تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خشم آمریکا از سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان/ کاخ سفید: روابط را عادی‌سازی نمی‌کنیم

فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه پس از ۱۲ سال قطعی روابط میان دمشق -ریاض، روز چهارشنبه به جده سفر کرد و با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان دیدار و گفتگو کرد.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به این سفر به خبرنگاران گفت: کشورها باید از این عادی سازی روابط با سوریه "نتایج ملموسی" دریافت کنند که وضعیت انسانی و امنیتی را برای مردم سوریه بهبود بخشد و در عین حال بر حکومت سوریه فشار وارد کند تا بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل، در روند سیاسی این کشور همکاری کند.

یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز به رسانه ها گفت: موضع ما روشن است: ما روابط با حکومت اسد را بدون پیشرفت واقعی به سمت راه حل سیاسی مناقشه اصلی عادی سازی نمی کنیم.

این مقام شورای امنیت ملی دولت بایدن ادعا کرد که آمریکا به کشورهای عربی که با حکومت سوریه در ارتباط هستند تاکید کرده است که گام‌های معتبر برای بهبود وضعیت انسانی و امنیتی سوری‌ها باید در محوریت هر تعامل باشد.

این مقام کاخ سفید افزود: ما همچنین به صراحت اعلام کرده‌ایم که ساختار اصلی تحریم‌هایمان علیه سوریه به قوت خود باقی است.

به گزارش ایرنا، پیش از این، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد که ویلیام برنز رییس سازمان سیا در سفری اعلام نشده به عربستان، در دیدار خود با مقامات سعودی از نزدیک شدن ریاض به تهران و دمشق ابراز نارضایتی کرده است.

این روزنامه آمریکایی نوشت رئیس سیا به محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی گفته است که "آمریکا از آشتی جویی و احیای روابط حسنه ریاض با ایران و سوریه که همچنان تحت تحریم های شدید غرب هستند، غافلگیر و شوکه شده است."

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه ۲۳ فروردین ماه وارد شهر جده شد و با ولید بن عبدالکریم الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش واس، محور رایزنی‌های المقداد؛ گفت‌وگو درباره تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه، تسهیل بازگشت آوارگان سوری به سرزمین خود و همچنین تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق آسیب دیده در سوریه است.

از اسفند ماه سال ۱۳۸۹ که بحران سوریه آغاز و به جنگ بین المللی تبدیل شد و با کمک جبهه غربی – عربی – صهیونیستی، گروه های تروریستی – تکفیری پا به عرصه جنگ سوریه گذاشتند، مردم سوریه روز خوشی را شاهد نبوده‌اند و همواره در نگرانی به سر برده‌اند. هرچند ارتش این کشور به کمک رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی و نیروهای روسی توانست بسیاری از گروه‌های تروریستی همچون داعش را شکست دهد، ولی حضور تروریست‌های آمریکایی در شرق و شمال شرق سوریه از سال ۱۳۹۶ امکان برقراری امنیت در سراسر خاک سوریه برای سوری‌ها را فراهم نکرده و اقدامات بی‌شمار تروریست‌های آمریکایی و مزدوران تحت امرشان هنوز کام مردم سوریه را تلخ نگاه داشته است.

در پی وقوع زلزله مهیب هفت و هشت دهم ریشتری ۱۷ بهمن ماه شمال غرب سوریه (و جنوب ترکیه) که خسارت‌های زیادی به بار آورد، باب کمک‌های برخی کشورهای جهان به سوریه باز شده است.

از این تاریخ چند هیات سیاسی، پارلمانی به دمشق سفر کرده‌اند و راه بازگشت دمشق به اتحادیه عرب هموار شده است.

کشورهایی همچون قطر نیز دفتر معارضان سوری در دوحه را بستند و ریاض چراغ سبز خود را برای برقراری رابطه و رفع کدورت‌ها با دمشق نشان داد. ترکیه نیز طی چند ماه گذشته بارها اعلام کرده که خواهان برقراری رابطه با سوریه است.

این روند، با استقبال کشورهای دوست سوریه و گروه‌های مقاومت منطقه و با مخالفت واشنگتن و تل آویو مواجه شد؛ چرا که برقراری صلح و دوستی در منطقه به نفع واشنگتن و تل آویو نیست و آنها خواهان ناامنی و بی‌ثباتی سوریه و منطقه برای ادامه حضور نامشروع خود هستند.

310310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خشم آمریکا از سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان/ کاخ سفید: روابط را عادی‌سازی نمی‌کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..