تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیین احیای شب بیست‌ و یکم ماه رمضان در مسجد جمکران برگزار شد

ویژه برنامه‌های شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان پس از نماز مغرب و عشا با برگزاری برنامه‌های قرآنی آغاز و از ساعت ۲۳ مراسم قرائت دعای جوشن کبیر با حضور حاج حسن شالبافان از مداحان اهل بیت (ع) برگزار شد.

پس قرائت دعای جوشن کبیر، مراسم سوگواری و عزاداری شب شهادت امام علی (ع) برگزار شد و منتظران امام عصر (عج) در سوگ شهادت نخستین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

پس از برگزاری مراسم سوگواری، آیت الله محمد مهدی میرباقری از اساتید برجسته حوزه علمیه قم به ایراد سخن پرداخت و طی سخنانی عنوان کرد: مهمترین نقشه شیطان جدا کردن انسان‌ها از اهل بیت (ع) است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امیرالمومنین (ع) صبح روشن عالم است، بیان کرد: اگر در سایه امام علی (ع) حرکت کنیم حقایق برای ما روشن شده و از شیطان در امان خواهیم بود.

آیت الله محمد مهدی میرباقری با بیان اینکه غیر از قرآن و اهل بیت (ع) نسخه شفابخش دیگری در دنیا وجود ندارد گفت: از اول تا آخر قرآن وصف امیرالمومنین (ع) است و خود امام علی (ع) اعظم و اکبر آیات خداوند است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر کسی از امام جدا شود در عالم گم شده و عبادات او فایده‌ای ندارد، افزود: صراط مستقیم و باب الله فقط یک طریق است و همه باید از این مسیر به خداوند برسند.

آیت الله میرباقری با اشاره به اینکه شب قدر فرصتی برای تصمیم گیری‌های بزرگ است، عنوان کرد: امشب از خداوند بخواهیم که هیچگاه از چراغ هدایت و آیه‌ها و نشانه‌های الهی در عالم فاصله نگیریم.

آیت الله محمد مهدی میرباقری با بیان اینکه برپایی مراسم‌های با شکوه شب قدر در اقصی نقاط ایران اسلامی نشانه شکست شیطان است، ادامه داد: امیدواریم که زینت‌هایی که شیطان در دنیا جلوه می‌دهد ما را فریب ندهد.

پایان بخش مراسم احیا برگزاری آیین قرآن بر سر گرفتن و توسل به کلام وحی بود و زائران و منتظران در میعادگاه عاشقان دست نیاز به سوی درگاه احدیت بلند کردند.

گفتنی است در دومین شب از شب‌های پرفضیلت قدر، اغلب مساجد، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی شهر قم به‌ویژه مسجد جمکران شاهد حضور انبوه عاشقان و ارادتمندان اهل بیت و سوگواران علوی بود، که با چشمانی اشکبار و دل‌هایی شکسته و سرشار از حزن و اندوه با قراردادن قرآن بر سر از درگاه خداوند متعال طلب آمرزش کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیین احیای شب بیست‌ و یکم ماه رمضان در مسجد جمکران برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..