تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمایت از صاحبان ایده، جزء اهداف راه‌اندازی ناحیه نوآوری تهران

علی اسدی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: ناحیه نوآوری تهران با امضای تفاهم‌نامه چهار جانبه بین دانشگاه تهران، شهرداری تهران، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز خواهد کرد.

او ادامه داد: شعاری که برای ناحیه نوآوری تهران در نظر گرفته شده، زندگی پایدار، هوشمند و سبز، با هدف بهره‌برداری حداکثری از منابع محدود است.

وی‌ افزود: شهر سبز به منظور تبدیل شهر معمولی به شهر هوشمند مطرح شده است. مدیریت پسماند و آب به نحو مطلوب نیز از اهداف این شعار است.

اسدی در تعریف ناحیه نوآوری گفت: ناحیه نوآوری محدوده جغرافیایی مشخصی است که در آن صاحبان ایده و استارتاپ‌ها می‌توانند در توسعه زیست بوم و فناوری نقش داشته باشند و بتوانند در آن حضور پیدا کرده و از منابع و دارایی های متنوع علمی آموزشی، فرهنگی و ... در جهت توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استفاده بکنند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بیان کرد: از ویژگی هایی که برای ناحیه نوآوری مطرح می‌شود این است که بومیان و ساکنان منطقه هم هم از مواهب مادی و معنوی برخوردار می‌شوند.

او همچنین به نقش مهم کسانی که صاحب ایده هستند در کنار همه بازیگران اصلی تاکید کرد.

اسدی با اشاره به اهمیت منابع اقتصاد، شبکه و زیرساخت در این زمینه گفت: میان این سه، شبکه اولویت دارد چرا که اگر تمام زیرساخت‌ها فراهم شود اما شبکه ارتباطی ارگانیک بین این چند مورد وجود نداشته باشد، در ارتباطات مشکل وجود خواهد داشت.

او ادامه داد: منابع اقتصادی، شامل تمام کسانی که می‌توانند مولد باشند و سرمایه گذارانی که تمایل دارند سرمایه خود را در این حوزه قرار دهند می‌شود. زیرساخت نیز شامل کارگاه های تولیدی و فضاهای آزمایشگاهی است که در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.  

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران توضیح داد: جذب کارآفرینان و دانشجویانی که هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند ولی صاحب ایده هستند، حمایت از کسانی که صاحب فکر و ایده هستند اما پشتوانه مالی ندارند و بین المللی سازی بازیگران اصلی برای صادر کردن ایده‌ها و محصولات، از اهداف این طرح است.

او افزود: راه‌اندازی ناحیه های نوآوری با همرسانی سرمایه گذار و سرمایه پذیر به تامین مالی استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نو کمک می‌کند.

او گفت: کارآفرینان و استارتاپ‌ها، دانشگاه و موسسات عالی، خدمات دهندگان نوآوری، شرکت‌های توانمند و توسعه یافته، دولت و بخش عمومی از بازیگران اصلی این طرح هستند.

اسدی توضیح داد: حدود هشتصد هکتار برای ناحیه نوآوری انتخاب شده است. این ناحیه از شمال از بزرگراه حکیم آغاز و تا خیابان انقلاب ادامه دارد و دانشگاه تهران نیز در آن قرار دارد. از غرب هم از بزرگراه شهید چمران تا بزرگراه مدرس خواهد بود. ۷۵۰ هکتار از این مقدار مساحت مربوط به ناحیه نوآوری و ۵۰ هکتار مربوط به شهر دانش دانشگاه تهران است.  این منطقه بر اساس وجود دانشگاه‌ها و با تفاهم با شهرداری‌ تهران انتخاب شده چرا که شهرداری هم لازم است خدماتی در این مناطق ارائه دهد.

حمایت از صاحبان ایده، جزو اهداف راه‌اندازی ناحیه نوآوری تهران

او ادامه داد: با نشست های متعددی که با شهرداری تهران، وزارت علوم و معاونت علمی برگزار شد این منطقه انتخاب شد و امکان اضافه شدن سایر مختصات جغرافیایی در آینده هم وجود دارد.

اسدی گفت: ناحیه نوآوری تهران روز چهارشنبه هم زمان با سالروز ولادت امام رضا (ع) با حضور وزیر علوم، معاون علمی، فرهنگی و اقتصاد دانش بنیان، شهردار تهران و سایر میهمانان، در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افتتاح خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمایت از صاحبان ایده، جزء اهداف راه‌اندازی ناحیه نوآوری تهران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..