تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۲۰ سریال تاریخی برتر تاریخ تلویزیون؛ از Boardwalk Empire تا Band Of Brothers

سریال های تاریخی که چه در گذشته ای دور روایت شوند یا قرن بیستم، از زمان ظهور تلویزیون ژانر بسیار محبوبی بوده اند. درام ها و کمدی های تاریخی دریچه ای از اتفاقات، تراژدی ها و رنج های گذشته را به روی مخاطب باز کرده و بسیاری از آن ها توجه ویژه و فوق العاده ای به جزییات و دقت تاریخی دارند. برخی سریال های تاریخی بر اساس زندگی شخصیت های واقعی ساخته شده اند در حالی که برخی دیگر روی شخصیت های کاملاً اورجینال و ساختگی تمرکز دارند. گاهی اوقات، این سریال ها برای افزایش پیچیدگی و تنش به شدت دراماتیزه می شوند و اگر چه این موضوع ممکن است به جنبه تاریخی سریال آسیب بزند، بسیاری از طرفداران این ژانر راضی هستند اگر این تغییرات باعث جذابیت بیشتر داستان شود.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

بهترین درام های تاریخی روی خط باریکی بین روایت یک داستان جذاب و حفظ حس اعتبار تاریخی آن راه می روند. این موضوع معمولاً باعث محدود شدن کارهایی است که استودیو سازنده و شورانرها می توانند انجام دهند. در نتیجه در مقایسه با تولیدات فانتزی تر است که اهمیت و جذابیت این سریال های تاریخی درک می شود. سریال پرطرفدار وایکینگ ها و درام های رمانتیک پرهیاهویی مانند بریجرتون ثابت کرده اند که بهترین سریال های درام تاریخی در اشکال و سایزهای مختلف می آیند. با این وجود، در سال های اخیر شاهد افزایش مجدد روایت های تاریخی و باکیفیت در تلویزیون بوده ایم که تمام آنچه طرفداران این ژانر از داستان های حماسی می خواهند را به آن ها داده اند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۲۰ سریال تاریخی برتر تلویزیون آشنا کنیم که رتبه بندی شده اند.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۲۰- Knightfall (2017-2019)

پخش سریال Knightfall از سال ۲۰۱۷ در شبکه History Channel آغاز شد و یکی از بهترین سریال های تاریخی بود که داستان آن در قرن چهاردهم میلادی روایت می شد. این سریال داستان شوالیه های معبد مقدس را روایت می کرد و به طور ویژه روی رهبر آ ها، لاندری دو لاوزون با بازی تام کالن تمرکز داشت که جنگاور شجاعی است اما در پیدا کردن دلیلی برای تداوم رهبری شوالیه های معبد مقدس در مقابله با شکست هایی که دارند ناکام می ماند. وقتی شایعاتی در مورد جام مقدس آغاز می شود، دو لاوزون دلیلی که به دنبال آن است را پیدا می کند. در حالی که این سریال درام بیشتر یک سریال کالت تاریخی است و طرفداران خاصی دارد اما مارک همیل ستاره فیلم های جنگ ستارگان را برای جذابیت بیشتر در خود داشت.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۹- The Chosen (2017- )

اگر چه عیسی مسیح شخصیت اصلی این سریال تاریخی است اما این حواریون و دیگر شخصیت های سریال هستند که باعث جذابیت و درخشش سریال شده اند. در این سریال تاریخی، مخاطبان با اتفاقاتی مانند شفای ماری ماگدالن، دعوت حواریون و دیگر معجزات عیسی مسیح هستیم اما همه این موضوعات از دریچه نگاه نیکودموس، پیتر، متیو و دیگر شخصیت های فرعی داستان روایت می شوند. تماشای افشاسازی این اتفاقات کتاب مقدس در برابر دیدگان چهره های اصلی و فرعی داستان باعث می شود که پیچشی متفاوت اما الهام بخش به داستان عیسی مسیح را شاهد باشیم که The Chosen را به یکی از بهترین سریال های تاریخی در مورد روایت های کتاب مقدس مسیحیان تبدیل می کند.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۸- The Terror (2018-2019)

