تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




والدینی که صاحب فرزند پسر هستند زودتر پیر می شوند!

در حوزه والدین، مطالعات بی‌شماری تأثیر فرزندان را بر زندگی والدینشان بررسی کرده‌اند. با این حال، یک مطالعه جدید، پدیده ای جذاب و غیرمنتظره را آشکار کرده است: تاثیر پسردار شدن بر پیری مادران و پدران.

این مطالعه بر روی انواع خاصی از افراد انجام شد


تحقیقات قبلی به ارتباط احتمالی بین تعداد پسران یک مادر و سلامت طولانی مدت او اشاره کرده است، به ویژه در مورد زوال عقل. برای کاوش عمیق تر در این رابطه، محققان یک تحقیق جامع در مورد پیری والدین انجام دادند.

این مطالعه بیش از ۱۳,۰۰۰ بزرگسال ۵۰ ساله و مسن تر را مورد بررسی قرار داد. محققان همچنین عوامل اجتماعی مختلف را در طول زندگی شرکت کنندگان در نظر گرفتند. این مطالعه بینش های ارزشمندی را در مورد تأثیر بالقوه داشتن حداقل یک پسر بر عملکرد شناختی والدین ارائه می دهد و جنبه جالب پیری انسان را روشن می کند.

دانشمندان بر روی شرکت‌کنندگانی تمرکز کردند که حداقل یک فرزند داشتند. تجزیه و تحلیل شامل نمونه ای از والدین بود که ۸۲.۳٪ آنها حداقل یک پسر داشتند و ۶۱.۶٪ از پاسخ دهندگان زن بودند.

داشتن پسر ممکن است تأثیر منفی طولانی مدت بر والدین داشته باشد.

