تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه
هیچ کس قصد ازدواج سمی را ندارد و اغلب نمی‌دانیم که در حال وقوع است. ممکن است ازدواج ما کم‌کم از خوشی به رنجش مطلق برسد. به گذشته نگاه می‌کنیم و متعجب می‌شویم که در کجا، اوضاع بهم ریخت. با توجه به اینکه نرخ طلاق در جهان حدود ۴۴ درصد است، به جرات می‌توان گفت رفتار‌هایی وجود دارد که زوج‌ها انجام می‌دهند برای ازدواج آن‌ها سمی است. دیدن علائم سم این رفتار‌ها برای ازدواج نسبتاً آسان است، اما اغلب این علائم دیررس هستند.

ممکن است کار‌هایی وجود داشته باشد که انجام می‌دهید و برای ازدواج شما سمی هستند و حتی متوجه نمی‌شوید، زیرا آن‌ها بخشی از رابطه شما شده‌اند. ما در مورد اینکه چگونه در یک رابطه رفتار کنیم، آموزش نمی‌بینیم. کسی به ما راه درست ازدواج را نشان نمی‌دهد. باید بیاموزیم که چگونه ارتباط برقرار کنیم، چگونه به یکدیگر احترام بگذاریم و چگونه رفتار‌های سمی را قبل از اینکه ازدواج ما را نابود کنند، شناسایی کنیم.

بیشتر بخوانید: چرا برخی مردان در رابطه طولانی مدت دوام نمی‌آورند؟ 

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه
موارد ذیل برخی از کار‌های رایجی است که ممکن است انجام دهید، اما آن‌ها برای ازدواج شما سمی هستند و می‌تواند مشکلات بزرگی برای شما ایجاد کند.

۱. رقابت با یکدیگر

کمی رقابت دوستانه همیشه سرگرم کننده است، اما زمانی که همه چیز یک مسابقه می‌شود، دیگر سرگرم کننده نیست و ممکن است اوضاع بد شود. این چیزی است که هنگام بچه‌دار شدن و افزایش مصروفیت برای شما آشکار می‌شود. مگر اینکه انتظارات، خواسته‌ها و نیاز‌های خود را در مورد این تغییر جدید برای یکدیگر به وضوح بیان کرده باشید.

اغلب استدلال‌های «من سخت‌تر کار می‌کنم» یا «من از شما خسته‌تر هستم» ظاهر می‌شوند. وقتی خسته هستید، وقتی به نوزاد یا به بچه‌ها رسیدگی می‌کنید یا مدتی است که استراحت نکرده‌اید، نیاز است که کار‌ها به صورت مشارکتی به پیش برود و حمایت دو جانبه در امور همواره صورت گیرد. اما باید مطمئن شوید که از هر دو طرف و به شیوه‌ای محترمانه، حمایت درخواست شود. زمان‌هایی پیش می‌آید که کسی سخت‌تر از دیگری کار می‌کند، یا زمانی که کسی خسته‌تر از دیگری است. اما با این حال، هر کاری که می‌توانید برای حمایت از یکدیگر انجام دهید، این یک رقابت نیست، یک مشارکت است.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

۲. دعوا کردن

همه زوج‌ها دعوا نمی‌کنند و یک تفاوت بسیار بزرگ و بسیار مهم بین دعوا و بحث کردن وجود دارد.

ویژگی‌های بحث عبارتند از:

اختلاف نظر در مورد یک موضوع خاص. گاهی وجود بحث داغ، که معمولاً با آرامش مطرح می‌گردد. گوش دادن به یکدیگر و شنیدن نقطه نظرات یکدیگر. استراحت میان بحث، زمانی که طرفین ممکن است احساساتی یا خسته باشند. بحث کردن محترمانه است و همچنان گاهی دو طرف میانه بحث همدیگر را در آغوش می‌گیرند. به نتیجه می‌رسد که ممکن است یک سازش باشد یا ممکن است مخالفت باشد.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

اما ویژگی‌های دعوا عبارتند از:

فریاد و اعتراضات بلند. بحث همیشه داغ است. نام بردن و فحش دادن. حملات شخصی. احساس ناراحتی، ترس یا تهدید. تمرکز بر راه حل نیست، فقط روی اینکه چه کسی «حق» است.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

این غیر معمول نیست که زوج‌ها در یک ازدواج با هم بحث کنند، گاهی اوقات وقتی که احساسات یا ناامیدی زیادی در میان است، نمی‌توانند بفهمند چگونه حرف خودشان را به درستی بیان کنند و ارتباط صحیح برقرار کنند.