سریال The Terror یک سریال ترسناک تاریخی آنتالوژی است که عواقب تکان دهنده و شایعات ماوراءالطبیعه در مورد اتفاقات مرتبط با دنیای واقعی را بزرگنمایی می کند. این سریال کار فوق العاده ای در ترکیب دو ژانر کاملاً متفاوت انجام داده است. فصل اول این سریال تاریخی به ماموریت دریایی بدفرجام جان فرانکلین برای پیدا کردن آبراه شمال غربی در اقیانوس قطب شمال را روایت می کند و فصل دوم گروهی از اسرای ژاپنی را به تصویر می کشد که در جریان حضور در کمپ های آمریکایی در طول دوران جنگ جهانی دوم مورد حمله یک هویت ماوراءالطبیعه قرار می گیرند. سریال The Terror شاید مورد پسند کسانی که به دقت تاریخی اهمیت زیادی می دهند قرار نگیرد اما کسانی که به داستان های تاریخی پر از ترس و خونریزی علاقه دارند نمی توانند در مقابل آن مقاومت کنند.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۷- Spartacus (2010-2013)

Spartacus یکی زا بهترین سریال های تاریخی اوایل دهه ۲۰۱۰ است که از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ و در مجموع در سه فصل از شبکه Starz پخش شد. این سریال که در دوران قرن اول پیش از میلاد مسیح روایت می شود، به زندگی اسپارتاکوس می پردازد، یک گلادیاتور تارسی که شورش بردگان و قیام آن ها علیه رومی ها را در اوایل دهه ۷۰ قبل از میلاد مسیح رهبری می کند. این سریال تاریخی مملو از اکشن بوده و مناسب کسانی است که علاقه خاصی به فیلم هایی شبیه ۳۰۰ و Gladiator دارند. اگر چه این سریال تنها در سه فصل ساخته شد و پس از فصل اول، شخصیت اول محبوبش را با مرگ بازیگر از دست داد اما با یک مینی سریال نیز همراه بوده و دو جایزه Saturn Awards را بدست آورد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۶- Poldark (2015-2019)

Poldark یکی از بهترین سریال های تاریخی است که انتشار آن از سال ۲۰۱۵ به عنوان بخشی از سری سریال های موسوم به شاهکارهای PBS آغاز شد. داستان سریال در اواخر قرن هجدهم در انگلستان روایت می شود و بر اساس یک سری رمان به همین نام ساخته شده است. در این سریال، آیدان ترنر نقش راس پولدارک را بازی می کند، مردی که تمام کسانی که او را می شناسند فکر می کنند مرده است اما وی بعد از جنگ در نبردهای انقلاب آمریکا، زنده به خانه بازگشته و همه را غافلگیر می کند. عشق زندگی اش با مرد دیگری نامزد کرده و پدرش مرده است، در حالی که املاکش فروخته شده و مابقی متروکه شده اند. این سریال به تقلاهای شخصیت اصلی در بازگشت به خانه و دشواری ها او در بازگشت به زندگی گذشته اش می پردازد. این سریال تاریخی کمتر دیده شده در بریتانیا بسیار محبوب بود و یک جایزه بفتا را به دست آورد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۵- The Great (2020-)

سریال The Great از شبکه Hulu تاکید زیادی روی دقت و صحت تاریخی ندارد و تا جایی که پیش می رود که خود را یک درام کمدی تاریخی «ضدتاریخی» می نامد. این سریال روایتی بسیار آشفته و تغییریافته از زندگی کاترین بزرگ روسیه است و رسیدن این شخصیت مشهور به قدرت در یک خاندان اولیگارش و نقشه اش برای کشتن شوهرش، پیتر سوم را روایت می کند. شخصیت های مشهور این سریال بسیار بامزه و جذاب طراحی شده و لمپنیسم چند دهه ای نجیب زادگان روسی را به شکلی هوشمندانه و بامزه به تصویر می کشد. ال فنینگ و نیکلاس هولت در نقش های خود می درخشند و کلیت سریال بعد از سه فصل توانسته چندین نامزدی گلدن گلوب و امی بدست آورد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۴- The Last Kingdom (2015-2022)

