تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوکراین: روسیه دیشب با پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران، گسترده‌ترین حمله خود را به شهر کی‌یف انجام داد / این حمله ۵ ساعت طول کشید / از ۵۴ پهپاد پرتاب شده در کل کشور، ۵۲ فروند از آن‌ها سرنگون شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورونیوز: بنا به اعلام سرهی پوپکو از مقامات ارشد نظامی کی‌یف، روسیه شب گذشته با پهپادهای شاهد ساخت ایران، «گسترده‌ترین حمله» خود را به این شهر انجام داد. این حمله بیش از پنج ساعت به طول انجامید و طبق گزارش‌ها، پدافند هوایی شهر توانسته است بیش از چهل پهپاد را سرنگون کند.

ویتالی کلیچکو، شهردار کی‌یف هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اثر ریزش آوار بر روی یک ساختمان غیرمسکونی هفت طبقه و وقوع آتش سوزی، یک مرد ۴۱ ساله کشته و یک زن ۳۵ ساله نیز در بیمارستان بستری شد.

سرهی پوپکو، رئیس اداره نظامی کیف گفت که روسیه در این حمله از پهپادهای شاهد ساخت ایران استفاده کرد.

آمار بالای سرنگونی موفقیت‌آمیز پهپادها توسط اوکراین
نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که شنبه شب از نظر به کارگیری پهپادهای شاهد در حملات به نقاط مختلف کشور به نوعی رکوردشکنی شده است. به گفته مقام‌های اوکراینی از ۵۴ پهپاد پرتاب شده در حملات شب گذشته در کل کشور، ۵۲ فروند از آن‌ها توسط سامانه‌‌های پدافند هوایی اوکراین سرنگون شدند.

به گفته یکی از فرماندهان محلی، در شمال شرقی استان خارکیف نیز یک زن ۶۱ ساله و یک مرد ۶۰ ساله در دو حمله جداگانه کشته شدند.

در روز کی‌یف سالگرد تأسیس رسمی این شهر گرامی داشته می‌شود. این روز معمولا با اجرای کنسرت‌های زنده، نمایشگاه‌های خیابانی و آتش‌بازی جشن گرفته می‌شود. جشن‌های کوچکی هم برای گرامیداشت ۱۵۴۱امین سالگرد تاسیس این شهر، برنامه‌ریزی شده است.

مقامات اوکراینی گفتند که زمان حملات پهپادی احتمالا تصادفی نبوده است.

آندری یرماک، دستیار ارشد رئیس جمهوری اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «تاریخ اوکراین برای روس‌های بی‌اعتبار، یک عامل آزاردهنده‌ دیرینه است».

سرهی پوپکو هم در ادامه‌ پیام تلگرامی خود نوشت: «دشمن امروز تصمیم گرفت با استفاده از پهپادهای مرگبار خود، روز کی‌یف را به مردم این شهر تبریک بگوید.»

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز پنجشنبه گذشته در یک پیام ویدیویی با اشاره به اینکه پهپادهای ایرانی نقش مهمی در حملات روسیه به شهرهای اوکراین داشته، خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی گفت: «پرسش ساده این است: چه منفعتی از همدستی با روسیه می‌برید؟»

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی روز شنبه اظهارات اخیر رئیس جمهوری اوکراین را «فرافکنی به منظور انحراف افکار عمومی و نمایشی سیاسی توأم با ادعاهای بی‌اساس» توصیف کرد و آن را «بی‌ارزش» دانست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوکراین: روسیه دیشب با پهپاد‌های «شاهد» ساخت ایران، گسترده‌ترین حمله خود را به شهر کی‌یف انجام داد / این حمله ۵ ساعت طول کشید / از ۵۴ پهپاد پرتاب شده در کل کشور، ۵۲ فروند از آن‌ها سرنگون شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..