با این حال، دعوا برای ازدواج شما سمی است. چرا که دعوا مبتنی بر ارعاب و تهدید است. قصد دارد طرف مقابل را تحقیر کند و باعث آسیب (چه جسمی و چه احساسی) شود. یادگیری نحوه برقراری ارتباط موثر می‌تواند به شما کمک کند تا اختلافات خود را در سطح “مشاهده” نگه دارید و اجازه ندهید که آن‌ها به “دعوا” تبدیل شوند.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

۳. در اولویت قرار ندادن یکدیگر

من همیشه وقتی به مردم می‌گویم که شوهرم برای من از فرزندان ارجح است، آنان به من نگاه خنده‌دار دارند. به نظر می‌رسد که این باور در جامعه وجود دارد که بانوان به عنوان مادر، باید خود را برای فرزندان فدا کنند تا «مادر خوبی» باشند. مادر برای برای ایفای نقش خود به عنوان «مادر» باید فرزندان را در اولویت قرار دهد. شما افرادی را پیدا خواهید کرد که می‌گویند باید همیشه بچه‌ها را در اولویت قرار داد، اما من قاطعانه طرفدار این هستم که «شما او را در اولویت قرار دهید، او شما را در اولویت قرار می‌دهد و شما با هم از بچه‌هایتان مراقبت می‌کنید».

حتی اگر هنوز بچه ندارید، یا نمی‌خواهید بچه‌دار شوید، اولویت دادن به هم راهی است که مطمئن می‌شوید هر دو به ابراز عشق و محبت در زندگی ادامه می‌دهید. این چیزی نیست که بتوان آن را یک طرفه انجام داد. هر دوی شما باید همراه باشید و هر دو باید برای مراقبت از دیگری تلاش کنید.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

۴. انتظار تغییر یکدیگر

یکی از چیز‌هایی که من را آزار می‌دهد این است که می‌شنوم زوج‌هایی هستند که مدت زیادی با هم بوده‌اند و از یک ویژگی یا ویژگی شریک زندگی خود شکایت می‌کنند که آن‌ها را آزار می‌دهد. به عنوان مثال، من یک زوج را می‌شناختم که بیش از ۱۰ سال با هم بودند.

به عنوان مثال یکی از آن‌ها می‌گفت که همسرش بیشتر برونگرا است و او بیشتر درونگرا بود. همسرش تعداد زیادی دوست داشته و چند دوست صمیمی خود را هرازگاهی می‌دید. در سال‌های اولیه رابطه آن‌ها مشکلی نبود، اما از آنجایی که آن‌ها ازدواج کردند و سر و کله دوستان او پیدا شد، او شروع به شکایت کرد که او می‌خواهد هر هفته برای شام با دوستانش بیرون برود و او می‌خواست در خانه بماند.

او قبل از ازدواج، همسرش را کاملا می‌شناخت. اما انتظار داشت که او تغییر کند و، چون او اینطور نبود، کم کم از ازدواج با همسرش ناراحت و ناراضی شده بود. اگر رفتار یا ویژگی یا خصوصیتی در فرد مورد علاقه شما وجود دارد که شما نمی‌توانید با آن زندگی کنید، انتظار نداشته باشید فقط به خاطر ازدواج با شما تغییر کند.

نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه

۵. برای خود وقت بگذارید

یکی دیگر از تصورات غلط اصلی که باعث ایجاد اضطراب در ازدواج می‌شود این است که ما قرار است تمام وقت خود را با هم بگذرانیم. این درست نیست! زمان تنهایی نه تنها برای شما خوب است، بلکه ضروری است. شما قبل از اینکه وارد یک رابطه شوید، فردی کاملاً کارآمد بودید و زمانی که ازدواج می‌کنید، هنوز فردی کاملاً کارآمد هستید.

گاهی برای شارژ مجدد به زمان تنهایی نیاز دارید. شما باید در ازدواج خود این کار را انجام دهید، حتی اگر بچه دارید. زمان تنهایی، برای هر یک از طرفین بسیار مهم است. برای روشن کردن این مطلب، زمان تنهایی شامل رفتن به محل کار و خرید مواد غذایی نمی‌شود. زمان تنهایی یعنی زمانی برای انجام هر کاری که به تنهایی می‌خواهید. این ممکن است نشستن و خواندن کتاب، رفتن به ماهیگیری، رفتن و نشستن در یک کافه، رفت و آمد با دوستان و… هر چیزی که برای شما مهم است و می‌توانید آن را به تنهایی انجام دهید. انتظار اینکه تمام وقت خود را با هم بگذرانید، حتی اگر بخواهید و عاشق یکدیگر باشید، شما را برای فرسودگی شغلی آماده می‌کند.

اگر هر یک از این رفتار‌های سمی را در زندگی زناشویی خود تجربه می‌کنید، به این معنی نیست که شما برای طلاق آماده هستید. این فقط به این معنی است که شما باید به آن‌ها توجه کنید و نحوه حذف آن‌ها را بیابید تا مشکلات بزرگ و طولانی مدت ایجاد نکند. هر ازدواجی منحصر به فرد است و ازدواج شما می‌تواند به هر شکلی باشد که شما می‌خواهید باشد. تشخیص رفتار‌ها و اعمال آشکاری که برای ازدواج شما سمی است آسان است، اما برخی چیز‌ها ظریف‌تر هستند و مورد توجه قرار نمی‌گیرند




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نابودی زندگی مشترک با این رفتارهای اشتباه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..