیشتر شده است. این تراشه از رم یکپارچه تا ۱۹۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند که از این‌نظر نیز ۵۰ درصد بهتر از نسل قبلی است.

از دیگر ویژگی‌های M2 اولترام ی‌توان به پنهای‌باند حافظه‌ی ۸۰۰ گیگابایت برثانیه‌ای آن اشاره کرد که دوبرابر M2 Max است. پردازنده‌ی مرکزی این تراشه ۲۰ درصد سریع‌تر از M1 اولترا و پردازنده‌ی گرافیکی آن ۳۰ درصدی قدرتمندتر از نسل قبل عمل می‌کند و علاوه‌براین موتور عصبی آن ۴۰ درصد سریع‌تر شده است. موتور پردازش رسانه‌ی M2 اولترا نیز نسبت‌به M2 Max دوبرابر بهتر عمل می‌کند و بدین‌ترتیب کار با فرمت ProRes را سرعت می‌بخشد.

جانی سروجی، معاون ارشد فناوری‌ سخت‌افزار اپل می‌گوید: «M2 اولترا عملکرد و قابلیت‌های شگفت‌انگیزی برای سنگین‌ترین جریان‌های کاری کاربران حرفه‌ای ارائه می‌دهد و بهره‌وری انرژی را نیز بهبود می‌دهد. M2 اولترا با افزایش سرعت پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی و همچنین موتور عصبی، پهنای‌باند زیاد، قدرتمندترین سیستم-روی-چیپ جهان برای رایانه‌های شخصی است.»

M2 اولترا از ۲۴ هسته بهره می‌برد که شامل ۱۶ هسته‌ با کارایی بالا و هشت هسته‌ی دیگر می‌شود که عملکرد آن‌ها درمقایسه‌با M1 اولترا تا ۲۰ درصد بهتر است. اکنون مک‌ استودیو مجهز به M2 اولترا هنگام کار با برنامه‌هایی مثل DaVinci Resolve، پردازش ویدیوها را تا ۵۰ درصد سریع‌تر انجام می‌دهد.

پردازنده‌ی گرافیکی M2 اولترا با ۶۰ یا ۷۶ هسته دردسترس خواهد بود. بدین‌ترتیب تعداد هسته‌های این تراشه نسبت‌به M1 اولترا تا ۱۲ هسته و سرعت آن تا ۳۰ درصد بیشتر است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «M2 اولترا معرفی شد؛ قدرتمندترین تراشه ساخته شده برای کامپیوترهای شخصی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..