تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با ۸ نمونه از بهترین پادکست های روانشناسی آشنا شوید

اگر به حوزه روانشناسی و گوش‌دادن به پادکست‌های مفید علاقه‌مندید، در این مقاله با ۸ نمونه از بهترین پادکست های روانشناسی آشنا شوید.

روان‌شناسی از مباحثی است که عموم مردم به آن علاقه نشان می‌دهند. هرچه اطلاعات بیشتر و به‌روزتری و صحیح‌تری درباره‌ی جنبه‌های خاصی از روان‌شناسی داشته باشیم، بهتر می‌توانیم زندگی کنیم. این اطلاعات در حوزه‌ی خودشناسی، رشد فردی، روان‌کاوی و سبک زندگی می‌توانند تجربه‌ی زندگی ما را تغییر دهند و باعث رشد و تغییر مثبت در بسیاری از ابعاد فردی و اجتماعی شوند.

روش‌های مختلفی برای دنبال‌کردن مباحث روان‌شناسی در حوزه‌های مختلف وجود دارد. برخی از ما با خواندن کتاب‌ها و مقاله‌ها و پست‌ها و شماری با تماشای فیلم‌ها و کلیپ‌های آموزشی و تعدادی با گوش‌دادن به پادکست‌ها اطلاعات خود را افزایش می‌دهیم.

اگر شما ازجمله افرادی هستید که تجربه‌ی شنیداری برایتان لذت‌بخش‌تر است و دوست دارید به بهترین پادکست‌های فارسی گوش فرادهید، در این مقاله شما را با ۸ نمونه از بهترین پادکست های روانشناسی آشنا خواهیم کرد.

لینک کست‌باکس هر پادکست در انتهای معرفی آن درج شده است؛ با‌این‌حال، توجه کنید که این پادکست‌ها را می‌توانید از اکثر برنامه‌های پخش پادکست مثل اپل پادکست و گوگل پادکست نیز گوش دهید.

کپی لینک

۱. پادکست خویشتن نو

پادکست خویشن نو در حوزه‌ی خودشناسی را می‌توان یکی از بهترین پادکست‌های روان‌شناسی دانست. با گوش‌دادن به هر اپیزود اطلاعات مفید و دقیقی به‌دست می‌آورید که ممکن است بسیاری از رفتارهای خودتان و دیگران را برایتان روشن کند.

این مجموعه پادکست که بین دو پادکست اخیر آن فاصله زیادی افتاده بود، برای خودشناسی از یکی از نظریه‌های جذاب و کاربردی در روان‌شناسی به نام تحلیل رفتار متقابل (TA) استفاده می‌کند.

با این روش می‌توانید بسیاری از رفتارهایی که خودتان و دیگران نشان می‌دهید، تحلیل کنید و درنتیجه روابط بهتری داشته باشید. در لابه‌لای لحن مسلط و محکم گوینده و میهمان‌های پادکست، می‌توانید از تکه‌‌موسیقی‌های گوش‌نواز هم لذت ببرید.

کپی لینک

۲. پادکست هوپوکست

برای اینکه محیط و افراد اطرافتان را بهتر درک کنید، اول باید شناخت بهتر و بیشتری از خودتان داشته باشید. زمانی‌که خودتان را بهتر بشناسید، به موفقیت می‌توانید نزدیک‌تر شوید. با استناد به دو جمله‌‌‌ی پیش، هوپوکست در‌زمینه‌ی رشد فردی ۵۸ اپیزود مفید منتشر کرده است.

این پاکست به‌منظور بهبود حالتان محتوای روانشناسی تولید و شما را در این مسیر راهنمایی می‌کند. میانگین اپیزودها ۳۰ دقیقه است که برای جلوگیری از خسنگی شما در بین صحبت‌های گوینده، تکه‌موسیقی‌های گیرایی هم پخش می‌شود.

کپی لینک

۳. پادکست تله‌های شخصیت

اگر اهل مطالب روان‌شناسی و دنبال‌کردن مقاله‌ها و محتوای مرتبط با آن باشید، این روزها بیشتر از همیشه با واژه «طرح‌وار‌ه» برخورد کرده‌اید. طرح‌واره‌ها مثل فیلتر ذهنی به تجربیات و درک افراد از دنیای اطراف الگو و جهت می‌دهند و باعث می‌شوند تا وقایع و آدم‌ها را با معیارهایی تفسیر کنیم که به‌حتم واقعیت ندارند.

پادکست تله‌های شخصیت ازجمله پادکست‌های روان‌شناسی است که تمرکز خود را بر طرح‌وار‌‌ه‌درمانی گذاشته است.

