تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار وقوع سیل در برخی استان‌ها

سخنگوی صنعت آب کشور احتمال وقوع سیلاب شدید طی امروز و دو روز آینده را برای برخی مناطق کشور جدی دانست و به ساکنان و بهره برداران حواشی رودخانه‌ها در این زمینه هشدار داد.

آفتاب‌‌نیوز :

فیروز قاسم زاده با تاکید بر پیش بینی‌های هواشناسی صورت گرفته توسط مراجع ملی و بین المللی و هشدار‌های قرمز و نارنجی صادره از سازمان هواشناسی کشور و ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ستاد مدیریت و پشتیبانی سیل وزارت نیرو گفت: سامانه‌های بارشی در طول روز‌های چهارشنبه تا جمعه، ۲۳ تا ۲۵ فروردین، فعالیت گسترده‌ای در نیمه غربی کشور خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به ماهیت این سامانه بارشی و شدت فعالیت آن، احتمال بروز سیل و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غربی بویژه خوزستان. لرستان، ایلام، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری. کردستان، آذربایجانغربی، کهگیلویه و بویراحمد و فارس بسیار بالاست و در ادامه با گسترش چتر بارشی، استان‌های آذربایجان شرقی، همدان. زنجان. قزوین، البرز، تهران و اصفهان نیز در شرایط سیلابی قرار خواهند گرفت. شدت وقوع سیلاب‌ها در برخی استان‌ها بسیار بالا بوده و احتمال وقوع خسارت برای فعالیت‌های داخل و اطراف رودخانه‌ها وجود دارد.

سخنگوی صنعت آب افزود: در استان‌های مذکور، بارش در سرشاخه‌ها می‌تواند منجر به وقوع سیلاب در بازه‌های پایین دست رودخانه‌ها که در محدوده بارش نبوده اند هم بشود؛ لذا قویاً توصیه می‌گردد هموطنان در روز‌های فعالیت سامانه، از نزدیک شدن به رودخانه اجتناب نمایند و با توجه به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی صادر شده از سوی مراجع متولی، مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا هیچگونه خسارت جانی و مالی متوجه این عزیزان نگردد.

در همین راستا توصیه می‌شود از اتراق در مناطق پست و کم ارتفاع و در مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری شود و در شرایط وقوع بارش به مناطق ایمن نقل مکان نمایند. هر گونه فعالیت کارگاه‌های عمرانی و ماشین آلات مربوطه در داخل و اطراف رودخانه‌ها تعطیل شود و از ورود احشام به داخل رودخانه به ویژه در مسیر کوچ عشایر اجتناب شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار وقوع سیل در برخی استان‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..