تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مراحل زیرسازی پوست صورت قبل از آرایش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مراحل زیرسازی پوست صورت قبل از آرایش

اگر می‌خواهید میکاپ جذاب و ماندگاری در طول روز داشته باشید، بهتر است روی زیرسازی صحیح و حرفه‌ای تمرکز کنید. زیرسازی اصولی پوست، سطحی صاف و یکدست برایتان مهیا می‌کند و زمینه را برای اجرای دیگرا مراحل میکاپ فراهم می‌نماید.

مراحل زیرسازی پوست صورت

پیش از اینکه به سراغ شرح مراحل زیر سازی برویم، بهتر است با تعریف اصلی این تکنیک آشنا شوید. زیرسازی، شامل فرایندی چند مرحله‌ای برای پوشاندن نواقص و مشکلات پوستی به کمک محصولات آرایشی است. این فرایند اگرچه ممکن است سخت و دشوار به نظر برسد، اما با انتخاب محصولات آرایشی مناسب و رعایت چند نکته کلیدی، به راحتی قابل اجرا است.

در صورت تمایل، می‌توانید از راهنمای زیر برای زیرسازی آرایش خود کمک بگیرید:

روتین آماده سازی پوست؛ قدم اول

استفاده از لایه‌های متعدد محصولات آرایشی روی پوست صورت، ممکن است باعث تحریک پوست، خشکی و پوسته پوسته شدن آن شود. علاوه بر این، اغلب ما معمولا چند ساعت بعد از زیرسازی با پدیده‌ای به نام ماسیدگی آرایش مواجه می‌شویم. به این معنی که کرم پودر حالت کیکی و برجسته به خود می‌گیرد و ظاهر ناخوشایندی روی پوست به وجود می‌آورد.

برای خلاص شدن از شر تمام این معضل‌ها، توصیه می‌شود روتین پوستی مناسبی برای میکاپتان در نظر بگیرید.

روتین مراقبتی پیش از میکاپ، به تغذیه پوستتان کمک می‌کند. همچنین، آب و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را نیز تامین می‌نماید.

به عنوان الگوی روتین، می‌توانید گام‌های زیر را دنبال نمایید:

1.وجود ذرات چربی و آلاینده‌ها در منافذ پوستی، باعث مسدود شدن منافذ و چرب شدن صورت بعد از میکاپ می‌شوند. به همین خاطر، بهتر است ابتدا پوستتان را با شوینده مناسب و ملایمی به خوبی بشویید تمام آلودگی‌ها را از بین ببرید.

2.در ادامه، از مقداری تونر پاک کننده روی پوستتان استفاده نمایید. تونرها، به منافذ پوستی نفوذ می‌کنند و آلودگی‌های عمقی را کاملا از بین می‌برند. علاوه بر این، PH پوستتان را به تعادل می‌رسانند و مانع از چرب شدن بیش از حد یا خشکی پوست می‌شوند. این محصول شگفت انگیز، قدرت جذب پوست را افزایش می‌دهد و راندمان کارایی دیگر محصولات مراقبتی را نیز تقویت می‌نماید.

3.اگر پوست خشک و حساسی دارید، سرم آبرسان را در این مرحله از یاد نبرید. سرم‌ها نسبت به انواع لوسیون، قدرت جذب بالاتر و سریع‌تری دارند. آنها به صورت عمقی پوستتان را هیدراته و آبرسانی می‌نمایند.

4.کرم دور چشم، یکی از ضروریات بدیهی روتین‌های مراقبتی معمولی و پیش از میکاپ است. پوست دور چشم، بسیار ظریف و حساس است و به راحتی تحریک می‌شود. اما استفاده از کرم دور چشم آبرسان و مناسب، می‌تواند کمک کننده باشد. این محصول از پوست حساس دور چشم محافظت می‌نماید و مانع از ایجاد چین و چروک می‌شود. همچنین، کرم دور چشم از رسوب مواد آرایشی مانند کانسیلر و کرم پودر نیز ممانعت می‌کند.

