تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر زود از کوره در می روید بخوانید / عوارض جیغ کشیدن چیست؟

به گزارش رکنا، نظرسنجی که در سال 2018 انجام شد، نشان داد که 22 درصد از شرکت‌کنندگان آن احساس عصبانیت داشتند. علاوه بر این، 39 درصد شرکت‌کنندگان نیز احساس نگرانی شدید داشتند. در واقع، خشم حالتی ذهنی است که برای بقای ما ضروری است. اما اغلب زمانی که سطح استرس ما افزایش می‌یابد، این حس از کنترل خارج می‌شود. خشم ممکن است با علائم فیزیکی متفاوتی مثل فریاد زدن ظاهر شود که عوارض زیادی را برای بدن ما به همراه دارد.

همه ما می‌دانیم که کنترل خشم گاهی بسیار سخت می‌شود اما در هر حال غیرممکن نخواهد بود. در این مطلب، قصد داریم شما را با عوارض فریاد زدن برای بدن آشنا کنیم و از شما می‌خواهیم توصیه‌هایی را که اثرات مثبت آنها درهنگام افزایش سطح عصبانیت ثابت شده امتحان کنید.

5 مورد از عوارض فریاد زدن برای بدن 1. افزایش ضربان قلب و فشار خون

احتمالا متوجه شده‌اید که هر بار که صدای خود را بلند می‌کنید و یک طرف بحثی شدید هستید، ضربان قلب شما افزایش می‌یابد. این مورد به این معنی است که فشار خون شما نیز بالا می‌رود. به همین دلیل است که شما متزلزل به نظر می‌رسید و گونه‌ها و رگ‌های قرمز از پوست شما بیرون می‌زند. شما همچنین عمیق‌تر و سریع‌تر نفس می‌کشید؛ این کار اکسیژن و مواد مغذی را به اندام‌های اصلی شما منتقل می‌کند. در برخی موارد نیز ممکن است متوجه شوید که دست‌ها و پاهایتان سردتر از حد معمول هستند.

2. آسیب به سیستم ایمنی بدن

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که حتی یادآوری بحث‌های شدیدی که در گذشته داشتید، دفاع ایمنی شما را به مدت 6 ساعت کاهش می‌دهد. این مورد در همه افراد و حتی آنهایی که معمولا آرام هستند و عصبانیت برای آنها نادر است نیز مشترک است. بنابراین، افرادی که خیلی راحت عصبانی می‌شوند، احتمالا متوجه این موضوع خواهند شد که بیشتر مریض می‌شوند و سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف‌تر است. این امر زمانی که با افزایش اضطراب همراه شود، سلامت آنها را بدون اینکه متوجه شوند، در معرض خطر بزرگی قرار می‌دهد.

3. انواع مشکلات سلامتی

وقتی عصبانی می‌شویم، هورمون‌های استرس مانند کورتیزول ، آدرنالین و نورادرنالین توسط غدد فوق کلیوی در بدن ترشح میشوند. این موارد تغییراتی را در متابولیسم بدن ما ایجاد می‌کنند. به همین دلیل است که افراد مبتلا به مشکلات خشم درمان‌نشده ممکن است از سردرد، اضطراب، بی‌خوابی و حتی مشکلات گوارشی رنج ببرند. شرایط پوستی مانند اگزما نیز ممکن است در مواقع عصبانیت شدید ظاهر شود. در نتیجه این افراد در معرض خطر سکته مغزی یا حمله قلبی هم قرار دارند.

4. تحت تأثیر قرار دادن خاطرات شما

فقط ضربه فیزیکی به سر نیست که بر خاطرات افراد تأثیر می‌گذارد، بلکه موقعیت‌های استرس‌زا حاد نیز می‌توانند چنین تاثیری بر خاطرات داشته باشند. یکی از موقعیت‌های استرس‌زا حاد گفتگوی شفاهی است که در آن در آن هر دو طرف کلمات تند رد و بدل می‌کنند . پس از پایان این نوع مشاجره، ممکن است یکی یا هر دوی طرف‌ها بحث را به شکلی متفاوت به یاد بیاورند یا حتی را مواردی خاص را به کلی فراموش کنند.

