تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صبحانه خبری ۱۳ خرداد ۱۴۰۲؛ از آزادی دو تبعه اتریشی و یک دانمارکی از زندان ایران تا بازداشت و آزادی موقت سپیده رشنو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

علت مخالفت علم‌الهدی با کشف حجاب
حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی گفت: با مسئله کشف حجاب مخالفت داریم زیرا این موضوع و جانب‌داری دشمن از آن، به این دلیل است که حاکمیت دین را از ما بگیرد و اگر کاشفان حجاب و افراد بیبند و بار بر این جامعه مسلط شد، دیگر دینی باقی نمی‌ماند که جوان ما از آن بهره‌مند شود و تعالی پیدا کند و این همان حقیقتی است که رهبر معظم انقلاب بر مبنای آن فرمودند اگر زنان و دختران ما می‌دانستند پشت این جریان کشف حجاب چه جریان‌هایی قرار دارند، دیگر بی‌حجابی نمی‌کردند. 

آزادی دو تبعه اتریشی و یک دانمارکی از زندان ایران
وزارت خارجه اتریش اعلام کرد که دو تبعه اتریشی زندانی در ایران آزاد شدند. مسعود مصاحب و کامران قادری دو زندانی ایرانی- اتریشی هستند که آزاد شده اند. همچنین دولت بلژیک اعلام کرد سه شهروند اروپایی، دو اتریشی و یک دانمارکی که در ایران زندانی بودند، آزاد شدند. عمان در آزادی این افراد میانجیگری کرده است.

بازداشت و آزادی موقت سپیده رشنو
سپیده رشنو که چندی پیش در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر از صدور ابلاغیه و احضارش به دادسرای شهید مقدس، اوین، داده بود، امروز در پستی اینستاگرامی، به شرح روایت بازداشت چند ساعته خود پرداخت. براساس آنچه رشنو نوشته، او پس از حضور در دادسرای شهید مقدس، برای چند ساعت بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. سپیده رشنو پس از این انتقال، با پیگیری‌های برادرش، سامان رشنو، به طور موقت و با قید وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان اوین آزاد شد. 

درخواست مجوز حرفه ای آبی ها در کمیته استیناف هم رد شد
با رد اعتراض باشگاه استقلال در کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای، این باشگاه شانس بازگشت به لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. یکی از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای این خبر را تائید و اعلام کرد اسامی باشگاه‌های مجوز گرفته قرار است توسط فدراسیون فوتبال اعلام شود. 

بازداشت ۱۵ نفر در استان بوشهر در ارتباط با مد و زیبایی
سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: اعضای یک باند تولید کننده محتوا‌های تصویری اینترنتی مبتذل و مروج بی حجابی در یکی از شهرستان‌های استان بوشهر دستگیر شدند. او اظهار داشت: سر شاخه و مدیر این باند مجرمانه، خانمی اهل یکی از شهرستان‌های استان بوده که با سه سالن مد و زیبایی در استان همکاری داشته است. وی اضافه کرد: این خانم در قالب مدلینگ و با الگوگیری از سایت‌ها و مجلات خارجی با تشکیل یک باند ۱۵ نفره دارای تخصص متفاوت اعم از فیلمبردار، عکاس، تدوین گر، طراح لباس، مزون و… در تولید محتوا‌های تصویری حاوی مضامین غیراخلاقی مجرمانه فعالیت داشته و به صورت گسترده از طریق چندین صفحه اینستاگرامی، اقدام به انتشار آن‌ها می‌کرد. 

تحریم شرکت ایرانی به خاطر «سانسور اینترنت»
خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده نام یک شرکت فناوری در ایران و دو نفر از کارکنان ارشد آن را به همراه یکی از شرکت‌های تابعه آن در امارات در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. خزانه‌داری آمریکا مدعی شده این افراد و شرکت‌ها «سانسور اینترنت» در ایران را تسهیل کرده‌اند. تحریم‌های آمریکا شرکت «نویان ابرآروان» را هدف قرار گرفته و ۳ فرد و نهاد را در ارتباط با آن به فهرست SDN (فهرست افراد ویژه مشخص شده و بلوک شده) اضافه کرده است. 

کاهش ۳۰ درصدی فروش قصابی ها
علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر افزایش قیمتی در بازار گوشت اتفاق نیافتاده است؛ گفت: «با توجه به شرایط تورمی فعلی افزایش قیمت گوشت بر روی تقاضا تاثیر گذاشته‌است و می‌توان گفت فروش مغازه‌داران نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته‌است.» 

