تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراف رئیس سیا به نبود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش پایگاه خبری صراط به نقل از فارس، «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بار دیگر به عدم وجود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران اعتراف کرده است.

ویلیام برنز که بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در اندیشکده «بیکر» سخنرانی می‌کرد بعد از بیان این ادعا که «برنامه هسته‌ای ایران جزو نگرانی‌های روزافزون آمریکا است» گفت: «اما ارزیابی ما در جامعه اطلاعاتی این است که مقام‌های ایران هنوز تصمیمی برای ازسرگیری برنامه تسلیحاتی که در پایان ۲۰۰۳ متوقف شد نگرفته‌اند.»

جمهوری اسلامی ایران همواره هر گونه ادعا از سوی کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را قاطعانه رد کرده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

ویلیام برنز در این سخنرانی درباره مقاصد «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه درباره جنگ اوکراین نیز ادعاهایی مطرح کرد و گفت که او فعلا

وی مدعی شد: «ارزیابی ما این است که پوتین در حال حاضر تمایلی به مذاکره درباره اوکراین ندارد. پیشروی‌های اوکراین در میدان جنگ است که می‌تواند به چشم‌اندازی‌های دیپلماسی شکل بدهد.»

وی همچنین «انقلاب در عرصه فناوری» را از جمله اصلی‌ترین عرصه‌های رقابت میان چین و آمریکا توصیف کرد و گفت که این عرصه یکی از حیاتی‌ترین شاخص‌های فعالیت سیا به عنوان یک سازمان اطلاعاتی خواهد بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراف رئیس سیا به نبود جنبه‌های تسلیحاتی در برنامه هسته‌ای ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..