تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان: 10 روش مهم نگهداری

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

وقتی شخصی دندان‌های خود را به روش کامپوزیت، زیبا و یک دست سازد؛ باید مراقبت صحیح از آن را هم بداند. در غیر این صورت ممکن است دندان‌هایش ترک بخورند؛ آسیب ببینند؛ لک شوند یا حتی کامپوزیت از روی دندان طبیعی بلند شود. با این اوصاف بهتر است برای مراقبت از دندان های کامپوزیت شده؛ این 10 کار ساده نی‌نی‌بان را به خاطر بسپارید؛ با انجام روتین این 10 نکته مهم، دیگر دندان‌های کامپوزیتی شما نیازمند به ترمیم‌های وقت و بی‌وقن نخواهند بود. با ما همراه باشید. 

اهمیت مراقبت از دندان کامپوزیت شده 

اگرچه ونیرهای کامپوزیت مستقیم در اواخر دهه 1970 معرفی شدند، اما به دلیل سایش شدید، ثبات رنگ و حفظ سطح صیقلی نارضایتی ایجاد می‌کردند. با این حال دندان‌های کامپوزیت جدید خیلی بهتر و بادوام‌تر هستند و دوام و ظاهر زیباتری هم دارند. انواع تکنیک‌های کم‌تهاجمی برای از بین بردن مشکلات بیمار با دندان‌های کامپوزیت شده، باعث شد که متخصصان لابراتوارهای دندانی، بهترین تکنیک‌ها را برای اصلاح مواد و روش‌های دندان‌های کامپوزیت شده کشف کنند. با این حال باز هم نحوه نگهداری بیمار از دندان‌های کامپوزیت شده‌اش بسیار مهم هستند. به این ترتیب هم رضایت بیمار از دندان کامپوزیت شده بیشتر می‌شود هم دندانپزشک می‌تواند به خوبی از دندان بیمار مراجع خود مراقبت درازمدت کند. 

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

 مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان تمیز کردن مناسب استفاده از خمیر دندان مناسب مراقبت از دندان های نیش کامپوزیت شده اجتناب از غذاهای سفت پرهیز از غذاهای اسیدی مراقبت در برابر لک شدن دندان ترک سیگار مشروبات الکلی ممنوع مراقبت از دندان قروچه نحوه مناسب مسواک زدن جنس کامپوزیت دندانی و عمر مفید آن

برخی افراد تصور می‌کنند که نوع کامپوزیت دندانی تاثیر مهمی در نحوه مراقبت از دندان کامپوزیت شده دارد؛ در حالی‌که این تصور چندان صحیح نیست؛ هر چه قدر هم که ونیر و رزین‌های کامپوزیتی خوب باشند؛ باز هم نحوه مراقبت از دندان کامپوزیت شده؛ اثر مهمی در طول عمر مفید هر واحد کامپوزیتی دارد. 

1) تمیز کردن کامپوزیت دندانی

روکش‌های کامپوزیت دندانی، باید به اندازه دندان طبیعی تمیز شود. یعنی بهداشت دهان و دندان کامپوزیت‌ شده خیلی مهم است. برخی افراد تصور می‌کنند که بعد از کامپوزیت کردن دندان‌ها، حتی لازم نیست که مسواک بزنند؛ در حالی‌که:

دندان کامپوزیت شده باید به اندازه دندان طبیعی تمیز شود. روزانه حداقل 2 بار باید مسواک زد. بعد از هر غذا باید دندان کامپوزیت شده را نخ دندان کشید.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

خطرات تمیز نکردن دندان کامپوزیت شده

اگر بهداشت دندان کامپوزیت شده رعایت نکنید؛ ممکن است:

دچار بیماری لثه شوید. دندان‌های شما از زیر بپوسند. لبه‌های لثه از دندان کامپوزیت شده، عقب‌تر بروند. خطر افتادن واحد کامپوزیتی، بیشتر شود.