سریال The Last Kingdom یک سریال تاریخی است که پخش آن از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و بر اساس رمان های The Saxon Stories نوشته برنارد کورنوال ساخته شده است. به عنوان یکی از بهترین سریال های تاریخی دهه های اخیر، پخش این سریال از شبکه بی بی سی آمریکا آغاز شد اما در ادامه نتفلیکس حقوق ساخت و پخش آنرا بدست آورده و منحصراً به تولید و پخش اپیزودهای آن پرداخت. داستان سریال در اواخر قرن نهم میلادی روایت می شود در مورد مردی به نام اوترد است که به عنوان یک ساکسون بدنیا آمده اما اکثر عمرش در کنار وایکینگ ها و توسط آن ها بزرگ شده است. با شروع درگیری بین ساکسون ها و وایکینگ ها، اوترد مجبور می شود بین مردمی که او را بزرگ کرده اند و کسانی که با او ارتباط خونی دارند یکی را انتخاب کند. این سریال همچنان یکی از سریال های تاریخی محبوب سال های اخیر است و بعد از پایان نسخه سریالی قرار است یک فیلم سینمایی در ادامه آن ساخته شود.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۳- The Tudors (2007-2010)

سریال The Tudors از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در چهار فصل منتشر شد. این سریال که در ابتدا از شبکه Showtime منتشر می شد اکنون در سرویس های استریمینگ متعددی منتشر شده و تماشای بی وقفه آن برای کسانی مناسب است که به تماشای یک برداشت دراماتیک و رسوا کننده از اولین روزهای حکومت شاه هنری هشتم است. هنری هشتم به خاطر داشتن شش زن در دوران حکومتش شناخته می شود که بسیاری از آن ها سرنوشت های ناخوشایند داشتند. این سریال به حکمرانی او و روابطش با کاترین اهل آراگون و آن بولین می پردازد. سریال تاریخی تودورها در موارد متعددی نامزد دریافت جایزه امی شد اما هرگز نتوانست جایزه ای را با خود به خانه ببرد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۲- The Borgias (2011-2013)

اگر تنها یک دلیل برای تماشای این سریال تاریخی وجود داشته باشد، آن بازی جرمی آیرونز در نقش رودریگو دو بورجیا یا پاپ الکساندر ششم است. سریال The Borgias همانطور که عنوان آن نشان می دهد روی خانواده بدنام بورجیا و رسیدنشان به قدرت و البته بدنامی در دوران رنسانس ایتالیا تمرکز دارد. اگر تصویر بی نقص و منفور آیرونز از پاپ پرماجرا برای جلب توجه شما به این سریال کافی نیست، داستان سریال بسیار هیجان انگیز و جذاب و مملو از طمع، ارعاب، خیانت و رسوایی های همراه با توهین به مقدسات مذهبی است که تجربه جالبی را برای مخاطب رقم می زند. اگر چه این سریال یکی از غیردقیق ترین سریال های تاریخی است، اما عناصر جنایت های واقعی و تریلر سیاسی موجود در داستان آن، این نقص را جبران کرده و از تماشای این سریال لذت خواهید برد، سریالی که در طی انتشار خود برنده سه جایزه امی شد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۱- Call The Midwife (2012- )

Call the Midwife یک سریال تاریخی پخش شده از شبکه بی بی سی است که در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ روایت می شود. اگر چه بسیاری از سریال های محبوب تاریخی در تاریخ هایی بسیار عقب تر از این دوران روایت می شوند، این واقعیت که این سریال در اواسط قرن بیستم روایت می شود باعث نمی شود که چیزی از جذابیت تماشای سریال کاسته شود. این سریال بر اساس یک سری رمان نوشته جنیفر وورث ساخته شده و در مورد یک قابله جوان به نام جنی است که اخیراً برای کار در لندن به عنوان قابله، زادگاهش را ترک کرده است. سریال Call the Midwife از سال ۲۰۱۲ پخش شد و اکنون در فصل یازدهم خود قرار دارد و در حالی که هیچ بار نتوانسته برنده جایزه امی شود اما چندین جایزه دیگر در بخش جوایز تلویزیونی دریافت کرده است.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱۰- Deadwood (2004-2006)

