تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترفند جالب روسیه برای بی‌اثر کردن پهپادهای اوکراین + عکس

 روس‌ها برای محافظت از راکت‌اندازهای ارزشمند خود در میدان نبرد اوکراین، آن‌ها را به «قفس‌های مقابله‌ای» مجهز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یکی از مرگبارترین سلاح‌های روسیه در میدان نبرد اوکراین، توپخانه راکتی توس - ۱ است که با مهمات ترموباریک جهنمی در جبهه دشمن برپا می‌کند.

چند روز پیش تصاویری از این ساختارهای فلزی محافظتی نصب شده روی راکت‌انداز توس-۱ در فضای مجازی پخش شد. «قفس‌ مقابله‌ای» راهی برای محافظت از این دارایی‌های ارزشمند مقابل حملات پهپادی است.

توپخانه راکتی توس - ۱ با مهمات ترموباریک از آغاز جنگ برای هدف قرار دادن مواضع اوکراین مورد استفاده قرار می‌گیرد. بمب‌های خلاء که به سلاح‌های ترموباریک معروف هستند، مهمات دو مرحله‌ای هستند که انفجارهای عظیمی تولید می‌کنند.

توس - ۱ در صورت حضور در میدان نبرد می‌تواند خسارات سنگینی به دشمن وارد کند و از این رو دیوید همبلینگ کارشناس دفاعی آمریکایی می‌گوید: «بهترین روش مقابله با این سیستم تسلیحاتی این است که فوراً آنها را پیدا کرده و پرتابگرها را قبل از شلیک از بین ببریم.»

ترفند جالب روسیه برای بی‌اثر کردن پهپادهای اوکراین

اوایل سال گذشته ویدئویی از نابودی توس - ۱ با پهپاد اوکراینی منتشر شد که همانند گفته کارشناس آمریکایی این سیستم را هنگام آماده شدن برای شلیک هدف قرار داد. با افزایش استفاده از پهپاد در ارتش اوکراین، تهدید پهپادی حالا یکی از گزینه‌های مهم روی میز است و از این رو می‌توان دلیل قفس کشیدن روی توس را بهتر درک کرد.

البته قفس‌های مقابله‌ای کارنامه چندان درخشانی در میدان نبرد ندارند.

روسیه هزاران تانک و خودروی زرهی در میدان نبرد دارد که تهدید سلاح‌های ضد زرهی چون جاولین و ان‌لاو همیشه بالای سرشان است. در آغاز جنگ اوکراین تلاش روسیه بر این بود که با ترفندهایی چون جوش دادن قفس‌های دست‌ساز با این حملات مقابله کند.

با این حال، هفته‌ها پس از شروع جنگ، مشخص شد که افزونه‌های غیرمعمول تانک‌های روسی موسوم به «قفس‌های مقابله‌ای» نتوانسته قدرت نفوذ مهمات اوکراینی را کاهش دهد.

قفس‌های مقابله‌ای که به زره قفس یا زره ایستاده هم مشهورند، دفاعی خاص خودروهای نظامی سنگین برای کاهش آسیب‌های ناشی از تسلیحات ضدتانک با انفجار قوی (HEAT) است. این ساختار باعث انفجار زودهنگام سرجنگی سلاح ضدتانک می‌شود تا از جلوی نفوذ آن به بدنه اصلی را بگیرد. اما این ترفند برای کلاهک‌های سلاح‌های ضدتانک مدرن چون جاولین کارایی ندارد. حتی بسیاری از نظامیان روس چون الکسی اوخاچف باور دارند که زیان این قفس‌های فلزی از سودشان بیشتر است.

اغلب کارشناسان نظامی هم نظری مشابه اوخاچف دارند و کارایی این قفس‌های فلزی را مقابل مهمات بزرگ پرتاب شده از هوا و موشک‌های هدایت شونده ضد تانک زیر سوال می‌برند، اما ممکن است در برابر مواد منفجره کوچکی که توسط پهپادهای تجاری پرتاب می‌شوند دفاع موثری باشند.

با این حال، اگر اوکراین تصمیم بگیرد این سیستم‌ها را با پهپادها یا موشک‌های سنگین مهار کند، در عمل این قفس‌های فلزی کارایی چندانی نخواهند داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترفند جالب روسیه برای بی‌اثر کردن پهپادهای اوکراین + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..