مطلب پیشنهادی: انتخاب مسواک و خمیر دندان مخصوص کامپوزیت: 8 نکته مهم

2) استفاده از خمیر دندان مناسب

هنگام مراقبت از دندان کامپوزیت شده، باید از یک خمیر دندان مناسب استفاده کنید که سبب سایش مواد کامپوزیتی نشود. برخی افراد تصور می‌کنند که می‌توانند هر نوع خوراکی یا آشامیدنی را بخورند؛ سیگار بکشند اما در نهایت با یک خمیر دندان سفید کننده، دندان خود را تمیز کنند. با این حال، یادتان باشد که برای مراقبت از کامپوزیت دندان، نباید از مواد شیمیایی خیلی قوی استفاده کنید. 

خمیر دندان مناسب دندان کامپوزیت شده  نباید حاوی  پراکسید هیدروژن و بی کربنات سدیم (جوش شیرین) باشد. بهتر است خمیر دندان ژلی باشد.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

3) مراقبت از کامپوزیت دندان های جلو

به بیان درست، روکش ها به اندازه دندان های طبیعی قوی نیستند. از این رو، جویدن اجسام بسیار سخت مانند خودکار، یخ، ناخن، استخوان و غیره تا آنجا که به محافظت از روکش شما مربوط می شود اکیداً ممنوع است. اگر چه بعید است، روکش‌های شما ممکن است در صورت جویدن این یا سایر اشیاء سخت، تراشه کنند، با این حال، اگر عادت به گاز گرفتن چیزهای تصادفی دارید، باید سعی کنید به چنین رفتارهایی پایان دهید.

4) پرهیز از غذاهای سفت

چیزهای سختی که در مورد آنها صحبت می شود، شامل هویج خام، سیب خام، بادام زمینی، استخوان گوشت و غیره است. آنها ممکن است روکش های گران قیمت شما را از بین ببرند!

5) پرهیز از غذاهای اسیدی

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی قند و اسید هستند نیز باید تا حدی کنار گذاشته شوند. این غذاها به پوسیدگی دندان کمک می کنند و برای روکش های شما نیز مفید نیستند.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان

6) پیشگیری از لک شدن کامپوزیت دندانی

اگرچه روکش های چینی قادر به مقاومت در برابر لکه ها هستند، اما به مرور زمان لکه می شوند. آنها کاملاً مانند دندان های طبیعی شما رفتار می کنند و بنابراین باید به همان اندازه مراقب باشید. از خوردن غذاها و نوشیدنی های لک زا مانند قهوه، چای، شراب قرمز، سس سویا، انواع توت ها و غیره خودداری کنید.

7) ترک سیگار

یکی دیگر از علل شایع تغییر رنگ سیگار کشیدن است. ترک تنباکو را به خاطر دندان های خود و همچنین روکش ها در نظر بگیرید.

8) پرهیز از نوشیدنی‌های الکلی

صرف زیاد الکل باعث نرم شدن کامپوزیت های باندینگ می شود که روکش ها را روی دندان های شما نگه می دارد. در حالی که این بدان معنا نیست که روکش ها شل می شوند، اما خط باندینگ را مستعد آسیب و لکه می کند. هنگام خرید دهانشویه یا خمیردندان، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید تا ببینید آیا الکل دارند یا خیر، زیرا می توانند به اندازه مشروبات الکلی مضر باشند.

مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان: 10 روش مهم نگهداری

9) پیشگیری از دندان قروچه

دندان قروچه فشار زیادی به دندان‌های شما وارد می‌کند و به طور قابل توجهی به روکش‌ها و دندان‌های طبیعی آسیب می‌زند. در چنین حالتی ممکن است لازم باشد از محافظ بایت یا محافظ اکلوزال استفاده کنید. اگر دندان‌سرو باشید، این دستگاه استرس وارده به دندان‌های شما را در هنگام خواب به حداقل می‌رساند.

10) شیوه مسواک زدن

لمینت های دندان شما با استفاده از یک باندینگ مخصوص در جای خود ثابت می شوند. پس از یک درمان زیبایی، باید یک یا دو هفته زمان بگذارید تا اثر باندینگ ایجاد شود. حتی پس از این دوره اولیه، باید دندان های خود را با یک مسواک نرم و خمیر دندان سفید کننده ملایم مسواک بزنید - که ترجیحاً لکه ها را بدون هیچ گونه ساینده ای از بین می برد. عمل.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراقبت های بعد از کامپوزیت دندان: 10 روش مهم نگهداری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..