مردی که بدون دست و پا به دنیا آمد، وقتی دو دخترش را به تنهایی بزرگ کرد، همه شانس ها را به چالش کشید. او بدون دست و پا به دنیا آمد، اما حتی این مانع از بزرگ کردن خانواده اش نشد. این مرد پاراگوئه ای به نمونه کامل اعتقاد بشر تبدیل شده است و روز به روز نشان می دهد که هیچ مانعی وجود ندارد که پشتکار و اراده نتواند بر آن غلبه کند. می خواهیم داستان زندگی او را برای شما تعریف کنیم که هزاران نفر را با لبخندی سرشار از تحسین بر جای گذاشته است. زندگی پابلو آکونا از زمان تولدش مشخص شد، زمانی که مشخص شد اندام های فوقانی و تحتانی او به رشد کامل نرسیده اند. در نتیجه، پابلو تحت مراقبت مادرش قرار گرفت، که اکنون بیش از 90 سال سن دارد، اما با تمام عشق و فداکاری که فقط یک مادر می تواند داشته باشد، همچنان از پسرش مراقبت می کند. پابلو آکونا در طول زندگی خود از چرخ دستی به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده کرده است، دخترش می گوید که او حتی در آن می خوابد. دختر کوچکتر می گوید: "او عملاً در چرخ دستی خود زندگی می کند که مانند پاهایش است." علیرغم شرایطش، پابلو تلاش کرده تا یک زندگی عادی داشته باشد، که باعث شد دو دختر داشته باشد که به زودی انگیزه او برای پیشرفت بدون توجه به ناملایماتی شد که با آن روبرو بود. هنگامی که کوچکترین دختر تنها چند ماه داشت، مادرش تصمیم گرفت که از آنجا نقل مکان کند و دو دختری را که با هم داشتند به سرپرستی پدرشان پابلو واگذار کرد. وقتی چهار ماهه بودم، مادرم ما را ترک کرد. الان من 26 سال دارم و خواهر بزرگترم 29 سال دارد. پدرم و مادربزرگم از ما مراقبت کردند. وضعیت خاص این خانواده هرگز بهانه ای برای بی مهری و فداکاری پدرشان نبود. برعکس، پابلو آکونا توسط دخترانش به عنوان یک پدر مجرد نمونه شناخته می شود که به دنبال جنبه مثبت همه چیز است. من هرگز پدرم را غمگین ندیده ام. او همیشه با نشاط است و به من توصیه های عاقلانه ای می کند، حتی با وجود اینکه هرگز مدرسه نرفته است. او فردی بسیار باهوش است، من او را تحسین می کنم. فداکاری او به عنوان یک پدر همان چیزی است که دخترش، الیدا، تصمیم گرفت زندگی خود را در کشور دیگری به حالت تعلیق درآورد تا بتواند برای مراقبت از او به پاراگوئه بازگردد. «پدر من دنیای من است. او دوست، محرم و بهترین بابای من در جهان است. به همین دلیل است که من زندگی ام را در آرژانتین ترک کردم و آمدم تا بمانم، بنابراین می توانم از او مراقبت کنم زیرا مادربزرگم دیگر نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا او پیر است. مراقبت از پدرش کار آسانی نیست زیرا "او نمی تواند به تنهایی حرکت کند، حتی برای رفتن به دستشویی به شخص دیگری وابسته است" اما این تلاشی است که الیدا آکونا مایل است انجام دهد. او برای برآوردن خواسته‌های پدرش هر کاری می‌کرد: «همیشه سعی می‌کنم اگر در دسترس من است، آنچه را که دوست دارد به او بدهم. الیدا می‌گوید زمان‌هایی وجود دارد که می‌توانم و زمان‌هایی که نمی‌توانم. اکنون که پابلو آکونا شصتمین سالگرد تولد خود را جشن گرفته است، داستان او در سراسر جهان شناخته شده است و مردم از شگفت زده شدن دست نمی کشند و او را به عنوان نمونه ای از زندگی می بینند. بدون شک، روحیه جنگندگی، اراده و توانایی پابلو برای رویارویی با ناملایمات، جنبه هایی هستند که می توانیم آنها را تحسین کنیم، و همچنین عشق او به دخترانش، که به او اجازه داد تا آنها را از تمام موانعی که زندگی بر سر راه آنها قرار می دهد عبور دهد.
یافته‌های مطالعه به شدت بر این ایده تاکید می‌کند که پسر داشتن با اثرات منفی طولانی‌مدت بر عملکرد شناختی والدین مرتبط است. اگرچه دانشمندان به طور کامل درک نمی کنند که چگونه این اتفاق می افتد، نتایج نشان می دهد که دلایل آن بیشتر در مورد نحوه تعامل خانواده ها است تا عوامل بیولوژیکی. با کمال تعجب، الگوهای مشابهی در بین مادران و پدران وجود داشت که نشان می‌داد تأثیر پسردار شدن بر پیری والدین به یک جنسیت خاص محدود نمی‌شود.

این بدان معنی است که نحوه تعامل اعضای خانواده و روابط درون خانواده تأثیر زیادی بر چالش هایی که والدین در طول زمان با آن مواجه می شوند دارد. تحقیقات بیشتری برای درک بهتر عوامل اجتماعی خاص مورد نیاز است و درک کاملی از این که چگونه داشتن پسر این اثرات منفی طولانی مدت را بر والدین می گذارد.

خانواده هایی که دارای چند پسر هستند 


این مطالعه نشان داد که والدینی که حداقل یک پسر داشتند، در مقایسه با والدینی که هیچ پسری نداشتند، توانایی هایشان زودتر رو به زوال می رفت. علاوه بر این، نتایج نشان داد که والدین دارای چند پسر در مقایسه با والدینی که فقط دختر داشتند، کاهش توانایی سریع‌تری داشتند. به عبارت ساده، داشتن پسر با کاهش سریعتر عملکرد شناختی والدین همراه بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «والدینی که صاحب فرزند پسر هستند زودتر پیر می شوند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..