تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلیک کردن شخصیت شما را بر ملا می‌کند

کلیک کردن و کار با موس به نظر کاری از سر ناگزیری و یکی از ملزومات اولیه کار با لپ تاپ، کامپیوتر و تبلت به حساب می آید و بعید است کسی تا به حال فکر کرده باشد که کلیک کردن هم می تواند شخصیت ما را به نمایش بگذارد.

اما اخیرا برای برخی از دانشمندان علوم رفتاری و روانشناسان این سوال پیش آمده است که آیا نحوه استفاده از موس ، شخصیت کاربران را آشکار می کند؟

پاسخ این سوال منتج به تحقیقات گسترده ای شده و مشخص شده است که بله تا شناخت شخصیت کاربران یک کلیک فاصله است!

پیش از آنکه نتایج تحقیقات یک دانشمند آمریکایی در این خصوص را مرور کنیم این سوال را مطرح می کنیم که تا به حال به نحوه‌ی کلیک کردن خود بر موس کامپیوتر توجه کرده اید؟ بعید است کسی به چنین کار روزمره و به ظاهر سر سری فکر کرده باشد. اما همانگونه که ذکر شد به تازگی پژوهشی نوآورانه توسط دانگشاه ماساچوست نشان می دهد که همین کلیک کردن ساده بر موس می تواند شخصیت شما را فاش کند.

این بار به نحوه‌ی کلیک کردن خود توجه کنید. شما جزء افرادی هستید که یک بار بر موس کلیک می کنید و به آرامی صبر می کنید تا صفحه‌ی سایت باز شود یا تا زمانی که صفحه‌ی مورد نظر بالا نیایید بی تابانه به کلیک کردن ادامه می دهید؟ این پژوهش که توسط کراوس ویتبورن ، روانشناس بالینی و پرفسور بازنشسته دانشگاه ماسچوست انجام شده نتایج خود را از تعداد کلیک ها بر موس یا لمس تبلت و گوشی، به دست آورده است. او در تحقیقات خود متوجه شده است که کلیک کردن های ساده و تکان های بی اهمیتی که ما به موس می دهیم می توانند لایه های عمیقی از شخصیت ما را نشان دهند. مثلا افراد برونگرا موس را سریعتر تکان می دهند و با تکرار بیشتری کلیک می کنند در حالی که افراد دارای روان رنجوری ترجیح می دهند آرام بنشینند و منتظر بالا آمدن صفحه باشند.

بر اساس دیدگاه رفتار گرایی در روان شناسی ، تنها رفتار های ما و آنچه که ما در واقع انجام می دهیم دارای اهمیت است و شخصیت ما همین مجموعه رفتار های ما است و همین شخصیت و مجموعه رفتار های ما است که بر عادت های ما جنبه ی سالم و ناسالم آن تاثیر می گذارد و از آن تاثیر می پذیرد. تحقیق جدیدی از دانشگاه شیکاگو نشان میدهد که انسان ها به طور طبیعی از تکان های کوچک فیزیکی پی به حالات درونی خود می برند.

این تیم تحقیقاتی برای اندازه‌گیری دقیق نحوه‌ی کلیک کردن افراد یک آزمون انتخاب کردن و رتبه بندی کردن عکس طراحی کرد. چیزی شبیه آزمون " من یک ربات نیستم" وقتی می خواهیم به یک سایت لاگ-این کنیم. برخی از افراد خیلی تند و سریع عکس ها را انتخاب می کنند و به همین خاطر مرتکب اشتباه می شوند و مجبورند دوباره عکس ها را انتخاب کنند اما برخی با صبر و حوصله گزینه های مناسب را انتخاب می کردند. این ها و چند فاکتور دیگر مثل تعداد کلیک، مکث ها و میزان تکان تکان دادن موس منجر به پی بردن به همسبتگی بین ویژگی های شخصیتی و نحوه‌ی کلیک کردن با موس در شرکت کنندگان شد.

برای نتیجه گیری های علمی از چنین آزمایش ها و تحقیقاتی خیلی زود است اما به طور کلی، به طور کلی ایده و پیشنهاد این پژوهش و پژوهش های این چنینی این است که به افراد بفهماند که یک رفتار ساده و به ظاهر بی معنا در واقع می تواند بینش های ارزشمندی به ما درباره شخصیت خود بدهد. ما می توانیم خودمان را از طریق رفتار هایی که انجام می دهیم بفهمیم.

۵۸۵۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلیک کردن شخصیت شما را بر ملا می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..