تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جزئیات سیل مرگبار در خراسان‌شمالی/ افراد بسیاری مفقود شده‌اند

آفتاب‌‌نیوز :

 در پی جاری شدن سیل در شهرستان فاروج در خراسان شمالی، ۲ نفر در روستای استاد و چوکانلو که داخل خودرو‌های خود گرفتار شده بودند جان باختند. همچنین بارش شدید باران در روستا‌های استاد، خسرویه و چوکانلوی شهرستان فاروج موجب جاری شدن سیل شده است که در این رابطه تاکنون جسد ۲ تن از اهالی این روستا‌ها توسط نیرو‌های پلیس و امدادی پیدا شده و همچنین در این رابطه ۹ دستگاه خودرو زیر شن و گل‌ولای گیر کرده است.

محمدرضا حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی با حضور در مناطق سیل‌زده شهرستان فاروج بر خدمت‌رسانی سریع و به‌موقع در این شهرستان و شهرستان شیروان تأکید کرد.

وی در حاشیه این بازدید خطاب به مسئولان استانی و محلی اظهار داشت: آب، برق، گاز مناطق سیل‌زده به‌سرعت تأمین و راه‌ها بازسازی شوند و خدمات‌رسانی باید ادامه یابد.

حسین‌نژاد بر ارائه آمار دقیق از تعداد مفقودی‌های حادثه سیل و برآورد خسارات تأکید کرد.

در این بازدید که با حضور عوامل ستاد بحران استان و شهرستان فاروج صورت گرفت استاندار همچنین بر انجام اقدامات ضربتی و بهره‌مندی سریع مردم از خدمات اولیه تأکید کرد.

برق مناطق سیل‌زده خراسان شمالی وصل شد؛ گاز تا عصر امروز

غلامرصا شفیق مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه شب گذشته ۱۵ روستا در این استان درگیر سیلاب شدند، اظهار داشت: در روستای استاد، بر اثر سیلاب انشعابات آب، برق و گاز قطع شد که با تلاش نیرو‌های امدادی شرکت برق، از ساعتی پیش برق در این روستا‌ها وصل شده و شرکت گاز نیز قول داده تا عصر امروز مشکل گاز برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی با اشاره به خسارات سیل به تاسیسات روستا‌ها افزود: سیل سبب تلف شدن ۴۰۰ راس دام روستایی در این مناطق شد و همچنان ارزیابان در بررسی میزان خسارت در منطقه هستند.

همچنین معاون بازسازی و مسکن روستایی و کارشناسان بنیاد مسکن استان خراسان شمالی از مناطق آسیب‌دیده سیل شب گذشته شهرستان فاروج بازوید کردند.

علی روحانی معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در این بازدید تعداد واحد‌های آسیب‌دیده در روستای استاد را ۱۶ واحد و در روستای چوکانلو را ۴ واحد اعلام کرد و افزود: در این بازدید واحد‌های خشت و گلی مشاهده شد که نیاز به تعمیر داشتند که از نظر بنیاد مسکن غیرقابل تعمیر هستند.

خسارات مناطق سیل‌زده زیاد است

سردار اسماعیل فرجی فرمانده سپاه خراسان شمالی نیز در بازدید از مناطق سیل‌زده این شهرستان اظهار داشت: نیرو‌های سپاه و بسیج تا پاک‌سازی کامل روستا‌های سیل‌زده در منطقه حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: متأسفانه مناطق سیل‌زده روستای استاد فاروج و گلیان شیروان، خسارت‌های مالی و جانی زیادی وارد شده است.

سردار فرجی گفت: از لحظات اولیه وقوع سیلاب تا صبح به‌صورت مداوم کمک‌رسانی ادامه داشت و وقفه‌ای در کار نبوده است.

عبدالرضا فرزانه فرماندار فاروج هم اظهار داشت: به دلیل اینکه حدود ۲۰ خودرو در سیل شب گذشته در چند روستای این شهرستان از زیر گل و لای بیرون کشیده شدند و هنوز تعدادی مفقودی وجود دارد، احتمال افزایش تلفات مالی بالاست.

وی افزود: نیرو‌های هلال احمر با سگ‌های زنده‌یاب در جستجوی افراد مفقود شده هستند. به دلیل حجم بالای سیلاب، برآورد خسارات مالی فعلا مقدور نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جزئیات سیل مرگبار در خراسان‌شمالی/ افراد بسیاری مفقود شده‌اند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..