تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین خبرها از سیل گرمی و بیله سوار؛ امدادرسانی به بیش از ۱۵ هزار حادثه دیده/ شبکه آب شرب گرمی وصل می‌شود

بارش باران و وقوع سیلاب شدید باعث وارد شدن خسارت به زیرساخت‌ها و تأسیسات شهرستان گرمی شده و باعث قطعی آب شرب کل شهر و در برخی نقاط گاز و برق شده است.

همچنین به گفته فرماندار بیله سوار سیل روز‌های اخیر حدود پنج هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی، حمل و نقل، تاسیسات زیربنایی و طرح‌های تولیدی این شهرستان خسارت وارد کرد.

امدادرسانی به بیش از ۱۵ هزار حادثه دیده در سیل گرمی و بیله سوار

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این جمعیت در شهرستان گرمی به روستا‌های گیلارلو، قباله، حمزه خانلو، شاه تپه، سیدآباد، آرانچی، مجیدلو، محمدتقی کندی، قاطر یوران، آنکول، قره قوچ، کنجوری، تکانلو، بینه، دیزج، اژدرلو و شمیل آباد و در شهرستان بیله سوار به روستا‌های بیه باغی، اکبر داود، گون پاپاق و نری قشلاق که دچار آبگرفتگی شده بودند امدادرسانی کرده اند.

او با بیان اینکه نجاتگران با استفاده از ۲۳ موتور پمپ لجن کش ۷۵ باب منزل مسکونی را تخلیه کردند، افزود: به ۲۵۳ نفر از حادثه دیدگان نیز توسط جمعیت هلال احمر اسکان داده شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: این جمعیت با بکارگیری ۴۱ تیم عملیاتی متشکل از ۷۷ نجاتگر و با بکارگیری ۲۴ دستگاه خودروی امدادی به یاری هموطنان آسیب دیده شتافته اند.

قویدل افزود: ۶۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶ دستگاه چادر امدادی، ۵۴ تخته موکت، ۲۵ عدد کلمن، ۱۴۴ تخته پتو،۵۰۴۰۲ بطری آب معدنی، ۸۹۰ قرص نان، ۲۵ شعله والور، ۲۳ شعله فانوس، ۲۵ عدد گالن ۲۰ لیتری، ۱۴ ست ظروف و ۱۰۰ قاشق و چنگال در بین حادثه دیدگان توزیع شد.

سیل گرمی و بیله سوار

تامین آب مصرفی سیل زدگان توسط هلال احمر اردبیل/ توزیع ۱۸۰ هزار بطری آب معدنی

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در پی وقوع سیل در مناطق مختلف استان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با کمک خیرین و داوطلبان در این مناطق به یاری مردم شتافته و در بحث اقلام مورد نیار برای مردم امداد رسانی کرده است.

او افزود: از ساعات اولیه وقوع سیل و آبگرفتگی در شهرستان گرمی و دیگر مناطق استان بازدید‌های میدانی از روند کمک به سیل زدگان را با محوریت توزیع اقلام مصرفی انجام داده ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل همچنین از توزیع ۴ تریلی آب معدنی در مناطق سیل زده خبر داد و گفت: روز گذشته جمعیت هلال احمر ۱۳۵ هزار بطری آب معدنی در مناطق مختلف شهرستان گرمی توزیع و ۴۵ هزار نیز امروز ارسال کرده و توزیع می‌شود.

به گفته قویدل این خدمات از سوی خیرین، داوطلبان، شرکت دی دی و جمعیت هلال احمر انجام شده است.

او گفت: نیرو‌های هلال احمر در تمامی ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمات بوده و هموطنان می‌توانند در صورت بروز حادثه با شماره اضطراری ۱۱۲ ندای امداد تماس بگیرند.

سیل گرمی و بیله سوار

شبکه آب شرب گرمی وصل می‌شود/ پیگیری اقدامات لازم در مناطق سیل‌زده تا بازگشت روند عادی زندگی

سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در نشست کمیته مدیریت بحران شهرستان گرمی با حضور معاون مدیریت بحران کشور، اظهار کرد: در روز‌های گذشته به‌دنبال سیل رخ‌داده در سطح شهرستان گرمی، آب شرب شهر گرمی و چند روستای این شهرستان قطع شده بود که با ذخیره‌سازی آب شرب تصفیه‌شده و ترمیم خط انتقال آب‌رسانی، آب شرب مناطق مذکور تا ساعات آتی وصل می‌شود.

او افزود: ترمیم خط انتقال آب شرب شهرستان گرمی در روز‌های اخیر ۳ شیفته در دستور کار بوده و پس از ترمیم، حجم انتقال آب شرب ۲۴۰ لیتر در ثانیه خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بارش‌های سیل‌آسای چند هفته اخیر در سطح استان اردبیل، مشکلاتی اعم از مسدود شدن محور سرچم و برخی مشکلات در نقاط مختلف استان پدید آورده بود، اما در عین حال با این بارش‌ها، سد‌ها و آب‌های زیرزمینی استان از وضعیت بحرانی خارج شدند.

عاملی با اشاره به این‌که کمیته مدیریت بحران شهرستان گرمی از ساعات اولیه سیل برگزار شده است، گفت: سیل اخیر شهرستان گرمی به ۳۵ روستا، شهرک ولیعصر (عج) شهر گرمی، شهرک صنعتی و مزارع کشاورزی و گلخانه‌ای خسارات قابل توجهی را وارد کرده و موجب اخلال در زندگی و کسب‌وکار مردم شهرستان شده که بخشی از خسارات وارده برآورد شده و مابقی تا فردا انجام می‌شود و نهایتا جهت پرداخت خسارات، به مرکز مدیریت بحران کشور ارسال خواهد شد.

او ادامه داد: برخی مسیل‌ها نیازمند اقداماتی هستند که در دستور کار راهداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داشته و عملیات‌های اجرایی در دستور کار خواهد بود.

سیل گرمی و بیله سوار

استاندار اردبیل اظهار کرد: از ساعات اولیه سیل، دستگاه‌های اجرایی، خدمات‌رسان و جهادی جهت انجام اقدامات لازم و خدمت‌رسانی در سطح شهرستان مستقر شدند و طی ۳ روز اخیر آب‌رسانی با تانکر، پخش آب معدنی و توزیع غذای گرم در مناطق سیل‌زده شهرستان گرمی در دستور کار بوده که تا بازگشت روند زندگی عادی مردم، اقدامات لازم و اساسی در سطح ملی و استانی پیگیری خواهد شد.

عاملی گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام‌شده طی روز‌های آینده، مجددا بارش‌هایی در سطح شهرستان گرمی رخ خواهد داد که باید کلیه مدیران دستگاه‌ها اقدامات لازم اعم از بازگشایی مسیل‌ها و استحکام‌سازی‌ها را جهت عدم تکرار مشکلات رخ‌داده اخیر را در دستور کار قرار دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین خبرها از سیل گرمی و بیله سوار؛ امدادرسانی به بیش از ۱۵ هزار حادثه دیده/ شبکه آب شرب گرمی وصل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..