سریال Deadwood که از لحاظ محبوبیت سریال هایی که پیش از موعد کنسل و پخششان به پایان رسید با سریال محبوب Firefly رقابت می کند، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ از شبکه HBO منتشر می شد. ای سریال داستان اتفاقات شهری به نام ددوود را در بعد از تاسیسش در دهه ۱۸۷۰ روایت می کند. این شهر که قلمرویی خارج از کنترل ایالات متحده به شمار می آید، یک پناهگاه بی قانون برای انواعی از اوباش و خلافکاران و جانیان بود. به رهبری تیموتی اولیفانت و یان مک شین، سریال Deadwood از بنیان تاریخی خود برای نقطه پرتابی به منظور روایت داستان هایی ساختگی در مورد شخصیت های مشهور غرب وحشی مانند وایت ایرپ و کالامیتی جین استفاده می کند. ۱۳ سال پس از کنسل شدنش، فیلمی به همین نام داستان سریال اورجینال را ادامه داد. سریال Deadwood برنده یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی شد و از نگاه بسیاری، یکی از بهترین سریال های تاریخی تلویزیون به شمار می آید.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۹- Boardwalk Empire (2010-2014)

سریال Boardwalk Empire از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ پخش شد و داستان جذابی را در دوران ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی در شهر آتلانتیک سیتی روایت می کند. استیو بوشمی در این سریال نقش ناکی تامپسون را بازی می کند، یک سیاستمدار فاسد و زیرک که شهر آتلانتیک سیتی را به کمک گروهی از تبهکاران مدیریت می کند. این درام جنایی در مورد به قدرت رسیدن ناکی در شهر آتلانتیک سیتی در دهه ۱۹۲۰ تا اوایل دهه ۱۹۳۰ است، زمانی که قانون ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی لغو می شود. شخصیت اصلی این سریال تا حدودی بر اساس شصخیت اینوک ال جانسون ساخته شده است، که یک سیاستمدار واقعی در دهه ۱۹۲۰ در شهر آتلانتیک سیتی بود. این سریال در مجموع برنده سه جایزه امی و دو جایزه گلدن گلوب شد و یکی از باکیفیت ترین سریال های تاریخی است.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۸- The Marvelous Mrs. Maisel (2017-2023)

سریال The Marvelous Mrs. Maisel که پخش آن از سال ۲۰۱۷ آغاز شد داستان یک زن خانه دار یهودی آمریکایی را در سال ۱۹۵۸ در شهر نیویورک سیتی روایت می کند که به عنوان کمدین نامی برای خود دست و پا می کند. ریچل برازناهان به خاطر بازی در نقش میریام میج میزل توانست جوایز گلدن گلوب و امی را بدست آورد. با الکس بورستین در نقش مدیر برنامه هایش و تونی شلهوب در نقش پدرش، این سریال ستارگان بسیاری را در خود می بیند و طنز و کمدی داستان نیز بسیار بالا و باکیفیت است. پنجمین و آخرین فصل این سریال در سال ۲۰۲۳ پخش می شود و یکی از بهترین سریال های تاریخی تاریخ تلویزیون است که پنج جایزه امی بدست آورده است.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۷- Downton Abbey (2010-2015)

