تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اسناد فاش‌شده آمریکا؛ برنامه مخفیانه مصر برای ارائه هزاران موشک به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا: روزنامه واشنگتن پست با استناد به سند محرمانه‌ای که به فضای مجازی درز کرده، گزارش داد که اطلاعات ادعایی آمریکا حاکی از آن است که مصر در اوایل سال جاری میلادی برنامه‌هایی برای ارائه مخفیانه تا ۴۰ هزار موشک به روسیه داشت.

به گزارش  خبرگزاری تاس، در این گزارش روز دوشنبه با استناد به این سند آمده است که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر دستور داد که تولید و ارسال این موشک‌ها به صورت مخفیانه انجام شود تا از بروز مشکلاتی با غرب جلوگیری شود.

مصر یکی از متحدان کلیدی آمریکا در خاورمیانه است که برای چندین دهه بیش از یک میلیارد دلار در سال کمک امنیتی از ایالات متحده دریافت کرده است.

براساس این گزارش، این اسناد همچنین به برنامه‌های مصر برای ارائه گلوله‌های توپ و باروت به روسیه اشاره دارد.

در این گزارش واشنگتن پست به نقل از یک مقام دولت آمریکا آمده است که ایالات متحده هنوز ندیده است که ارسال موشک به روسیه انجام شود.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه مصر هم گفته است که موضع کشورش براساس عدم مداخله در مناقشه و حمایت از منشور سازمان ملل متحد و قوانین بین‌المللی است.

پیش از این، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که پنتاگون و وزارت دادگستری آمریکا تحقیقاتی را در مورد افشای اسناد طبقه‌بندی شده در مورد برنامه‌های واشنگتن و ناتو در زمینه آماده‌سازی نیروهای اوکراینی برای یک حمله متقابل علیه روسیه آغاز کرده‌اند. اسناد زیادی که اطلاعات مربوط به برنامه‌های ارسال تسلیحات و تعداد نیروها را افشا می‌کرد، به ویژه در توییتر و تلگرام منتشر شد. در هفتم آوریل، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که مجموعه جدیدی از اسناد محرمانه و فوق محرمانه آمریکا در رابطه با جنگ اوکراین در اینترنت پخش شده و به بیرون درز کرده است. براساس این گزارش، اسناد فاش شده همچنین حاوی مطالبی درباره خاورمیانه و چین است.

خبرگزاری رویترز گزارش داد که ممکن است این افشاگری یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌ها از زمان انتشار بیش از ۷۰۰ هزار سند و پیام‌های دیپلماتیک به وب‌سایت ویکی‌لیکس در سال ۲۰۱۳ باشد. در همین حال، رویترز اشاره می‌کند که اسناد فاش شده ممکن است جعلی باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اسناد فاش‌شده آمریکا؛ برنامه مخفیانه مصر برای ارائه هزاران موشک به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..