تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس‌جمهوری چین آمادگی ارتش را برای جنگ واقعی خواستار شد

به گزارش رکنا ، تلویزیون چین امروز چهارشنبه در گزارشی به نقل از شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور اعلام کرد: ارتش آزادی بخش خلق چین باید آمادگی های خود را برای جنگ واقعی آماده کند.

رئیس جمهوری چین در دیدار با نظامیان این کشور تاکید کرد: نیروهای نظامی باید روی تمریناتی که هدف آن آمادگی برای عملیات رزمی است، تمرکز کنند.

شی جین پینگ، تحقیقات عمیق در حوزه نظامی برای بهره گیری از تاکتیک های جدید رزم و روش های جدید آموزشی را خواستار شد.

وی افزود: ارتش آزادی بخش خلق چین باید توانایی هایش را ارتقا دهد به طوری که بتواند در سریع ترین زمان، کامل ترین پاسخ را به موقعیت های پیچیده بدهد و از تمامیت ارضی، حقوق و منافع چین با قاطعیت دفاع کند.

وی تصریح کرد: ارتش چین باید برای تثبیت آرامش در مناطق مجاور نیز تلاش کند.

چین قصد دارد حریم هوایی شمال تایوان را از ۱۶ تا ۱۸ آوریل (۲۹-۲۷ فروردین) مسدود کند؛ اقدامی که می‌تواند به بروز اختلال در برنامه پروازهای اطراف این منطقه منجر شود.

چنین محدودیتی به دنبال رزمایش چند روزه چین در منطقه خودمختار تایوان اعمال می شود. چین این رزمایش را در واکنش به دیدار اخیر تسای اینگ ون رئیس حکومت تایوان با کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا که خشم پکن را برانگیخت، اجرا کرد.

پکن روز دوشنبه اعلام کرد که آخرین رزمایش های نظامی این کشور در اطراف تایوان «هشدار جدی به نیروهای جدایی طلب تایوانی و تبانی آنها با نیروهای خارجی» است.

رئیس‌ حکومت تایوان پیشتر این رزمایش‌ها را محکوم کرده و متعهد شده بود در مواجهه با ادامه «توسعه طلبی مستبدانه» با «آمریکا و دیگر کشورهای مشابه» همکاری کند.

چین بارها به مقامات آمریکایی هشدار داده است که با تسای ملاقات نکنند. تسای برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ تاکنون به آمریکا سفر کرده است.

این سفر در زمانی انجام شد که روابط ایالات متحده با چین در بدترین سطح خود از زمان عادی سازی روابط واشنگتن با پکن در سال ۱۹۷۹ تاکنون قرار دارد.

تایوان از سال ۱۹۴۹ تاکنون جدا از چین اداره می‌شود اما پکن این جزیره را بخشی از خاک خود می‌داند.

منبع : ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس‌جمهوری چین آمادگی ارتش را برای جنگ واقعی خواستار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..