تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کسب درآمد از آپارات با ساخت کانال و تولید ویدیو

یکی از محبوب‌ترین راه‌های کسب درآمد در فضای مجازی، تولید محتوای تصویری در پلتفرم‌های آنلاین است. این شیوه درآمدزایی که از سال‌ها پیش در کشورهای مختلف دنیا مرسوم شده، در ایران هم مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است.

آپارات به‌عنوان پلتفرم ایرانی اشتراک‌گذاری ویدیو، از سال ۱۳۹۶ امکان کسب درآمد از طریق تولید و انتشار ویدیو را برای کاربرانش فراهم کرده است. در شرایطی که فیلترینگ دسترسی به یوتیوب را در ایران سخت کرده و البته عدم امکان مراودات مالی بین‌المللی به‌دلیل وجود تحریم‌ها کسب درآمد از طریق این پلتفرم انتشار و اشتراک‌گذاری ویدیو را دشوار کرده، آپارات سعی داشته این خلأ را تا حدی برای کاربران ایرانی پر کند.

این پلتفرم سیستم درآمدزایی یا اینکام را در راستای حمایت از تولیدکنندگان محتوا اقدام به راه‌اندازی کرده است و سود حاصل از نمایش تبلیغات را هم با صاحبان کانال‌های محتوایی تقسیم می‌کند. تولیدکنندگان محتوا در این سرویس در هر روز از ماه می‌توانند درخواست برداشت وجه از درآمد خود را ثبت کنند. وجه درخواستی، حداکثر بعد از یک هفته کاری به حساب بانکی افراد واریز خواهد شد.

شما هم می‌توانید از این امکان موجود در پلتفرم آپارات استفاده کنید و با تولید و انتشار ویدیو از این طریق درآمد کسب کنید. برای این که بتوانید از این سرویس استفاده کنید لازم است با شرایط کسب درآمد از آپارات آشنا شوید. در این مطلب علاوه بر توضیح این شرایط، شیوه کسب درآمد را هم به شما آموزش داده‌ایم.

کپی لینک

شرایط اولیه برای کسب درآمد از آپارات

قبل از این که با هدف درآمدزایی اقدام به ساخت و انتشار ویدیو در آپارات کنید بهتر است با شرایطی که این پلتفرم برای سرویس کسب درآمد خود در نظر گرفته آشنا شوید. فقط در صورتی که این شرایط را داشته باشید می‌توانید از انتشار ویدیو در آپارات درآمد کسب کنید.

شرط اول این است که کانال شما در پلتفرم آپارات حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده داشته باشد؛ دومین شرط این است که در ۳ ماه گذشته حداقل ۳ هزار ساعت نمایش داشته باشید و همچنین، باید حتماً تولیدکننده محتوای ویدیویی باشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای عضویت باید حداقل ۱۸ سال سن و حساب بانکی به نام خود داشته باشید.

آپارات برای اینکه شما را تولیدکننده بداند هم شرایطی را در نظر گرفته و شما فقط با شرط‌هایی که در ادامه می‌خوانید، می‌توانید از آپارات درآمد کسب کنید:

شما باید سازنده محتوای ویدیویی یا صاحب و مالک آن باشید نباید صرفاً بازنشرکننده یک محتوای ویدیویی باشید زیرنویس یا دوبله کردن به‌منزله تولید ویدیویی نیست صرفاً با تدوین مجدد یک محتوای ویدیویی، تولیدکننده محسوب نمی‌شوید

این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر گیمر هستید و می‌خواهید از بازی‌های ویدیویی محتوا تولید کنید، منتشر کردن تصویر بازی کافی نیست؛ برای اینکه آپارات شما را تولیدکننده بداند باید تصویر خودتان حین بازی کردن را هم به ویدیو اضافه کنید.

کپی لینک

نحوه محاسبه درآمد از آپارات

درآمد هر کانال از پلتفرم آپارات بر اساس سه عامل محاسبه و تعیین می‌شود. در واقع، از حاصل ضرب این سه شاخص است که درآمد شما به‌عنوان تولیدکننده محتوا توسط آپارات مشخص می‌شود.

اولین شاخص RPM است؛ شاخص Revenue Per Mile درآمد به ازای هر ۱۰۰۰ بازدید موفق است که به‌صورت سیستمی برای هر کانال محاسبه می‌شود. در حال حاضر نرخ RPM به‌طور میانگین بین ۱۰ هزار تومان تا ۳۵ هزار تومان است.

