تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سهم اوپک از رشد تولید نفت کوچک می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

عربستان سعودی و سایر تولید کنندگان خاورمیانه ماه میلادی جاری، برنامه‌هایی برای کاهش تولید به میزان حدود ۱.۱۶ میلیون بشکه در روز از ابتدای ماه آینده را اعلام کردند. در نتیجه، رشد تولید نفت آمریکا، برزیل، کانادا و گویان، رشد تولید اوپک را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش "دورنمای انرژی کوتاه مدت" خود، پیش بینی کرد تولید سوخت‌های مایع غیراوپک در مجموع به میزان ۱.۹ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ و به میزان یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد می‌کند. تولید اوپک به میزان ۵۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ کاهش خواهد یافت و پس از پایان مدت کاهش تولید این گروه، به میزان یک میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد می‌کند.

حدود نیمی از رشد پیش‌بینی‌شده تولیدکنندگان غیر اوپک در دو سال آینده، مربوط به آمریکا خواهد بود. تولید نفت آمریکا، ۵.۵ درصد در سال جاری رشد کرده و به ۱۲.۵۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد و سپس ۱.۷ درصد در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۱۲.۷۵ میلیون بشکه در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی می‌شود قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا، تابستان امسال به طور میانگین حدود سه دلار و ۵۰ سنت در هر گالن باشد و در ژوئن، به اوج سه دلار و ۶۰ سنت تا سه دلار و ۷۰ سنت در هر گالن خواهد رسید.

قیمت‌ها یک سال پیش که قیمت نفت صعود کرده و سطح ذخایر کاهش پیدا کرده بود، به پنج دلار در هر گالن افزایش پیدا کرده بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که خانوار آمریکایی معمولی، امسال بین ۲۱۴۰ دلار تا ۲۷۳۰ دلار برای بنزین هزینه خواهد کرد که در مقایسه با ۲۷۸۰ دلار در سال۲۰۲۲، کمتر خواهد بود.

ذخایر بنزین آمریکا با تعمیرات در پالایشگاه‌ها کاهش پیدا کرده و نگرانی نسبت به قیمت‌های بالاتر در تابستان امسال را برانگیخته است. با این حال، اداره اطلاعات انرژی آمریکا برآورد کرد تولید بنزین پالایشگاه‌ها، سریع‌تر از مصرف آمریکا رشد خواهد کرد و ذخایر را بالا برده و قیمت‌ها را پایین می‌برد.

طبق آمار انجمن اتومبیل آمریکا، میانگین قیمت خرده فروشی بنزین در آمریکا هفته جاری سه دلار و ۶۰ سنت در هر گالن بود که در مقایسه با چهار دلار و ۱۱ سنت در مدت مشابه سال گذشته کمتر بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جاری ۸۵ دلار و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۷۹ دلار و ۲۴ سنت خواهد بود. هر دو برآورد قیمت، حدود دو دلار بالاتر از پیش بینی این آژانس در مارس است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا هشدار داد قیمت بالاتر نفت ممکن است به حاشیه سود پالایش لطمه زده و پالایشگاه‌ها را به تولید کمتر تشویق کند و پیش بینی کرد میانگین نرخ استفاده از ظرفیت پالایشگاه آمریکایی امسال به ۹۰ درصد، در مقایسه با بیش از ۹۱ درصد در سال گذشته می‌رسد.

پیش بینی می‌شود تقاضا برای نفت نسبتا ثابت بماند. مصرف سوخت‌های مایع به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ و به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد می‌کند. پیش بینی می‌شود بازار‌های نفت جهانی طی یکسال آینده نسبتا متوازن بماند.

بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در این گزارش اضافه کرد: مصرف نفت و سوخت‌های مایع دیگر آمریکا در سال ۲۰۲۳، به میزان ۰.۵ درصد رشد کرده و به ۲۰.۴ میلیون بشکه در روز رسیده و ۱.۶ درصد در سال میلادی آینده رشد کرده و به ۲۰.۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سهم اوپک از رشد تولید نفت کوچک می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..