تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش خطر سقط جنین با مصرف بالای میوه و سبزیجات

محققان دانشگاه بیرمنگام ۲۰ مطالعه را تجزیه و تحلیل کردند که عادات غذایی زنان و زایمان را در ماه‌های قبل و اندکی پس از بچه دار شدن بررسی کردند تا دریابند آیا این مطالعات شواهدی از ارتباط با احتمال کمتر یا بیشتر سقط جنین را نشان می‌دهند یا خیر.

تیم تحقیقاتی مرکز ملی تامی برای سقط جنین در مجله Fertility and Sterility به این نتیجه رسیدند که شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رژیم غذایی غنی از میوه، سبزیجات، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، تخم‌مرغ و غلات خطر سقط جنین را کاهش می‌دهد.

این‌ها غذاهایی هستند که معمولا یک رژیم غذایی متعادل سالم را تشکیل می‌دهند، با شواهد قبلی نشان می‌دهد که خوردن یک رژیم غذایی کامل و غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در دوران بارداری مهم است.

بررسی تحقیق نشان داد که در مقایسه با مصرف کم، مصرف زیاد میوه ممکن است با کاهش ۶۱ درصدی خطر سقط جنین همراه باشد. برای محصولات لبنی این کاهش ۳۷ درصد، برای غلات ۳۳ درصد، برای غذاهای دریایی و تخم مرغ ۱۹ درصد است.

به سرپرستی دکتر ییلین چانگ، محققان همچنین بررسی کردند که آیا انواع رژیم‌های غذایی از پیش تعریف شده، مانند رژیم غذایی مدیترانه‌ای یا رژیم باروری نیز می‌تواند با خطر سقط جنین مرتبط باشد یا خیر. آن‌ها نتوانستند شواهدی بیابند مبنی بر اینکه پیروی از هر یک از این رژیم‌ها خطر را کاهش یا افزایش دهد.

با این حال رژیم غذایی کامل حاوی غذاهای سالم یا غذاهای غنی از منابع آنتی اکسیدانی و غذاهای ضد التهابی کم یا گروه‌های غذایی ناسالم ممکن است با کاهش خطر سقط جنین در زنان همراه باشد.

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده با دو برابر شدن خطر سقط جنین مرتبط است.

مطالعاتی که در این تجزیه و تحلیل گنجانده شده است بر دوره قبل از لقاح، دوره قبل و در طول سه ماه اول بارداری، متمرکز شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده از مجموع ۶۳۸۳۸ زن سالم در سنین باروری، با اطلاعات مربوط به رژیم‌های غذایی آن‌ها معمولا از طریق پرسشنامه‌های فراوانی غذا برای هر مطالعه جمع‌آوری شده بود.

دکتر چانگ توضیح می‌دهد: «سقط جنین شایع است، تخمین‌ها حاکی از آن است که از هر شش بارداری، یک مورد به سقط جنین ختم می‌شود و دلایل شناخته‌شده زیادی وجود دارد، از مشکلات کروموزوم‌های نوزاد گرفته تا عفونت‌های داخل رحمی».

با این حال، نزدیک به ۵۰ درصد از از دست دادن‌های اولیه بارداری بدون دلیل باقی می‌مانند و در غیاب علت، والدین اغلب برای راهنمایی در مورد بهترین راه‌ها برای سالم ماندن و کاهش خطر سقط جنین در آینده، به ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی خود مراجعه می‌کنند.

شواهد رو به رشدی وجود دارد که نشان می‌دهد تغییرات سبک زندگی از جمله تغییر در رژیم غذایی، ترک سیگار و عدم مصرف الکل، قبل از بارداری و در مراحل اولیه بارداری، ممکن است تاثیر بگذارد.

ما قویا زوج‌ها را تشویق می‌کنیم که هنگام برنامه‌ریزی برای گسترش خانواده خود، اهمیت انتخاب‌های سبک زندگی مثبت را در نظر بگیرند و در طول بارداری و بعد از آن به این انتخاب‌های سالم ادامه دهند. با دانستن این موضوع که انتخاب‌های سبک زندگی مثبت می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در کاهش خطر سقط جنین ایجاد کند، زوج‌ها می‌توانند احساس قدرت کنند که مسئولیت سلامتی خود و کودکشان را بر عهده بگیرند».

ژولیت وارد، مامای تامی می‌گوید: توصیه‌ها در مورد رژیم غذایی یکی از موضوعاتی است که برای ما در هنگام صحبت با زنان باردار و افرادی که زایمان می‌کنند مورد بحث قرار می‌گیرد. ما می‌دانیم که از دست دادن نوزاد به ندرت نتیجه انتخاب سبک زندگی دیگران است، اما بسیاری از مردم می‌خواهند بدانند چگونه در بارداری تا حد امکان سالم باشیم؛ پیروی از یک رژیم غذایی سالم، مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین D و اسید فولیک، ورزش و تلاش برای کاهش استرس همه چیزهایی هستند که افراد می‌توانند انجام دهند.

با توجه به این فقدان شواهد، هیچ دستورالعمل مبتنی بر شواهدی وجود ندارد که توصیه‌های غذایی برای زنان و زایمان یا شریک زندگی آن‌ها را مشخص کند، چیزی که یافته‌های این بررسی نشان می‌دهد که می‌تواند تاثیر واقعی در کمک به افراد برای کاهش خطر داشته باشد.

تیم تامی نتیجه گیری می‌کند که مطالعات بیشتری مورد نیاز است، به ویژه تحقیقاتی که به بررسی علت بودن یک گروه غذایی یا رژیم غذایی و ارتباط آن با خطر سقط جنین می‌پردازد و تحقیقاتی که می‌تواند به طور دقیق تخمین بزند که تغییر در رژیم غذایی چقدر می‌تواند در مراحل بحرانی بارداری موثر باشد.

271




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش خطر سقط جنین با مصرف بالای میوه و سبزیجات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..