شاخص دوم سهم تولیدکننده از درآمد آپارات است؛ در واقع درآمد حاصل از پخش تبلیغات در آپارات با صاحبان کانال‌های عضو سیستم درآمدزایی، تقسیم می‎‌شود. این سهم برای تمام کانال‌ها یکسان نیست و به طور کلی بین ۵۰ الی ۷۰ درصد متغیر است. هر اندازه که سهم شما از درآمد آپارات بیشتر باشد، درآمدتان هم بیشتر خواهد بود.

عامل دیگری که بر تعیین درآمد شما از آپارات تأثیر می‌گذارد، تعداد نمایش موفق تبلیغ در هر کانال است. هر تبلیغی که کاربر بیشتر از ۶ ثانیه از آن را ببیند، به‌عنوان یک نمایش موفق در نظر گرفته شده و درآمد حاصل از آن با دارنده کانال تقسیم می‌شود.

با توجه به این که میزان تماشا و بازدید از محتوا و کانال شما یکی از شاخص‌های مهم در محاسبه درآمد شما است، بهبود کیفیت تولید محتوا و ویدیوهایی که می‌سازید و در کانالتان منتشر می‌کنید یکی از راه‌های مهم و مؤثر برای افزایش درآمد ماهانه شما از آپارات خواهد بود.

کپی لینک

پردرآمدترین کانال‌های آپارات

بر اساس آماری که آپارات منتشر کرده است، تا امروز حدود چهار هزار نفر عضو سرویس درآمد آپارات هستند و از این طریق توانسته‌اند منبع درآمدی برای خود داشته باشند. هر کانال متناسب با نوع و میزان فعالیت و بازدیدهایش درآمد متفاوتی دارد.

حداقل مبلغ درخواست برای واریز وجه به حساب تولیدکننده ۴۰۰ هزار تومان است و کانال‌هایی که درآمد یک ماه آن‌ها کمتر از این مبلغ است باید صبر کنند تا در ماه‌های بعد درآمدشان به این میزان برسد تا بتوانند درخواست واریز داشته باشند. پس از درخواست واریز توسط صاحب کانال نیز هفت روز کاری زمان می‌برد تا مبلغ به حساب متقاضی واریز شود.

شاید شما هم کنجکاو باشید که بدانید کانال‌های آپارات چقدر درآمد دارند؛ در ادامه این بخش بر اساس آماری که آپارات منتشر کرده، قصد داریم پردرآمدترین کانال‌های آپارات را به شما معرفی کنیم:

یک کانال آموزشی در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ بالاترین درآمد آپارات را داشته و حدود ۷۳ میلیون درآمد ماهانه به دست آورده است. این کانال در حوزه آموزش و تدریس دروس ابتدایی در پلتفرم آپارات فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، یکی از کانال‌های مربوط به گیم و بازی‌های ویدیویی هم در سال گذشته فقط در یک ماه حدود ۷۷ میلیون تومان درآمد صرفاً از طریق نشر محتوا درآمد کسب کرده است.

کپی لینک

آموزش کسب درآمد از آپارات

حالا که با روش کسب درآمد آپارات آشنا شده‌اید و می‌دانید شرایط و قوانین حضور و استفاده از آن چیست، لازم است چگونگی ثبت نام و عضویت در آن را هم یاد بگیرید. البته این عضویت مراحل ساده‌ای دارد و برایتان سخت نیست که بخواهید این فرایند را طی کنید.

برای این کار در قدم اول، وارد صفحه کسب درآمد آپارات به نشانی www.aparat.com/income شوید و روی گزینه «درخواست عضویت» کلیک کنید. در ادامه و در صفحه جدید مراحل «بررسی کانال شما» و «انتخاب موضوع کانال» را طی کنید.

پس از انجام مراحل قبل، یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود که لازم است تمام اطلاعات خواسته‌شده در آن را وارد و تکمیل کنید. در این صفحه می‌توانید انتخاب کنید که به‌عنوان شخص حقیقی می‌خواهید عضو سیستم کسب درآمد شوید یا شخص حقوقی؛ سپس اطلاعات مورد نیاز با درخواستتان را باید تکمیل کنید.

این اطلاعات مواردی مانند نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل، ایمیل، آدرس، شماره شبا و... را شامل می‌شود که درج آن‌ها در این فرم الزامی است.

پس از ثبت نام و شروع به فعالیت در سرویس کسب درآمد آپارات می‌توانید از امکاناتی که در حساب کاربری آپارات شما است هم استفاده کنید. در حساب کاربری، علاوه بر اینکه می‌توانید ویدیوهای منتشرشده، دیدگاه‌های دنبال‌کنندگان و... را ببینید، می‌توانید آمار بازدیدی را که این سرویس به شما ارائه می‌دهد، مشاهده و بررسی کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کسب درآمد از آپارات با ساخت کانال و تولید ویدیو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..