تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علیرضا شهرداری تیمارگر توله یوز ایرانی: نباید پیروز را تاکسیدرمی می‌کردند

مرگ پیروز، توله یوز ایرانی که به دنیا آمدنش و رشدش برای ایرانیان باعث مسرت و شادی و امید بود، باعث ناراحتی و غم بسیاری شد. علیرضا شهرداری که از بدو تولد تیمارگر این توله یوز ایرانی بود و رابطه عیقی با او برقرار کرده بود، خبر از تاکسیدرمی پیروز داد و در صحبت هایی مخالفت خودش را با این کار، ابراز کرد.

تاکسیدرمی پیروز

به گزارش شبکه شرق، تیمارگر پیروز، از مراحل پایانی تاکسیدرمی این توله یوز خبر داد و گفت: «نباید پیروز را تاکسیدرمی می‌کردند».

تاکسیدرمی پیروز

شهرداری گفت: «حرف من این است که ما در موزه‌های مختلف کشور یوزپلنگ‌های زیادی داریم که تاکسیدرمی شده‌اند، اختصاصاً در رابطه با پیروز، نظر شخصی من این است که ما که نمونه تاکسیدرمی یوز آسیایی را زیاد داریم، پیروز هم که قبل از مرگ براثر کار‌های درمانی مو‌های زیادی  از او اصلاح کرده بودند. به نظرم می‌توانستند به خاطر مردم فقط بافت‌های ژنتیک پیروز را بردارند و به احترام مردم ایران که پیروز را خیلی دوست داشتند، او را دفن کنند و تاکسیدرمی نکنند، این نظر من به عنوان تیمارگر پیروز، است».

تاکسیدرمی پیروز

علیرضا شهرداری، چند روز پیش در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که از طرف تیم تاکسیدرمی پیروز با او تماس گرفته و خواسته شده که چند عکس با کیفیت برایشان بفرستد تا کارهای صورت را انجام دهند، او نوشت: «مخالف تاکسیدرمی گونه‌های تلف شده نیستم ولی در این مورد مگر من چقدر طاقت دارم»؟

تاکسیدرمی پیروز

شهرداری به تماس تلفنی اشاره می‌کند و می‌گوید: «چند روز پیش با من تماس گرفته شد و گفتند چند عکس باکیفیت از صورت پیروز، برایشان بفرستم چون تاکسیدرمی به مرحله صورتش رسیده است ،من هم عکس‌ها را فرستادم چون نمی‌خواستم اختلالی در کارشان ایجاد شود، اما همچنان نظرم این است که نباید پیروز را تاکسیدرمی می‌کردند و باید به همان نگهداری بافت‌های ژنتیک او اکتفا می‌شد».

ماجرای تاکسیدرمی کردن پیروز چیست؟

وی می‌گوید: «من به شدت مخالف تاکسیدرمی حیواناتی هستم  که شکار یا کشته می‌شوند، اما تاکسیدرمی گونه‌هایی که به هر دلیلی در باغ‌ وحش‌ها، تصادفات جاده‌ای و یا براثر بیماری تلف می‌شوند، در تمام دنیا انجام می‌گیرد و امری عادی است، این تاکسیدرمی‌ها در موزه قرار می‌گیرد؛ من خودم بارها بچه‌ها را به موزه سازمان محیط‌زیست برده‌ام و درباره گونه‌هایی صحبت کردیم که بچه‌ها امکان دیدن خود آن گونه را  نداشتند، اما تاکسیدرمی آن را از نزدیک دیدند من با خود تاکسیدرمی مخالفتی ندارم».




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علیرضا شهرداری تیمارگر توله یوز ایرانی: نباید پیروز را تاکسیدرمی می‌کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..