در این پادکست‌ها ۱۸ طرح‌واره مختلف در قالب ۵ طبقه دسته‌بندی شده است. مخاطب با گوش‌دادن به هر اپیزود می‌تواند طرح‌واره‌ای که در دام آن افتاده، پیدا و برای رهایی و اصلاح وضعیت فعلی تلاش کند. نکته‌ی جالب و خلاقیتی که گوش‌دادن به تله‌های شخصیت را ساده‌تر می‌کند، گنجانده‌شدن دیالوگ‌هایی از فیلم‌ها برای درک بهتر موضوع است.

کپی لینک

۴. پادکست رواق

اگر از یالوم‌خوانان هستید و از آثار این نویسنده لذت می‌برید، به‌راحتی با رواق می‌توانید ارتباط بگیرید و ریشه‌ی بسیاری از احساسات عمیقتان مانند غم‌ها و ترس‌ها و آرزوها را واکاوی کنید.

پادکست‌های رواق ازجمله پادکست‌های جذاب‌ روان‌شناسی است که با رویکردی روان‌شناختی به اگزیستانسیالیسم می‌پردازد و در این مسیر از آثار یالوم کمک می‌گیرد. با اینکه محتوای این پادکست عمیق است، با توضیحات روان و مثال‌های فراوان می‌توانید درک مناسبی از هر موضوع پیدا کنید.

کپی لینک

۵. پادکست رادیو راه

اگر برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز را دیده باشید، مجتبی شکوری را می‌شناسید. او در این برنامه به‌عنوان متخصص کتاب‌هایی در‌زمینه‌ی روان‌شناسی و خودشناسی معرفی می‌کند و با لحن گرم و گیرای مخصوص‌ خود در باب آن‌ها صحبت می‌کند.

شکوری در پادکست پرمخاطب رادیو راه نیز همین روند را به‌طور کامل‌تری پیش گرفته است و با تولید اپیزودهایی که با معرفی کتاب و ارائه خلاصه‌ای مفید از آن شکل گرفته‌اند، به مخاطب در شناخت بهتر خود و بهبود سبک زندگی کمک می‌کند.

کپی لینک

۶. پادکست صلح درون

زمانی‌که با خودتان به صلح برسید و خودتان را همان‌طورکه هستید بپذیرید، مشکلات را می‌توانید راحت‌تر کنار بزنید و پیشرفت کنید. اگر تاکنون با خودتان فکر کرده‌اید که ای کاش کسی بود که شما را واقعاً بفهمد و نه در کسوت روان‌شناس، بلکه به‌عنوان دوست درکنارتان از تجربیات لمس‌شده‌ حرف بزند، پادکست صلح درون می‌تواند پاسخی به این نیازتان باشد.

در مجموعه‌ی پادکست‌های معروف صلح درون، می‌توانید در عین صمیمیت به سخنان و راهنمایی‌های فردی گوش کنید که دور از شما نایستاده است. صلح درون با هدف ایجاد رضایت از زندگی و حال‌وهوای درونی خوب ایجاد شده و تاکنون در این زمینه به افراد زیادی کمک کرده است.

کپی لینک

۷. پادکست ناجی

پادکست ناجی از دیگر پادکست‌های فارسی در‌زمینه‌ی خودشناسی است که درباره‌ی موضوعات پرکاربردی صحبت می‌کند که با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم.

هر اپیزود با بررسی کتاب‌های شناخته‌شده و منابع معتبر حوزه‌ی خودشناسی و سلامت روان به شکافتن موضوع را می‌شکافد و راهکارهایی ارائه می‌دهد. اگر شنونده‌ی خوبی باشید، ناجی می‌تواند نجات‌دهنده‌ی مناسبی برایتان باشد.

کپی لینک

۸. پادکست مبل قرمز

اگر می‌خواهید روابطتان را بهبود ببخشید و در مهارت‌های زندگی پیشرفت کنید، پادکست مبل قرمز نظرتان را جلب خواهد کرد. در هر قسمت از مبل قرمز، درباره‌ی روش‌های بهبود روابط زوجین و آرامش روان و فراگیری مهارت ارتباط مؤثر بحث می‌شود.

با حضور کارشناسان خبره این حوزه می‌توانید درباره‌ی خودشناسی و رشد فردی و بهبود روابط فردی و زوجی هرآنچه نیاز دارید، آموزش ببینید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از شما دعوت می‌کنیم در بخش دیدگاه‌ها از تجربه‌‌ی خودتان و بهترین پادکست های روانشناسی که تاکنون گوش کرده‌اید، برای ما و کاربران زومیت بگویید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با ۸ نمونه از بهترین پادکست های روانشناسی آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..