5.به کمک مرطوب کننده‌ها، روتین مراقبتی پیش از میکاپ را تکمیل نمایید. مرطوب کننده، لایه‌ای محافظ روی سطح پوست به وجود می‌آورد و رطوبت مورد نیاز سلول‌ها را فراهم می‌کند. همچنین، سد لیپیدی پوست را تقویت می‌نماید و مانع از ماسیدن مواد آرایشی خواهد شد.

توجه داشته باشید که مراحل ترتیبی این روتین، توصیه‌ای جامع و عمومی است. شما می‌توانید با توجه به جنس پوست خودتان، از انواع لوسیون و سرم‌های مناسب نیز استفاده نمایید و روتین تخصصی خودتان را بسازید.

مراحل زیرسازی پوست صورت قبل از آرایش

پرایمر؛ اصلی ترین بخش کار

پرایمر‌ها نخستین و مهم‌ترین مرحله میکاپ را به خود اختصاص می‌دهند. فرمولاسیون ابریشمی و غلیظ این محصول، منافذ و ناهمواری‌های پوستی را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، خاصیت بافری پرایمرها نیز، نقش مهمی در جداسازی مراحل مراقبتی و آرایشی دارند.

برای استفاده صحیح از پرایمر، کافی است مقداری از آن را روی ناهمواری‌ها و منافذ باز پوستی خود بمالید. سپس به کمک براش آرایشی متوسط، به آرامی آن را پخش نمایید. در انتها، 5 تا 10 دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا روی پوستتان فیکس شود.

کانسیلر؛ میکاپی ظریف و بی نقص

اگر به دنبال محصولی همه کاره و عالی برای پوشاندن لک پوستی و جای جوش‌هایتان هستید، روی کانسیلرها سرمایه گذاری کنید.کانسیلر، نوعی کرم پودر فشرده است که در انواع اصلاح کننده و معمولی تولید می‌شود.

کانسیلرهای اصلاح کننده، با توجه به قوانین چرخه رنگ و با هدف تعدیل رنگ پوست تولید شده‌اند. هر کدام از رنگ‌های این محصول به صورت اختصاصی برای پوشاندن تیرگی زیر چشم، التهاب پوستی، جای کبودی و جوش و ... کاربرد دارد. شما می‌توانید با توجه به نیاز پوستی خود از انواع کانسیلرهای اصلاح کننده استفاده نمایید.

برای استفاده صحیح از انواع کانسیلر در زیرسازی پوست، این توصیه‌ها برایتان مفید خواهند بود:

ابتدا با توجه به مشکلات پوستی خود، رنگ مناسبی از کانسیلر اصلاح کننده را انتخاب نمایید.

سپس به کمک اپلیکاتور، مقداری از آن را روی محل مورد نظر بزنید.

در مرحله بعد، براش آرایشی متراکم و مناسبی را بردارید و کانسیلرها را در جای خود فید(محو)کنید.

حالا کانسیلر معمولی را بردارید و این بار روی نقاط لک و جای جوش بزنید.

در این گام مانند مرحله قبل، براش متوسطی را انتخاب نمایید و کانسیلر را به آرامی در جای خود محو نمایید.

نکته بسیار مهم در زمینه اجرای کانسیلر، نحوه محو کردن این محصول آرایشی است. در این گام، از پخش کردن کانسیلر روی پوست اکیدا خودداری نمایید. در مقابل، سعی کنید کانسیلر را در جای خود به آرامی محو کنید. با این کار، قدرت پوشانندگی کانسیلر بیشتر می‌شود و لایه‌های آرایشی روی پوستتان رسوب نمی‌کنند.

