تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اطلاعات جدید درباره مرگ مشکوک عامل موساد در ایتالیا

چند روز پس از حادثه مشکوک واژگونی یک قایق تفریحی حامل عوامل اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا در شمال ایتالیا، رسانه های اسرائیلی و ایتالیایی می گویند در این حادثه یک عامل موساد در ایتالیا که مشغول ماموریتی ضدایرانی در منطقه بوده، کشته شده است. 

به گزارش عصرایران، کانال 12 اسرائیل در گزارشی اعلام کرد " ارز شیمونی" افسر بازنشسته 50 ساله موساد که در حادثه واژگونی قایق تفریحی کشته شده، در حال انجام ماموریتی در منطقه لومباردی ایتالیا بود که "قابلیت های تسلیحات غیر متعارف ایران" را هدف قرار می داد.

رسانه‌های اسرائیلی روز جمعه گزارش دادند که در این حادثه 4 نفر از جمله " ارز شیمونی"، مامور بازنشسته موساد در کنار 2 افسر اطلاعاتی ایتالیایی دیگر و همسر روس تبار صاحب قایق کشته شدند.

سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) نیز پیشتر تایید کرده بود که یکی از عوامل آن در این حادثه کشته شده، اما به چند و چون ماموریت او منطقه اشاره ای نشده بود.

اطلاعات جدید درباره مرگ مشکوک عامل موساد در ایتالیا

هفته گذشته، رسانه های ایتالیایی اعلام کردند که یک قایق توریستی در دریاچه ماگیوره ایتالیا بنا بر گزارش ها به دلیل طوفان ناگهانی واژگون شد و 4 مسافر آن کشته شدند و بقیه مسافران به سرعت پس از نجات منطقه را ترک کرده اند.

این اعلام در حالی بود که بنا بر گزارش رسانه های ایتالیایی در زمان حادثه گزارش هیچ نوع هشداری درباره بدی آب و هوا در آن منطقه اعلام نشده بود.

به گزارش شبکه 12 اسرائیل، شیمونی به عنوان بخشی از عملیاتی که قابلیت‌های تسلیحات غیرمتعارف ایران را هدف قرار می‌داد، در منطقه کار می‌کرد و مسافران این قایق در حال جشن گرفتن تولد یکی از افسران موساد در قایق بودند. 

این کانال پیشتر در گزارشی مدعی شده بود بود که ارز شیمونی اخیرا از موساد بازنشسته شده است.

روز پنجشنبه، پلیس ایتالیا در حال بررسی این حادثه تایید کرد که 13 نفر از مسافران با موساد ارتباط داشتند، در حالی که 8 نفر از اعضای فعلی یا سابق آژانس جاسوسی اسرائیل بودند.

روزنامه ایتالیایی "کوریره دلاسرا" نیز گزارش داده بود که ماموران اطلاعاتی اسرائیل و ایتالیا در قایق تفریحی به یهانه جشن تولد، در واقع در یک جلسه محرمانه برای تبادل اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده شرکت کرده بودند.

این روزنامه همچنین افزود که این ماموران ظاهرا از تجار روسی جاسوسی می کردند که با دور زدن تحریم هایی که اتحادیه اروپا علیه روسیه اعمال کرده بود، املاکی را در این منطقه خریداری می کردند.

نظریه دیگر این بود که ماموران در حال بررسی روابط بین شرکت های ایرانی تولید پهپاد و شرکت های تولیدی ایتالیا در منطقه صنعتی لومباردی بودند.

وب‌سایت خبری "والا " اسرائیل نیز به گزارش‌های ایتالیایی اشاره کرد که 18 نفر از بازماندگان حادثه پس از نجات، به سرعت از بیمارستان‌های محل بستری به هتل‌هایشان منتقل شدند تا اثری از آنها باقی نماند. بنا به حساسیت های امنیتی هیچ تصویری نیز از سرنشینان قایق منتشر نشده است.

اطلاعات جدید درباره مرگ مشکوک عامل موساد در ایتالیا

گفتنی است برخی رسانه ها به همزمانی این حادثه با سالگرد ترور شهید صیاد خدایی در اوایل خرداد سال 1401 در مقابل منزلش در تهران اشاره کرده و این همزمانی را مرموز و دارای پیام برای منابع اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل می دانند.

گفتنی است بر اساس گزارش ها کابینه امنیتی اسرائیل قرار است امروز (یکشنبه) به ریاست نتانیاهو تشکیل جلسه دهد و موضوع محوری این نشست مسایل مرتبط با ایران خواهد بود.

ایران و اسرائیل طی سال های گذشته درگیر یک جنگ سایه شدید بوده اند که به گفته مقامات تل آویو برای برچیدن نیروهای نیابتی ایران از منطقه و گشودن حلقه محاصره دور اسراییل از سوی نیروهای نیابتی ایران، صورت می گیرد.

اسرائیل خود را در محاصره نیروهای نزدیک به ایران در عراق و سوریه و لبنان احساس می کند.

اخیرا نیز در یک اتفاق بی سابقه 3 نیروی نظامی اسرائیل از طریق مرز مصر مورد هدف قرار گرفته و کشته شده اند. مرز اسرائیل و مصر از زمان انعقاد قرارداد صلح "کمپ دیوید" بین قاهره و تل آویو مرز آرامی بوده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اطلاعات جدید درباره مرگ مشکوک عامل موساد در ایتالیا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..