باشگاهی که ۴۱۱ میلیارد هزینه کرد
مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کمک داور ویدیویی به لیگی که تازه تمام شده بود نمی‌رسید، گفت: از ابتدا هم قرارمان این بود که در لیگ آینده کمک داور ویدیویی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که آموزش داوران در حال حاضر باقی‌ مانده و امیدواریم تا فصل بعد این امر محقق شود. تاج با تأکید بر اینکه بحث فیرپلی مالی برای لیگ آتی اهمیت ویژه‌ای دارد، افزود: باشگاهی داشتیم که ۴۱۱ میلیارد هزینه کرده اما در عین حال باشگاه ملوان ۵۷ میلیارد هزینه کرده است.

خودروسازان باید خودروها را با نرخ شورای رقابت عرضه کنند
براساس مصوبات شورای رقابت و اعلام وزارت صمت خودروسازان مکلفند تا خودروهای تولید داخل و مونتاژی در سامانه یکپارچه را براساس قیمت‌های مصوب شورای رقابت عرضه کنند. 

هنرمندان نمی‌خواهند قیافه‌ رئیس صداوسیما را ببینند
پرویز پرستویی در نوشت ای خطاب به پیمان جبلی رئیس صداوسیما نوشت: اگر هنرمندان ارتباطشان را با صدا و سیما قطع کرده اند نمی خواهند قیافه شما و امثال شما  را ببینند... یعنی، برای مردم احترام قائلند... و اتفاقا  علت عدم حضورشان در صدا و سیما شما هستید. مردم شما را نمی خواهند ببینند... 

وزیر بهداشت: علما، نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند
بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به ۴ درصد رسید، اما متاسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولید مثل نداریم، در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت میرویم و قطعا این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند. وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تاکید کرد: فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود. 

احمد خاتمی: شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید
سید احمد خاتمی خطیب نماز جمعه امروز تهران گفت: امام‌(ره) در طول مبارزه با طاغوت از مبارزه مسلحانه دم نزد و فقط  روی جهاد تبیین تاکید داشت. امروز نگاه رهبری همین است و شما مردم همه کاره‌اید؛ بخواهید نظام می‌ماند و تا الان خواسته‌اید و حامی بودید و به فضل خدا حامی خواهید بود. امام(ره) از صمیم جان از شما تجلیل کرد و شما هم خوب اسقبال کردید و ۹ میلیون نفر در تهران به استقبال امام رفتید و ۱۱ میلیون بدرقه‌اش کردید. 

هوش مصنوعی، در آزمایش مجازی، اپراتور خود را کشت
یک مقام آمریکایی می‌گوید در جریان یک آزمایش مجازی که توسط ارتش این کشور انجام شده، یک پهپاد نیروهای هوایی که تحت کنترل هوش مصنوعی بوده، تصمیم گرفته اپراتور خود را بکشد تا از دخالت او در تلاش‌های این پهپاد برای رسیدن به ماموریت جلوگیری کند. 

جلوی مشکلاتی که برای روحانیون، متدینین و بسیجیان به وجود آمده گرفته شود
سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن به دنبال آندلس‌سازی، عادی سازی و در نهایت براندازی است. وی افزود: ترویج گناه از نظر شرعی و عقلی ممنوع است و باید بدانیم قانونی موفق است که موجب نگرانی در دل افرادی شود که منکر را انجام دهد، ولی اینکه قانون بخواهد با همه مرتکبین برخورد کند مطلبی است که قابل اجرا نیست و در مرحله اجرا برخی عمل نمی‌کنند. 

می‌خواهند با تحریف امام بگویند که اهل معامله بود
سیدمحمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت:  می خواهند صراط مستقیم انقلاب را به انحراف بکشند و با تحریف یک شخصیت استکبار ستیز بگویند که اهل معامله بود؛ این افراد می خواهند فلسفه انقلاب اسلامی را زیر سووال ببرند و از امام (ره) انتقام بگیرند و باوارون جلوه دادن روش حکومتی امام (ره )، مدیریت حضرت خامنه ای مدظله العالی را زیر سوال ببرند و بین نظام و مردم فاصله بیندازند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صبحانه خبری ۱۳ خرداد ۱۴۰۲؛ از آزادی دو تبعه اتریشی و یک دانمارکی از زندان ایران تا بازداشت و آزادی موقت سپیده رشنو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..