مراحل زیرسازی پوست صورت قبل از آرایش

فونداسیون و زیرسازی حرفه ای؛ برای این یک قلم هزینه کنید

همان‌طور که از نام آن هم پیدا است، فونداسیون‌ها پایه اصلی زیرسازی پوست هستند. این محصول، با هدف یکدست کردن سطح پوست و کاور نهایی مشکلات پوستی تولید شده است. فونداسیون‌ها با توجه به قدرت پوشانندگی، غلظت و ترکیبات خود به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از کاربردی‌ترین انواع فونداسیون می‌توان به کوشن، BB کرم، CC  کرم و ... اشاره کرد.

نکته اساسی در انتخاب فونداسیون، توجه به هماهنگی آن با رنگ طبیعی پوستتان است. استفاده از محصولاتی که بسیار روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوستتان هستند ظاهری غیر طبیعی به میکاپتان می‌دهند. همچنین، هنگام انتخاب فونداسیون لازم است به جنس پوستتان نیز دقت نمایید.

برای آشنایی با کاربرد حرفه‌ای فونداسیون در زیر سازی پوست، می‌توانید مطابق راهنمای زیر عمل کنید:

ابتدا مقداری از کرم پودر را روی پالت میکاپ یا پشت دستتان بریزید.

مقداری از کرم پودر را به کمک براش بزرگ، روی پوستتان بمالید و آن را به آرامی پخش کنید.

حالا بلندر تمیز و مناسبی را بردارید و کاملا خیس کنید. سپس آن را فشار دهید تا آب اضافی کاملا خارج شود.

در آخر، کرم پودر را با ضربات آرام بلندر روی پوستتان فیکس کنید. بیوتی بلندرها، به یکدست شدن زیرسازی پوستتان کمک می‌کنند و همچنین ماندگاری لایه‌های آرایشی را نیز افزایش می‌دهند.

فیکساتور؛ راز ماندگاری آرایش

اگر دوست ندارید تنها چند ساعت بعد از طی کردن مراحل متعدد زیرسازی پوست تمام زحماتتان به باد برود، بهتر است استفاده از فیکساتور را جدی بگیرید. فیکساتور، در دو نوع پودری و اسپری تولید می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به جنس پوست و نوع آب و هوا از انواع این محصول استفاده نمایید.

1.اگر پوست خشک و حساسی دارید و اغلب با پوسته پوسته شدن و ماسیدن آرایش مواجه می‌شوید، بهتر است به سراغ اسپری فیکس بروید. اسپری‌ها، قدرت آبرسانی قابل توجهی دارند و پوستتان را در طول روز هیدراته نگه می‌دارند.

2.در صورتی که پوستتان چرب و مختلط است و در طول روز مدام براق می‌شود، پودر فیکس انتخاب بهتری برای شما است. فرمولاسیون پودری این محصول، چربی اضافی پوست را کاملا جذب می‌نماید. همچنین، تولید و ترشح چربی طبیعی پوست را نیز کنترل می‌نماید.

درست است که آشنایی با ترفندهای حرفه‌ای و نکات کلیدی میکاپ نقش مهمی در تعیین ظاهر نهایی آرایش و زیرسازی پوستتان دارد، اما بخش مهمی از ماجرا، به کیفیت محصولات مورد استفاده شما مربوط است.

در وهله اول، لازم است در نظر داشته باشید که محصولات آرایشی به صورت مستقیم با پوست شما در تماس هستند. در نتیجه، زیبایی و سلامت صورتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهند. از طرفی، نتیجه میکاپ ارتباط مستقیمی با مرغوبیت محصولات آرایشی دارد.

با توجه به موارد گفته شده، توصیه می‌شود تا حد امکان از برندهای شناخته شده و باکیفیت لوازم آرایشی بهره بگیرید. همچنین، محصولات مورد نظر خود را از فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی معتبر تهیه نمایید و از اصالت کالاها اطمینان حاصل کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مراحل زیرسازی پوست صورت قبل از آرایش»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..