تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوئیس دوستدار محیط زیست: سیستم انرژی سوئیس تا 2050 مستقل و بدون انتشار کربن می‌شود

محققان «دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فدرال لوزان» EPFL و HES-SO Valais مدل‌سازی جدیدی برای سیستم انرژی سوئیس ارائه کرده‌اند که در آن به خنثی سازی کربن و استقلال انرژی این کشور تا سال 2050 اشاره شده است. همچنین گفته شده که هزینه‌های مربوط به سیستم انرژی آن در مقایسه با سال 2020، حدود 30 درصد کاهش پیدا می‌کند.

براساس گزارش‌های منتشر شده در این رابطه، ایجاد یک سیستم انرژی خنثی و مستقل در سال 2050 از نظر تئوری، با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر محلی استفاده نشده این کشور قابل دستیابی است. علاوه بر این، هزینه‌های آن حتی از سیستم انرژی کشور در سال 2020 ارزان‌تر خواهد بود که براساس مدل‌سازی ارائه شده، تا 30 یا 32 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سیستم انرژی سوییس نیازهای سوئیس برای دستیابی به این اهداف

با این حال، محققان گروه مهندسی فرآیندهای صنعتی و سیستم‌های انرژی دانشکده مهندسی EPFL اعلام کرده‌اند که برای دستیابی به اهداف اشاره شده، سوئیس باید تولید برق فتوولتائیک (PV) و بادی را افزایش دهد و با پوشش 60 درصد از سقف‌های این کشور با سیستم‌های PV می‌توان به بهینه‌سازی اقتصادی انرژی دست پیدا کرد.

«یوناس اشنیدریگ»، محقق اصلی این پژوهش می‌گوید:

«سوئیس هنوز پتانسیل زیادی برای استفاده و بهره‌برداری از PV خورشیدی دارد. اگر از هر سه سقف، کمتر از دو مورد توسط آن‌ها پوشش داده شود، می‌توان به بهینه‌سازی اقتصادی دست یافت. در مرحله بعدی باید تعیین کرد که کدام سقف‌ها مناسب‌تر هستند.»

با توجه به اینکه خورشید در تابستان شدیدتر می‌تابد و باد در زمستان شدیدتر می‌وزد، پیدا کردن تعادل مناسبی بین تولید برق و ذخیره‌سازی فصلی یک امر مهم محسوب می‌شود تا سوئیس بتواند انرژی موردنیاز خود در تمام زمان‌ها، به ویژه در فصل زمستان را تأمین کند.

محققان سوئیس در نهایت اشاره کرده‌اند که تفاوت اصلی مدل‌سازی آن‌ها به ماهیت هزینه‌ها مربوط می‌شود. به گفته آن‌ها سیستم انرژی فعلی این کشور اساساً بر واردات متکی است تا سرمایه‌گذاری. بنابراین مصرف‌کنندگان با پرداخت هزینه مربوطه، از منابع و فناوری‌هایی استفاده می‌کنند که در خارج از سوئیس بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری شده‌اند. در مقابل، سیستم آینده‌ای که اکنون مدل‌سازی شده، مبتنی بر سرمایه‌گذاری محلی است و در آن از منابع داخلی کشور استفاده می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوئیس دوستدار محیط زیست: سیستم انرژی سوئیس تا 2050 مستقل و بدون انتشار کربن می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..