تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرو خرخاکی های عظیم الجثه دریایی در رستورانی در تایوان و استقبال مردم + ویدئو

خرخاکی های دریایی عظیم الجثه ی ۱۴ پا، غذای جدید رستورانی در تایپه پایتخت تایوان هستند، غذایی که با استقبال مردم مواجه شده و آن ها برای چه عکس گرفتن از آن و چه امتحان کردن مزه ی این موجود دریایی به همراه نودل، صف کشیده اند.

از آنجایی که رستوران «رامن بوی» این غذای نودلی ویژه را به صورت محدود در روز ۲۲ ماه مه عرضه می کرد، وقتی آن ها در صفحه ی مجازی خود اعلام کردند که «این خوراک رویایی بالاخره به دست شان رسیده است»، بیش از ۱۰۰ نفر به لیست انتظار این غذا پیوستند.

آقای هو، صاحب رستوران «رامن بوی» در حالی که یک خرخاکی عظیم الجثه ی دریایی را برای مشتریانی که می خواهند از آن عکس بگیرند، بالا نگه داشته، می گوید: «به خاطر ظاهر خاصش خیلی جذب کننده است. خیلی بامزه است.»

او همچنین می گوید: «از لحاظ روش پخت، از ساده ترین راه استفاده می کنیم که بخارپز کردن است، بنابراین فرآیند پخت آن هیچ دشواری ای ندارد.»

این رستوران خرخاکی های ۱۴ پای دریایی را ۱۰ دقیقه قبل از اضافه کردن آن ها به یک کاسه رامن و سوپ مرغ و ماهی، بخارپز می کند. هر پرس از این غذا ۴۸ دلار قیمت دارد.

یکی از مشتریان رستوران «رامن بوی» که این غذا را امتحان کرده گوشت خرخاکی دریایی را چیزی بین خرچنگ دراز (لابستر) و خرچنگ پهن (کرب) با بافتی نسبتاً سفت توصیف می کند.

خرخاکی دریایی

خرخاکی های عظیم الجثه دریایی که نوعی جورپا و از خویشاوندان دور خرچنگ ها و میگوها محسوب می شوند، در میان هزاران گونه ی شناخته شده از راسته ی سخت پوستان، بزرگ ترین گونه هستند.

آن ها معمولاً در عمق حدوداً ۱۷۰ تا ۲،۱۴۰ متری اقیانوس یافت می شوند و ۸۰ درصد آن ها در عمق ۳۶۵ تا ۷۳۰ متری زندگی می کنند.

از زمان عرضه ی خوراک این خرخاکی های دریایی، برخی دانشمندان نسبت به تأثیرات مخرب زیست محیطی شیوه ی صید ترال و همینطور خطرات احتمالی مصرف خوراکی این موجودات ابراز نگرانی کرده اند.

با این حال، مشتریان این غذا نظر دیگری دارند.

یکی از مشتریان رستوران «رامن بوی» که این غذا را امتحان کرده می گوید: «اگر صرفاً یک غذای ویژه و محدود باشد و آنطور که صاحب رستوران می گوید خرخاکی ها به طور تصادفی صید شده باشند، همه باید اگر فرصتش پیش آمد آن را امتحان کنند. من خیلی افتخار می کنم که فرصت امتحان کردنش را پیدا کردم.»

خرخاکی دریایی

با این حال، دانشمندان نسبت به خطرات احتمالی مصرف این موجودات به شکل غذا هشدار داده اند. به گفته ی آن ها بدن این موجودات عمدتاً ناشناخته ممکن است حاوی سموم یا فلزات سنگینی همچون جیوه باشند.

خرخاکی های دریایی گونه های مختلفی دارند و گونه ی Bathynomus jamesi آن سال گذشته به طور رسمی در تایوان شناخته شد و هنوز اطلاعات زیادی درباره ی آن وجود ندارد.

دانشمندان می گویند باید تحقیقات بیشتری درباره ی این موجودات صورت بگیرد و بعد از تشکیل یک بانک اطلاعاتی کامل درباره ی آن ها، می توان اجازه ی مصرف خوراکی آن ها را به مردم داد.

بیشتر بخوانید:

کشف یک خرخاکی دریایی عظیم الجثه در اعماق خلیج مکزیک




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرو خرخاکی های عظیم الجثه دریایی در رستورانی در تایوان و استقبال مردم + ویدئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..