تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش باران در ۱۳ استان/ در سفرهای بین‌ شهری احتیاط کنید

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: به دنبال رشد ابرهای همرفتی و تشدید ناپایداری محلی امروز (۱۵ خردادماه) برای استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مرکزی، شمال غرب اصفهان، اردبیل و ارتفاعات و دامنه در استان‌های کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و مازندران و فردا (۱۶ خردادماه) برای استان‌های تهران، البرز، قزوین، اردبیل، شمال شرق آذربایجان شرقی و دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان و مرکز و غرب و جنوب غرب کرمان وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، برخی نواحی ریزش تگرگ و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

در این هشدار از سوی سازمان هواشناسی توصیه شده است: از هر گونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب شود و احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و پارک خودروها در مناطق مسقف مورد توجه قرار گیرد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: وقوع رگبار باران، رعدوبرق، صاعقه، وزش باد شدید موقتی، در نواحی مستعد خیزش گرد وخاک و احتمال تگرگ امروز برای شمال استان‌های سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی، اصفهان و دامنه و ارتفاعات در استان گیلان، فردا و پس فردا برای استان‌های سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات و دامنه نیمه جنوبی و نیمه شمالی سمنان، قم، شمال اصفهان، آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و زنجان و پنجشنبه برای استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، اصفهان، کرمان، ارتفاعات و دامنه نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، یزد، شمال فارس، نیمه شمالی سمنان، خراسان شمالی، مرکزی و همدان و جمعه برای استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سمنان، ارتفاعات کرمان، اصفهان و یزد پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، در برخی مناطق خیزش گردوخاک، کاهش دید و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد بنابراین نسبت به اجتناب از اسکان در بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار با اشاره به وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها آمده است: این وضعیت جوی سه‌شنبه در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سمنان، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، پنج‌شنبه در خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و سمنان و جمعه در خراسان جنوبی، کرمان و سیستان و بلوچستان دور از انتظار نیست و کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و عدم سم یا محلول پاشی باغات و مزارع، بویژه در بعدازظهر و استفاده از قیم برای نهال‌ها در دستور کار قرار گیرد.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

بیشتر بخوانید: هشدار مدیریت بحران به پایتخت‌نشینان

۲۳۳۲۳۶




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش باران در ۱۳ استان/ در سفرهای بین‌ شهری احتیاط کنید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..