تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایه کوبی بیش از ۱۶ هزار راس دام در کردستان

مجتبی ورمقانی مدیر کل دامپزشکی کردستان روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت ۷۸ نفر از اعضای اکیپ‌های عملیاتی اداره‌کل دامپزشکی برگزار شد، ضمن مراجعه به روستا‌های محروم، این تعداد دام مایه کوبی شد.

وی درباره عملیات واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین گفت: ۱۲ هزار و ۹۲۵ راس دام علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک، ۳۶۹ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی، ۲ هزار و ۷۳۰ راس علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) مایه کوبی و در کنار آن عملیات واکسیناسیون ۹۰ قلاده سگ صاحب دار علیه هاری انجام گرفت.

به گفته مدیرکل دامپزشکی کردستان، چهار هزار و ۸۱۶ قطعه طیور بومی نیز علیه بیماری نیوکاسل واکسیناسیون و ۴۵۹ راس دام بیمار هم ویزیت و درمان شد.

ورمقانی اضافه کرد: حدود ۸۶ هزار مترمربع جایگاه نگهداری دام سمپاشی شد و ۱۲۰ نفر از روستاییان هم در قالب ۱۲ دوره و ۱۸۰ نفر ساعت آموزش‌های لازم در حوزه بهداشت دام را فرا گرفتند.

وی گفت: روستا‌های هدف برای برگزاری این اردوی جهادی هم زربنه بانه، علی آباد گوندک بیجار، قشلاق خداکرم دهگلان، تازه آباد سردالان دیواندره، انجمنه سروآباد، شیلان آباد سقز، کریم‌آباد علیوردی قروه، کانی گشه کامیاران، سردوش مریوان و سه روستای یونس‌آباد، قلعه‌شیخان و ماچکه سفلی سنندج بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایه کوبی بیش از ۱۶ هزار راس دام در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..