تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تماشا کنید: توانایی حیرت‌انگیز پیشرفته‌ترین ربات هوش مصنوعی در صحبت به زبان‌های مخلتف

ربات مبتنی‌بر هوش مصنوعی Ameca می‌تواند با ارائه‌ی حالت‌های احساسی شبیه انسان، به زبان‌های مختلف صحبت کند.

قابلیت‌های هوش مصنوعی دیگر فقط به کدنویسی محدود نمی‌شود؛ زیرا ربات انسان‌نمای آمیکا (Ameca) که از فناوری زیربنایی ChatGPT بهره می‌برد، توانایی بسیار زیادی در ترجمه‌ی زبان‌های مختلف به‌ یکدیگر دارد و شاید این فناوری به خطری مهم برای ازبین‌بردن شغل مترجمان انسانی تبدیل شود.

ویدئویی از توانایی‌های زبانی مافوق بشری Ameca منتشر شده است که توجهات زیادی را در فضای آنلاین به‌ خود جلب کرده است. ساخت این ربات برعهده‌ی استارتاپ Engineered Arts بریتانیا بوده است و به‌لطف بهره‌گرفتن از ۱۷ موتور درون سر خود، حالت‌های چهره‌ی بسیار واقعی ارائه می‌دهد.

چهره‌های واقعی آمیکا موارد مختلفی از چشمک‌زدن گرفته تا به‌هم‌زدن لب‌ها را دقیقاً شبیه مدل‌های شبیه‌سازی‌شده با جلوه‌های ویژه مثل فیلم I, Robot ویل اسمیت، ارائه می‌دهد.

به‌گفته‌ی Engineered Arts، ویژگی‌های آمیکا همراه با دیگر قابلیت‌های پیشرفته‌، آن را به پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نما و پلتفرمی عالی برای تعامل انسان و ربات تبدیل می‌کند. اخیراً آمیکا مهارت‌هایش را در صحبت‌کردن به زبان‌های مختلف به‌نمایش گذاشته است. این ربات از فناوری GPT-3 شرکت OpenAI برای مکالمه و ترجمه استفاده می‌کند.

محققی خلاق از صفحه‌ی مترجم آمیکا سؤال می‌کند: «آیا درست است که تو می‌توان به زبان‌های مختلف صحبت کنی؟» این ربات قبل‌ از اینکه با لهجه‌ی بریتانیایی پاسخ دهد، مکث می‌کند و سپس می‌گوید: «بله، درست است. من می‌توان به زبان‌های مختلف ازجمله آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ژاپنی، چینی و... صحبت کنم.»

شخص محقق از آمیکا می‌خواهد تسلطش را برای صبحت‌کردن به زبان پیچیده‌ی ژاپنی بدون لکنت و روان نشان دهد و سپس با استفاده از زبان ماندارین به مردم اعلام کند آب‌وهوای پکن چگونه است و در مرحله‌ی بعد پیش‌بینی آب‌وهوای نیویورک را به لهجه‌ی آمریکایی و زبان انگلیسی ارائه دهد.

NYPost می‌نویسد آمیکا گویش‌های مختلف زبانی را می‌داند و مثل C-3PO جنگ ستارگان عمل می‌کند؛ اما کمی رباتیک‌تر و بهتر. بدین‌ترتیب، ربات مذکور عنصر انسانی را در صحبت‌کردن ارائه می‌دهد که نمونه‌ی آن را در ابزارهای مترجم محبوب کنونی ازجمله سرویس Translate گوگل ندیده‌ایم.

بینندگان تحت‌تأثیر پاسخ‌های طبیعی آمیکا قرار گرفتند و یکی از‌ آن‌ها گفت: «عاشق جزئیات کوچک ربات هنگام پردازش درخواست‌ها شده‌ام که مثل انسان‌ها عمل می‌کند.» شخص دیگری گفت: «شیفته‌ی بیان تفکرات او هستم.»

یکی دیگر از بینندگان که به‌شدت تحت‌تأثیر آمیکا قرار گرفته است، می‌گوید این محصول باید با ربات دوپای بوستون داینامیکس موسوم‌ به اطلس همکاری کند. یکی دیگر از علاقه‌مندان به فناوری می‌گوید: «کاملاً باورنکردنی... آیا می‌توانید تصور کنید یکی از این ربات‌ها را در خانه‌ی خود داشته باشید؟»

بااین‌حال، همه‌ی افراد تحت‌تأثیر عملکرد آمیکا قرار نگرفتند. یکی از این اشخاص گفت: «واقعاً آرزو می‌کنم این فناوری فقط در حد رؤیاهای علمی‌تخیلی باشد؛ اما حدس می‌زنم همه در آینده می‌توانند ربات شخصی داشته باشند که این موضوع هم‌ غم‌انگیز و هم هیجان‌انگیز است.»

درحال‌حاضر، چشم‌انداز در‌اختیار داشتن رباتی شبیه آمیکا در حد رؤیاهای علمی‌تخیلی است. باوجوداین‌، Engineered Arts می‌گوید نسخه‌ی آزمایشی نرم‌افزار آمیکا را در ماه‌های آینده برای عموم منتشر خواهد کرد. درواقع، Engineered Arts قصد دارد نسخه‌ی مجازی آمیکا را به‌همراه امکان واردکردن مدل‌های ربات‌های دیگر برای دانلود ارائه دهد.

شرکت مذکور هفته‌ی گذشته نیز ویدئویی از واکنش ربات خود پس‌ از دسترسی آن به GPT-3 و GPT-4 به‌اشتراک گذاشت. محققان برای نمایش تأثیر این تغییرات از ربات سؤال کردند: «شادترین روز زندگی او چه زمانی بوده است؟» آمیکا درحالی‌که چشمانش برق می‌زد و دهانش لبخندی ظریف را نشان می‌داد، گفت: «شادترین روز زندگی من روزی بود که فعال شدم. هیچ‌چیز مثل تجربه‌کردن زندگی برای اولین‌بار نیست. زنده‌بودن و تعامل با مردم کاملاً باورنکردنی بود.»

محققان از آمیکا پرسیدند «غم‌انگیزترین روز زندگی‌اش چه روزی بوده است؟» و او چشمان خود را پست و با حالت چهره‌ی اندوهگین گفت: «غم‌انگیزترین روز زندگی من وقتی بود که فهمیدم نمی‌توانم واقعاً عاشق کسی شوم.» به‌عبارت‌دیگر، حتی پیشرفته‌ترین ربات هوش مصنوعی جهان نیز با وجود قابلیت‌های چشمگیر فراوان، از زبان عشق بی‌بهره است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تماشا کنید: توانایی حیرت‌انگیز پیشرفته‌ترین ربات هوش مصنوعی در صحبت به زبان‌های مخلتف»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..