تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ظاهراً قیمتی بیشتر از هزینه تولید A16 اپل دارد

یکی از منابع آگاه بازار می‌گوید تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام که با قیمت ۱۶۰ دلار فروخته می‌شود. این در حالی است که اپل برای ساخت تراشه A16 رقمی در حدود ۱۱۰ دلار هزینه می‌کند. این تفاوت قیمت نشان می‌دهد قیمت فروش تراشه کوالکام بیشتر از هزینه تولید تراشه اپل است.

تراشه‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و تراشه A16 بایونیک اپل به عنوان قوی‌ترین پردازند‌ه‌های موبایل در دنیا شناخته می‌شوند که مبتنی بر لیتوگرافی چهار نانومتری یا N4 شرکت TSMC تولید شده‌اند. در نگاه اول این تصور پیش می‌آید که چون هر دو تراشه توسط یک شرکت و مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته‌ می‌شوند، قیمت یکسانی دارند ولی در عمل اینطور نیست و تراشه شرکت کوالکام گران‌قیمت‌تر از تراشه اپل است.

تراشه کوالکام از تراشه اپل نیز گران‌تر است

یکی از افشاگران بازار در گزارش خود اعلام کرده که کوالکام تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تولید شرکت TSMC را با قیمت ۱۶۰ دلار می‌فروشد. این در حالی است که هزینه تولید تراشه قدرتمند A16 بایونیک اپل حدود ۱۱۰ دلار است.

این مقایسه قیمت نشان می‌دهد چرا قیمت برخی گوشی‌های هوشمند گران‌تر است.  در نظر داشته باشید پیشتر نیز گفته شده بود که هزینه تولید تراشه A16 اپل درحدود دوبرابر بیشتر از تراشه A15 این شرکت است. با وجود این افزایش قیمت دو برابری، جالب است که هزینه تولید A16 هنوز کمتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است.

باید در نظر داشت که اپل، تراشه‌های موبایل خود را به شرکت‌های دیگر نمی‌فروشد. این در حالی است که کوالکام تراشه‌ها را در اختیار تولید کنندگان موبایل قرار می‌دهد. برای مثال اگر اول نیز تراشه‌های اختصاصی خود را به سایر تولیدکنندگان موبایل می‌فروخت ممکن بود قیمت‌ها دستخوش رقابت بازار قرار بگیرد و این شرکت بخواهد سود بیشتری از این زاویه نیز کسب کند. در این صورت ممکن بود حتی قیمت تراشه A16 از اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز بیشتر شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ ظاهراً قیمتی بیشتر از هزینه تولید A16 اپل دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..