5. ایجاد درد مزمن

فریاد زدن نه تنها برای کسانی که این کار را انجام می‌دهند، بلکه برای کسانی که آن را دریافت می‌کنند نیز مضر است. آسیب ممکن است از سنین پایین شروع شود. فریاد زدن سر بچه‌ها می‌تواند به طرق مختلف به آنها آسیب برساند. مشکلات رفتاری آنها ممکن است بدتر شود. تحقیقی نشان می‌دهد که والدینی که زیاد سر فرزندان 13 ساله خود فریاد می‌زدند، در طول سال آینده زندگی خود متوجه رفتار بدتری از آنها شدند. به نظر می‌رسد افرادی که در دوران کودکی بر سر آنها فریاد زده‌اند، ساختار مغز متفاوتی در قسمت‌هایی که صدا و زبان را پردازش می‌کنند، دارند. آنها ممکن است از درد مزمن رنج ببرند. برخی از مواردی که ممکن است تا پایان عمر آنها را رها نکنند شامل کمردرد و گردن‌درد، سردرد و حتی آرتروز می‌باشد.

فریاد زدن پیروز بحث را تعیین نمی‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد که ما در حین مشاجره فریاد می‌زنیم، زیرا فکر می‌کنیم کاملا حق با ماست. در بحث‌ها ما اطمینان نداریم که شنیده می‌شویم. مردم به ندرت با فریاد زدن، قطع صحبت کردن دیگری و توهین به نظرات او، در بحث پیروز می‌شوند. افراد باید بهتر به یکدیگر گوش دهند، نقطه نظرات یکدیگر را درک کنند و تفاوت‌های خود را بپذیرند. بوسیله استدلال و حفظ آرامش است شما که می‌توانید شخص مقابل را متقاعد کنید که به شما گوش دهد و شما را درک کند.

گونه فریاد زدن خود را متوقف کنید

چند مرحله وجود دارد که ممکن است به شما کمک کند تا خشم خود را کنترل کنید. با رعایت این موارد در یک مکالمه‌ سالم و بدون طغیان خواهید داشت:

قبل از حرف زدن فکر کن

ساده‌ترین کار این است که چیزی آزاردهنده بگویید. البته ممکن است بعدا پشیمان شوید اما آسیب از قبل وارد شده است و ممکن است شخص دیگر نبخشد.

بعد از اینکه آرام شدید ناراحتی خود را بیان کنید

به این ترتیب شما قادر خواهید بود هر چیزی که شما را آزار می‌دهد را به شیوه ای سالم و منطقی بیان کنید. احتمال اینکه طرف مقابل به شما احترام بگذارد و شما را بشنود در این راه بسیار بیشتر است.

برای یافتن راه‌حل های احتمالی به یکدیگر زمان بدهید

اگر احساس کردید که دیگر راهی باقی نمانده است، اجازه ندهید این حالت ذهنی شما را غرق کند. در عوض، کمی آرامش داشته باشید. در این مدت سعی کنید منطقی فکر کنید و برای هر مشکلی که هست راه حل پیدا کنید. با همه چیز می‌توان کنار آمد به شرطی که ذهن خود را روی آن متمرکز کنید.

کینه به دل نگیرید

بخشش افراد می‌تواند شما را از تمام عصبانیت و استرسی دارید، رها کند. به یاد داشته باشید که همه چیزهایی را افراد می‌گویند و انجام می‌دهند نشانگر نیت واقعی آنها نیست. گاهی افراد تحت تاثیر لحظه قرار می‌گیرند و بعدا خواستار بخشش هستند.

سعی کنید با طنز بیشتر به مسائل نگاه کنید

شوخ‌طبعی به معنای طعنه و تمسخر نیست. شما باید در تشخیص این دو مورد مراقب باشید. مواجهه با موقعیت‌های استرس‌زا با شوخ‌طبعی به کاهش خشم شما کمک می‌کند. از این طریق می‌توانید با مسائل زندگی‌تان کارآمدتر برخورد کنید.

تکنیک‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید

نفس عمیق، گوش دادن به موسیقی آرامش‌بخش و تکرار کلمات آرام‌بخش می‌تواند خشم شما کاهش دهد. شما می‌توانید این کارها را در حالی انجام دهید که در خانه در حالت آرامش هستید یا زمانی که مسئله‌ای استرس‌زا در زندگی شما ظاهر می‌شود.

از درخواست کمک نترسید

اگر می‌بینید که هیچ یک از موارد بالا کمکی نمی‌کند و نمی‌توانید به تنهایی خود را کنترل کنید، می‌توانید به یک متخصص مراجعه کنید. متخصص شما را به بهترین شکل ممکن برای رسیدن به هدف راهنمایی می‌کند. البته خودتان هم باید تلاش کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر زود از کوره در می روید بخوانید / عوارض جیغ کشیدن چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..