سریال Downton Abbey همچنان یکی از موفق ترین و بهترین سریال های تاریخی در تاریخ سریال های تلویزیونی بریتانیا است. این سریال که پخش آن در سال ۲۰۱۰ از شبکه ITV در بریتانیا و PBS در ایالات متحده آغاز شد، تماماً از بازیگران بریتانیایی استفاده می کند و حاوی بازی هایی بسیار تحسین شده از مگی اسمیت است، در سریالی که داستان آن در یک عمارت ساختگی در یورکشایر به نام دانتون ابی روایت می شود و زندگی خانواده آریستوکرات کراولی و مستخدمان بومی شان را به تصویر می کشد. این درام تاریخی اتفاقات واقعی تاریخی متعددی را در داستان خود می گنجاند اما اتفاقات روزمره و درگیری های شخصیت های اصلی تمرکز اصلی داستان را به خود اختصاص می دهد. این سریال در شش فصل و یک فیلم تلویزیونی ساخته شده و در طول انتشار خود بیش از ۱۰ میلیون بازدید داشت.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۶- Bridgerton (2020-)

اگر چه این سریال هرگز در حد و اندازه بهترین سریال های تاریخی نتوانسته جوایز تلویزیونی بدست آورد اما Bridgerton کاری کرده است که کمتر سریال تاریخی دیگری موفق به انجام آن شده و آن تبدیل کردن یک سریال درام تاریخی به یک سریال مدرن است. با تنها یک نامزدی جایزه امی در طی دو فصل، سریال Bridgerton به لطف محبوبیت وایرال خود یک موفقیت بزرگ بود. فصل اول آن که بر اساس رمان های جولیان کویین ساخته شده بود توانست رکورد پربیننده ترین سریال تاریخ نتفلیکس را با ۶۲۵ میلیون بار بازدید بشکند. فصل دوم نیز رکورد قبلی را شکست اگر چه نتوانست در مراسم اهدای جوایز تلویزیونی موفقیتی داشته باشد. با این وجود، Bridgerton همچنان به میراث خود به عنوان یک سریال تغییر دهنده تعریف ژانر تاریخی تلویزیون ادامه می دهد و نسل جدیدی از مخاطبان که به دنبال برداشتی تازه و مدرن از درام های تاریخی هستند را به خود جلب کرده است.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۵- Rome (2005-2007)

سریال Rome که در ابتدا در سال ۲۰۰۵ از شبکه HBO منتشر شد، به سقوط جمهوری روم و ظهور امپراطوری روم می پردازد. در حالی که این سریال تاریخی به روایت زندگی خانواده های قدرتمند و ثروتمند شهر رم می پردازد، بهترین بخش این سریال تاریخی زمانی است که روی دو مرد مشهور- لوسیوس وورنیوس و تایتوس پولو- از سربازان رومی تمرکز دارد، دو شخصیتی که شاهد اتفاقات تاریخی بسیاری بوده و خود بر آن ها اثرگذار بودند. همانند بسیاری از سریال های حماسی تاریخی شبکه HBO، زندگی سریال Rome بسیار کوتاه بوده و در دو فصل به پایان رسید اما هنوز هم موفقیت قابل توجهی کسب کرد و در همین مدت کوتاه برنده هفت جایزه امی شد.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۴- John Adams (2008)

برای طرفداران داستان موزیکال تاریخی Hamilton، شاید لازم باشد که به تماشای داستان یکی دیگر از سازندگان ایالات متحده به نام جان آدامز و ماجراهای او بنشینند. این سریال درام تاریخی محبوب شبکه HBO در مورد ۵۰ سال اول شکل گیری ایالات متحده و مشارکت رییس جمهور در این شکل گیری است. اگر چه این سریال فاقد ترانه های مشهور سریال اول است اما همان مقدار پیچیدگی، درام و شخصیت های مشهور تاریخ ایالات متحده را در خود می بیند. چیزی که بیش از همه در این سریال جلب توجه می کند و جذابیت دارد بازی پل جیاماتی در نقش جان آدامز است. این سریال در زمان خود موفق ترین درام تاریخی تاریخ تلویزیون بود ک توانست ۱۴ جایزه امی و چهار جایزه گلدن گلوب را کسب کند.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۳- The Crown (2016-2023)

