تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنگه تایوان نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود؟

به گزارش یورونیوز وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای ناوگان اقیانوس آرام این کشور رزمایشی عملیاتی را در دریای ژاپن و دریای اختسک آغاز کردند. این در حالی است که شنبه در جنوب غربی منطقه عملیاتی رزمایش روسیه، ارتش ایالات متحده از «عبور ناامن» یک کشتی جنگی چینی از تنها ۱۳۷ متری یک ناوشکن آمریکایی خبر داد.بنابر اعلام وزارت دفاع روسیه در این رزمایش بیش از ۶۰ کشتی جنگی به همراه شناورهای پشتیبان، حدود ۳۵ هواپیمای نیروی دریایی، نیروهای ساحلی و بیش از ۱۱ هزار خدمه نظامی در قالب نیروهای ناوگان اقیانوس آرام این کشور حضور دارند. این مانور تا ۲۰ ژوئن ادامه دارد.

از دیگر سو فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی دریایی این کشور به همراه همتایان کانادایی‌شان روز شنبه در حال انجام رزمایشی مشترک در تنگه تایوان بودند که کشتی چینی مسیر ناوشکن آمریکایی چونگ هون را قطع و آن را مجبور به کاهش سرعت برای جلوگیری از برخورد با کشتی چینی کرد. این ناوشکن آمریکایی حامل موشک‌های هدایت شونده بود. در حالی که ارتش چین نیروی دریایی آمریکا و کانادا را به «تحریک عمدی خطر» متهم کرده است، فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده می‌گوید ناوشکن چونگ هون این کشور به همراه کشتی مونترآل کانادا درحال عبور «معمول» از تنگه تایوان بودند.

آمریکا می‌گوید نزدیک شدن بیش از انداز کشتی چینی به ناوشکن آمریکایی قوانین عبور مرور ایمن دریایی در آب‌های بین‌المللی را نقض کرده است. نیروی دریایی آمریکا همچنین فیلمی از لحظات «عبور ناایمن» ناو نظامی چین را منتشر کرده است. این رویارویی دریایی آخرین تماس نزدیک میان ارتش‌های چین و آمریکا در چند هفته اخیر است. فرماندهی اقیانوس هند-آرام ایالات متحده روز سه‌شنبه ۳۰ مه از مانور «تهاجمی غیرضروری» یک جنگنده چینی در روز ۲۶ مه در نزدیکی یک هواپیمایی نظامی آمریکایی برفراز دریای چین جنوبی خبر داده بود. لی شانگفو، وزیر دفاع چین روز یکشنبه درگیری با ایالات متحده را «فاجعه‌ای تحمل‌ ناپذیر» عنوان کرد و گفت کشورش به دنبال گفتگو با واشنگتن بر سر این رویارویی‌ها است.درک گروسمن، تحلیلگر ارشد دفاعی در اندیشکده آمریکایی رند کورپوریشن می‌گوید: «به نظر می‌رسد پکن به نیروهای خود دستور داده تا در مقابل آن‌چه دولت چین آن را تجاوز نیروهای آمریکایی و متحدانش می‌داند، با قاطعیت بیشتری عمل کنند. اما این کار تنها خطر بروز اشتباه محساباتی منجر به برخورد تصادفی کشتی و هواپیماهای دو طرف را افزایش می‌دهد. این برخوردها ممکن است به درگیری نظامی بدل شوند.»

سانگ ژونگ پینگ، تحلیل‌گر نظامی چینی این «رهگیری نقطه‌ای» نیروی دریایی ارتش چین را نشان‌دهند «توانایی و شجاعت» این نیروها می‌داند و می‌گوید: «هرچه تحریکات آمریکا افزایش یابد، اقدامات متقابل چین نیز تشدید می‌شود.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنگه تایوان نقطه شروع جنگ جهانی سوم خواهد بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..