تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت گوشت با عرضه انبوه دام کاهش می‌یابد؟

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از باشگاه خبرنگاران، طی ماه های گذشته قیمت گوشت جهش معناداری داشت که هریک از مسئولان دلایل خاص خود را برای این گرانی ها داشتند، اما همواره وعده داده بودند که با واردات گسترده و عرضه انبوه دام داخل از اواخر اسفند و اوایل فروردین قیمت هرکیلو گوشت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می یابد که به رغم گذشت بیش از ۳ هفته از آغاز سال جدید این وعده هنوز محقق نشده است.

گزارش های میدانی حاکی از آن است که قیمت هرکیلو شقه گوسفندی ۳۶۰ تا ۳۸۰ هزار تومان، ران گوسفندی ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان، راسته گوسفندی ۵۰۰ هزار تومان، سردست گوسفندی ۴۰۰ تا ۴۳۰ هزار تومان، شقه گوساله ۳۵۰ تا ۳۶۰ هزار تومان و ران گوساله ۳۷۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است.

آقای علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از کاهش نسبی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به افت قیمت ۲۵ تا ۳۰ هزار تومانی دام زنده، نرخ هرکیلو شقه گوسفندی به ۳۸۰ هزارتومان رسیده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی می گوید: با وجود افزایش هزینه های تولید همچون علوفه پیش بینی می شود که قیمت گوشت کاهشی نداشته باشد.

قیمت دام فاکتور موثری در نرخ گوشت نیست

آقای افشین صدردادرس مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: با عرضه انبوه دام داخل، قیمت کاهش پیدا کرده به طوریکه قیمت هرکیلو دام زنده به ۱۲۵ تا ۱۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، رصدها از سطح بازار نشان می دهد که کاهش قیمت دام، تغییری در نرخ گوشت نداشته است که این موضوع نشان می دهد که قیمت دام فاکتور چندان موثری نیست و سایر عوامل تعیین قیمت کننده گوشت در بازار است.

صدردادرس ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه تمام شده، نرخ کنونی دام سنخیتی با هزینه تولید ندارد که در نهایت با وجود کاهش قیمت گوشت بهتر است به جای فشار به دامدار، بازار گوشت قرمز تنظیم شود.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: علی رغم واردات گسترده گوشت طی ماه های اخیر، نرخ گوشت در بازار تغییری نداشته است، درحالیکه با واگذاری اختیارات بازرگانی به وزارت جهاد انتظار می رفت تعادل بین تولیدکننده و مصرف کننده ایجاد شود.

عرضه انبوه دام، بازار گوشت را به تعادل می رساند

در همین رابطه آقای منصور پوریان رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه عرضه گسترده دام در حال انجام است، گفت: این درحالی است که در خرده فروشی ها ناشی از سودجویی دلالان و عوامل واسطه، قیمت با نوساناتی روبروست.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تا اواسط اردیبهشت عرضه دام به یک میلیون راس برسد که این میزان بیش از تقاضاست.

پوریان قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۱۴۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت منطقی هرکیلو لاشه ۲۸۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام با بیان اینکه مشکلی در عرضه دام نداریم، گفت: با توجه به عرضه گسترده دام پیش بینی می شود که قیمت گوشت با روند کاهشی به تعادل برسد.

کاهش قیمت گوشت در راه است

با توجه به التهابات ماه های اخیر بازار گوشت، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرده بودند که از اوایل فروردین با عرضه انبوه دام های تولید داخل، قیمت  هرکیلو گوشت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان کاهش می یابد. این درحالی است که به رغم کاهش قیمت دام، هنوز وعده ارزانی گوشت محقق نشده است.

آنطور که مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه دامداران می گوید: با توجه به آنکه بهار فصل زاد و ولد است، گوشت های تولید داخل وارد بازار می شود که با این وجود مشکلی در تامین گوشت نداریم.

او قیمت کنونی هرکیلو دام سبک را ۱۵۰ هزارتومان و دام سنگین ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزارتومان اعلام کرد و گفت: با وجود ازدیاد تقاضا برای خرید در ماه رمضان و ایام نوروز، قیمت گوشت تغییری نکرده است که با عرضه انبوه دام در روزهای آتی پیش بینی می شود که قیمت دام در بازار کاهش یابد. اما اکنون نمی توان درصدی اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک گفت: هم اکنون اتحادیه دامدارات هرکیلو گوشت دام سبک را به منظور تنظیم بازار با نرخ ۳۵۰ هزارتومان و دام سنگین ۲۲۰ هزارتومان در اختیار دولت قرار می دهد.

با توجه به شرایط مساعد مرتع و زایش های مناسب زمستان و عرصه انبوه دام به بازار انتظار می رود که وعده مسئولان‌مبنی بر کاهش قیمت گوشت در بازار محقق شود، هرچند مقدار جزئی قیمت گوشت در بازار کاهش داشته، اما هنوز با نرخ منطقی اختلاف دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت گوشت با عرضه انبوه دام کاهش می‌یابد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..