تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسناد لو رفته از پنتاگون فاش کرد/ مرگ ناگهانی پوتین یا زلنسکی؟

یک نشریه آمریکایی به استناد اسناد لو رفته از پنتاگون، از تمرکز آمریکا روی چهار «سناریو غیرمنتظره» که می‌تواند جنگ اوکراین را تحت‌الشعاع قرار دهد، خبر داد.

به گزارش مهر، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی جدید به استناد اسناد لو رفته نظامی آمریکا، مدعی شد که پنتاگون درباره جنگ اوکراین «چهار سناریو غیرمنتظره» را مدنظر قرار داده که از جمله آن می‌توان به مرگ ناگهانی روسای جمهور دو کشور اشاره کرد!

عصبانیت آمریکا از سفر وزیر خارجه سوریه به ریاض

راشاتودی گزارش داد، به نوشته نیویورک‌تایمز، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا(DIA) در ماه فوریه این اسناد را جمع‌آوری کرده؛ اطلاعاتی که به همراه مجموعه‌ای از دیگر اسناد طبقه‌بندی‌شده که عمدتا به مداخله آمریکا در جنگ اوکراین مربوط می‌شود، به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است.

چهار سناریو احتمالی که DIA آن را نتیجه جنگ نامیده، عبارتست از: مرگ ولودیمیر زلنسکی یا ولادیمیر پوتین(به ترتیب روسای جمهور اوکراین و روسیه)، عزل فرمانده نیروهای مسلح روسیه یا حمله اوکراین به کاخ کرملین.

این نهاد دفاعی آمریکا بر این باور است که حمله اوکراین به کرملین می‌تواند به «بسیج نظامی همه‌جانبه و تمام و کمال در روسیه یا تهدید پوتین مبنی بر استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی منجر شود.»

همچنین، طراحان نظامی آمریکا تصور می‌کنند که کی‌یف با چنین اقدام متهورانه‌ای می‌تواند پوتین را برای «مذاکره به منظور حل و فصل جنگ» مجبور کند!

نیویورک‌تایمز درباره اینکه پنتاگون کدام سناریو را واقع‌بینانه‌ یا محتمل‌تر می‌داند، توضیحی نداده و همچنین درباره عواقب ناشی از مرگ پوتین یا زلنسکی نیز شفاف‌سازی نکرده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه درباره درز این اطلاعات گفته است: از آنجا که آمریکا یک طرف جنگ اوکراین است و اساسا جنگی ترکیبی علیه مسکو به‌راه انداخته، چنین حیله‌هایی برای فریب دشمن، یعنی روسیه، محتمل است.

درخواست فوری چین از آمریکا درباره فعالیت‌های بیولوژیکی واشنگتن

در طول هفته گذشته، یک دوجین از اسناد طبقه‌بندی‌شده نظامی آمریکا به فضای مجازی راه یافته و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده‌اند. دولت آمریکا به طور رسمی اصالت این اسناد را تایید نکرده اما پنتاگون جستجوی خود را برای پیدا کرده عامل و منشأ درز اسناد آغاز کرده است.

ولودیمیر هاوریلوف، معاون وزیر دفاع اوکراین پارسال با اشاره به نظریه «قوی سیاه» که به وقوع اتفاقی غیرمنتظره و برهم‌زننده محاسبات قبلی دلالت دارد، مدعی شد که ممکن است روسیه با چنین اتفاقی روبه‌رو و این اتفاق در نهایت به موفقیت اوکراین در کریمه منجر شود!

وی همچنین در واکنش به پیش‌بینی‌اش از «آن اتفاق غیرمنتظره»، ادعا کرده بود: به عنوان مثال، (ولادیمیر) پوتین، به دلیلی، ناپدید شود؛ حال یا سیاسی یا فیزیکی! یا این اتفاق برای کسی از حلقه نزدیکان او رخ دهد؛ بهرحال اتفاقی رخ می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسناد لو رفته از پنتاگون فاش کرد/ مرگ ناگهانی پوتین یا زلنسکی؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..