تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش قابل توجه موارد مثبت مالاریا در هرمزگان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در سال ۱۴۰۱ موارد مثبت مالاریا استان هرمزگان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشته است.

عبدالجبار ذاکری صبح امروز (۲۳ فروردین ماه) با اشاره به اینکه استان هرمزگان به عنوان یکی از مهم ترین مناطق اندمیک مالاریا در کشور است، افزود: این بیماری از طریق نیش پشه انوفل از انسان بیمار به سالم منتقل می شود و افراد بعد از ابتلا به بیماری مالاریا با علائم اولیه تب و لرز دچار می شوند.

وی از افزایش ۳ برابری موارد مبتلا به مالاریا در سال گذشته خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ موارد مثبت استان هرمزگان نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی داشته است.

ذاکری با اشاره به اینکه مقایسه موارد مثبت مالاریا تا ۲۱ فروردین سالجاری نیز نشان دهنده افزایش موارد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: با شناسایی به موقع موارد و تحت درمان قرارگرفتن آنان هیچ گونه فوتی ناشی از این بیماری در سطح استان در سال‌های اخیر صورت نگرفته است.

وی همسایگی ایران با کشور افغانستان و پاکستان را علت افزایش بیماری مالاریا در کشور دانست و عنوان کرد: تردد اتباع کشورهای همسایه شرقی در استان که از نظر مالاریا بسیار آلوده هستند، علت موارد مثبت مالاریا در استان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش قابل توجه موارد مثبت مالاریا در هرمزگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..