سریال The Crown بدون شک یکی از بهترین سریال های تاریخی حال حاضر تلویزیون است و به همین دلیل جای تعجب ندارد که هنوز هم یکی از محبوب ترین سریال های این ژانر است. این سریال که از سال ۲۰۱۶ از نتفلیکس پخش می شود، کلر فوی را در نقش ملکه الیزابت دوم داشت. ملکه الیزابت دوم زمانی که تنها ۲۵ سال داشت به سلطنت رسید و این سریال به روایت زندگی او به عنوان عضو جوانی از خانواده سلطنتی در دهه ۱۹۴۰ می پردازد. سریال The Crown داستان زندگی ملکه الیزابت دوم در طی سال ها را دنبال کرده و با بالا رفتن سن او بازیگران مسن تری را جایگزین می کرد و نگاهی است به رقابت های سیاسی و روابط شخصی که سبک زندگی خاندان سلطنتی بریتانیا را تحت تاثیر قرار داد. این سریال بسیار موفق بوده و ۱۰ جایزه امی و هفت جایزه گلدن گلوب بدست آورده است.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۲- Vikings (2013-2020)

سریال Vikings یک درام تاریخی است که پخش آن از سال ۲۰۱۳ از شبکه هیستوری آغاز شد. ششمین و آخرین فصل این سریال در سال ۲۰۲۰ منتشر شد و نتفلیکس دنباله ای بر آن به نام Vikings: Valhalla ساخته است که موفقیت سریال اورجینال را تکرار می کند. این سریال بر اساس افسانه ها و داستان های فولکلور مختلف مردم شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی ساخته شده و در مورد یک جنکجوی مشهور به نام رگنار لاثبروک است که به عنوان یکی از شجاع ترین و موفق ترین جنگاوران دوران وایکینگ ها شناخته می شود. این سریال داستان به قدرت رسیدن رگنار و تبدیل شدنش از یک کشاورز ساده به یک پادشاه بزرگ را روایت می کند که به باور بسیاری از نوادگان مستقیم خدای اودین است. در فصول بعدی تمرکز روی خانواده و فرزندان رگنار بود و از ابتدا تا پایان، این سریال نشان می دهد که تلویزیون تا چه اندازه می تواند در روایت یک زندگی تاریخی موفق باشد، سریالی که از لحاظ ابعاد و محبوبیت حتی با سریال های فانتزی مانند Game of Thrones نیز رقابت می کند.

بهترین سریال های تاریخی که باید ببینید

۱- Band Of Brothers (2001)

سریال Band of Brothers به عنوان پروژه مشترک تام هنکس و استیون اسپیلبرگ، بر حسب محتوا، فضا و بنیان تاریخی به نحوی دنبال کننده فیلم موفق نجات سرباز رایان است. این سریال جنگی تاریخی داستان دسته ایزی، گروهان دوم از گردان پیاده چترباز ۵۰۶ را در دوران جنگ جهانی دوم روایت می کند. از زمانی که سربازان برای اولین بار وارد پادگاه های آموزشی می شوند تا زمانی که ژاپن بالاخره در سال ۱۹۴۵ تسلیم می شود، این سریال روایت های جذابی را در مورد این گروه به تصویر می کشد. در قالب زمانی اش، سریال Band of Brothers به اتفاقات تاریخی واقعی و ویرانگری می پردازد که شامل حمله به نرماندی، نبرد بولژ و تسخیر آشیانه عقاب (ستاد فرماندهی هیتلر در برلین) است و از دید سربازان روایت می شود. این مینی سریال بسیار تاثیرگذار و باکیفیت برنده هفت جایزه امی و یک جایزه گلدن گلوب شد و دو دهه بعدتر نیز هنوز هم نمونه ای از کیفیت و هنرمندی در ژانر سریال های تاریخی است، سریالی که سنگ معیاری برای سریال های تلویزیونی در هر ژانری به شمار می آید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۲۰ سریال تاریخی برتر تاریخ تلویزیون؛ از Boardwalk Empire تا Band Of Brothers»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..