تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تنش در مرز ایران و افغانستان/تکذیب استفاده ایران از موشک/ مرز آرام و تحت کنترل است + فیلم

پیش از ظهر امروز مرزبانان جان برکف هنگ مرزی زابل با افراد مسلح ناشناس که قصد ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران را داشتند، در نقطه صفر مرزی درگیر که منجر به تبادل آتش و درگیری مسلحانه گردید.

 در این درگیری، مرزبانان با برتری آتش سنگین و تحمیل تلفات، خسارات جدی را به آنان وارد کردند.

مرزداران غیور مرزبانی استان سیستان وبلوچستان با اقدامات عملیاتی و تشدید پوشش منطقه به حراست از مرز‌ها پرداختند.

علیرضا مرحمتی  ، معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اوضاع در مرز ایران و افغانستان پس از درگیری امروز، تحت کنترل نیروهای مستقر در مرز و آرام است.

وی افزود:گفت‌و گوهای مرزی میان مقامات محلی ایران و افغانستان انجام شد و دوطرف درباره ادامه گفت‌وگوها برای روشن شدن علت درگیری توافق کردند.

 درگیری در مرز ایران و افغانستان پایان یافت

 مسئولین مرزبانی ایران و طالبان افغانستان در جلسه‌ای دلایل تنش بوجود آمده را بررسی کردند.

جزئیاتی درباره درگیری امروز مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان افغانستان

۱- این درگیری ظهر امروز در مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان، و در مناطقی مانند اطراف روستاهای ساسولی، حاتم و ماککی رخ داده است. 

۲- در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده است با این حال اخبار مبنی بر بهره‌گیری نیروهای ایرانی از موشک کاملاً کذب است.

۳- اخبار مبنی بر هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی غیرواقعی و کذب است و درگیری‌ها در همان اطراف مناطقی که در بند یک آمد، به وقوع پیوسته است.

۴- پس از شروع درگیری‌ها مکاتبات و تماسهایی میان سفارت ایران در افغانستان و وزارت دفاع دولت طالبان برقرار می‌شود. بر همین اساس از تقریباً ساعتی پیش این درگیری‌ها پایان یافته و دو طرف مشغول بررسی چرایی این تنش هستند.

حرکت بالگردهای مرزبانی به سمت مرز ایران وافغانستان

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تنش در مرز ایران و افغانستان/تکذیب استفاده ایران از موشک/ مرز آرام و تحت کنترل است + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..