تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




احتمال ممنوعیت توییتر در اتحادیه اروپا؛ نادیده‌گرفتن قانون نظارت بر محتوا توسط ایلان ماسک

به گفته «تیری برتون»، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، توییتر تصمیم گرفته است تا پیروی از آیین‌نامه اختیاری اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست آنلاین را کنار بگذارد.

برتون با انتشار یک توییت به شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک هشدار داد که با وجود این تصمیم نمی‌تواند از مسئولیت قانونی که درزمینه اطلاعات نادرست آنلاین وجود دارد، سر باز زند. او با اشاره به تعهداتی که توییتر طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) از نظر قانونی مجبور به رعایت آن‌هاست، نوشت:

«توییتر آیین‌نامه داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را کنار گذاشته است، اما تعهدات باقی می‌مانند. شاید بتوانید از چنین چیزی فرار کنید، اما نمی‌توانید از آن مخفی شوید. فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق DSA از 25 آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم‌های ما برای اجرای آن آماده خواهند بود.»

قانون DMA اتحادیه اروپا که از آبان‌ماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شده است، VLOPهایی مانند توییتر را مجبور می‌کند تا خطرات سیستماتیک گفتمان مدنی و فرایندهای انتخاباتی مانند اطلاعات نادرست را ارزیابی کنند و کاهش دهند. این پلتفرم‌ها اکنون سه ماه فرصت دارند تا وفاداری خود با تعهدات DSA را اعلام کنند.

قبل از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته، مدیریت قبلی این شرکت در سال 2018 همراه با شرکت‌های دیگری مانند متا، گوگل و تیک‌تاک، قانون اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را پذیرفته بود. درحالی‌که این آیین‌نامه اختیاری است، اتحادیه اروپا در ژوئن سال 2022 گفته بود که پایبندی به آن جزئی از انطباق با DSA محسوب می‌شود.

احتمال ممنوعیت توییتر در اتحادیه اروپا

همان‌طور که TechCrunch در گزارش خود اشاره می‌کند، با تصمیم توییتر برای خروج از این قرارداد، آن هم سه ماه قبل از شروع اجرای DSA توسط اتحادیه اروپا، به‌‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد قوانین اتحادیه در مورد نظارت بر محتوا را نادیده بگیرد؛ تصمیمی که می‌تواند برای توییتر و ایلان ماسک گران تمام شود.

اتحادیه اروپا در این صورت می‌تواند تا حداکثر 10 درصد از گردش مالی سالانه جهانی توییتر و در صورت تکرار، تا 20 درصد از گردش مالی آن را به‌عنوان جریمه تعیین کند. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرده است که عدم رعایت مکرر این قوانین می‌تواند منجر به مسدودکردن پلتفرم متخلف در اتحادیه اروپا شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «احتمال ممنوعیت توییتر در اتحادیه اروپا؛ نادیده‌گرفتن قانون نظارت بر محتوا توسط ایلان ماسک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..