تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ به یک پرسش خنده‌دار/ پر شدن حافظه افزایش وزن موبایل می‌شود؟

اگر بخواهیم به ابهام درباره افزایش وزن گوشی به خاطر پر شدن ظرفیتش یک پاسخ کوتاه بدهیم باید بگوییم خیر. وزن یک اسمارت فون به قطعات مورد استفاده در آن، اجزای فلزی و پلاستیکی، باتری، نمایشگر و به طور کلی اجزای تشکیل دهنده آن بستگی دارد.

هنگامی که ما اطلاعاتی را درون چیپ حافظه داخلی گوشی وارد می‌کنیم، در واقع حالت پتانسیل چیپ را دستخوش تغییرات می‌کنیم. پتانسیل‌های مختلف در وضعیت و حالت‌های مختلف قرار می‌گیرند و برای مثال پتانسیل پایین همان صفر و پتانسیل بالا یک خواهد بود. در حالات مختلف پتانسیلی، انرژی سیستم به عنوان یک مجموعه متفاوت خواهد بود.

John D.Kubiatowicz، دانشمند علوم کامپیوتر در دانشگاه Berkeley کالیفرنیا آنالیزهایی در رابطه با وزن دیتا انجام داده است. نتایج محاسبات او نشان می‌دهند اختلاف انرژی که با هر یک بیت اطلاعات به دست می‌آید معادل ۱۰ به توان منفی ۱۵ ژول خواهد بود. وقتی این میزان را تبدیل به جرم کنیم، وزنی معادل با ۱۰ به توان منفی ۳۲ کیلوگرم خواهد داشت. در مجموع اگر یک اسمارت فون مجهز به حافظه ۲۵۶ گیگابایتی باشد می‌تواند حدود ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات در خود جای بدهد. این بدین معناست که وقتی تمام ظرفیت حافظه پر باشد وزن موبایل تنها ۲ ضربدر ۱۰ به توان منفی ۲۱ کیلوگرم بیشتر می‌شود. حتی کوچک‌ترین ذره گرد و خاک معلق در هوا صدها میلیون بار سنگین‌تر از وزن این اطلاعات خواهد بود. بنابراین ما به راحتی می‌توانیم بگوییم که ذخیره کردن اطلاعات درون گوشی نمی‌تواند باعث افزایش وزن آن شود.

اثر غیرمستقیم

بالاتر گفتیم که پر شدن حافظه داخلی گوشی ارتباط مستقیمی با افزایش وزن آن نخواهد داشت. وزن یک گوشی به قطعات فیزیکی تشکیل دهنده‌اش وابسته است، مانند باتری، صفحه نمایش و سایر اجزای سخت افزاری.

با این وجود بهتر است بدانید میزان دیتای ذخیره شده روی حافظه داخلی گوشی می‌تواند به طور غیر مستقیم وزن آن را طی چند روز افزایش بدهد. در وهله اول اگر کاربر فایل‌های بزرگی مانند عکس و فیلم را روی موبایلش داشته باشد،‌ احتمالا مجبور خواهد شد تا گوشی خود را به دفعات بیشتری شارژ کند. بدین ترتیب او در کیف خود یک شارژر یا پاور بانک نیز حمل خواهد کرد. هرچه فایل مورد استفاده شما روی گوشی بزرگتر باشد، انرژی بیشتری از باتری مصرف خواهد شد تا آن فایل اجرا شود.

در وهله دوم، اگر کاربر استفاده زیادی از فایل‌های حجیم داشته باشد و گوشی خود را از آن‌ها پر کند، دیر یا زود به فکر خرید موبایلی با حافظه داخلی بیشتر خواهد افتاد. یک گوشی با حافظه داخلی بیشتر ممکن است ابعاد بدنه یا باتری بزرگتری داشته باشد تا بتواند حافظه بیشتر را پوشش بدهد. بنابراین وزن کلی دیوایس افزایش پیدا خواهد کرد.

فارغ از روش‌های غیر مستقیم، هیچ ارتباطی میان افزایش دیتای روی گوشی و افزایش وزن آن وجود ندارد یا شاید بتوانیم بگوییم به اندازه‌ای میلیون‌ها بار کمتر از گرد و غبار باعث افزایش وزن می‌شود.

نتیجه‌گیری

پرواضح است که میزان دیتای ذخیره شده به هیچ عنوان نمی‌تواند باعث افزایش وزن دیوایس شود. اگر ربطی میان این دو فاکتور وجود داشته باشد تماما غیر مستقیم و مربوط به عواملی خارج از اجزای تشکیل دهنده گوشی خواهد بود و بخشی از آن می‌تواند به دلیل افزایش مصرف انرژی باتری به دلیل اجرای فایل‌های حجیم مربوط شود.

۵۸۵۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ به یک پرسش خنده‌دار/ پر شدن حافظه افزایش وزن موبایل می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..