تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نتایج یک تحقیق جدید: تشخیص سریع ۵۰ نوع سرطان با یک آزمایش خون ساده

دانشمندان در مطالعه جدیدی نشان داده‌اند که یک آزمایش خون ساده می‌تواند به تشخیص بیش از 50 نوع سرطان سرعت دهد و این امر به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر برای درمان اقدام کنند.

براساس گزارش گاردین از این موضوع، نتایج کارآزمایی سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS) که در بزرگترین کنفرانس سرطان جهان در ایالات متحده منتشر شده، نشان می‌دهد که آزمایش خون Galleri پتانسیل زیادی برای تشخیص سرطان در افراد دارای علائم دارد. آزمایش خون مذکور، می‌تواند تکه‌های ریز DNA تومور را در جریان خون شناسایی کند و پزشکان براساس آن می‌توانند محل قرارگیری تومور را در بدن انسان‌ها تشخیص دهند.

تشخیص سرطان با آزمایش خون Galleri

محققان در کارآزمایی این آزمایش خون از 5461 نفر که وضعیت آن‌ها توسط پزشکان مشکوک به سرطان گزارش شده بود، کمک گرفتند و آزمایش، به‌درستی دو سوم سرطان‌های افراد مورد مطالعه را تشخیص داد. همچنین در 85 درصد از مواردی که مثبت گزارش شده، محل اصلی سرطا‌ن نیز مشخص شده است. نکته قابل توجه دیگر اینکه آزمایش در افراد مسن‌تر و بیمارانی که دارای سرطان‌های پیشرفته‌تری بوده‌اند، دقت بیشتری داشته است.

هرچند کارشناسان از نتایج این کارآزمایی استقبال کرده‌اند، اما به گفته آن‌ها تا قبل از اجرای این آزمایش که توسط شرکت آمریکایی Grail ساخته شده در سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی، باید تحقیقات بیشتری انجام شود.

«مارک میدلتون»، استاد پزشکی تجربی سرطان در «دانشگاه آکسفورد» که محقق اصلی این آزمایش است، درباره پتانسیل‌های آن توضیح می‌دهد:

«اولین مورد استفاده احتمالی این آزمایش تشخیص سریع‌تر سرطان است. مورد دوم و سوم پتانسیل آن در کمک به پیدا کردن اهداف سرطان (و در نتیجه کاهش انتظار بیماران) با کاهش تعداد کلی آزمایش‌های موردنیاز برای تشخیص سرطان است.»

«لارنس یانگ»، استاد انکولوژی مولکولی «دانشگاه وارویک» نیز خواستار احتیاط شد و گفت:

«این مطالعه مهمی است که نشان می‌دهد ما به سمت دورانی پیش می‌رویم که در آن آزمایش خون برای سرطان، در کنار سایر آزمایش‌های موجود، می‌تواند واقعاً تاثیر زیادی بر تشخیص زودهنگام داشته باشد و به‌طور قابل‌توجهی باعث بهبود نتایج بالینی شود.»

محققان همچنین آزمایش Galleri را در هزاران نفر بدون علائم نیز امتحان کرده‌اند تا احتمال تشخیص سرطان‌های پنهان و بدون علائم توسط آن را نیز آزمایش کنند. با این حال، نتایج آن اواخر سال جاری اعلام خواهد شد که در صورت موفقیت آمیز بودن، این آزمون یک بار دیگر با حدود 1 میلیون نفر دیگر انجام می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نتایج یک تحقیق جدید: تشخیص سریع ۵۰ نوع سرطان با یک آزمایش خون ساده»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..