تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی فعالیت‌های قرآنی جامعة المصطفی العالمیه

در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد حسین رفیعی، مدیرکل امور قرآنی و حدیث جامعة المصطفی العالمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه درباره فعالیت این تشکل و فعالیت‌های آن در کشور‌ها گفت: الحمدالله بخش بین‌الملل سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به صورت مستقل راه‌اندازی شده است. یکی از غرفه‌های مهم این بخش غرفه‌های مرتبط با جامعة المصطفی است.

حجت‌الاسلام رفیعی ادامه داد: جامعة المصطفی العالمیه یک نهاد علمی بین‌المللی است که در ایران و ده‌ها کشور مختلف فعالیت آموزشی دارد. این نهاد بین‌المللی در حوزه قرآن کریم با ایجاد رشته‌ها و گرایش‌های متعدد در مقطع دکتری و ارشد، فارغ‌التحصیلی بیش از ۵۰۰۰ نفر در رشته‌های قرآنی و حدیثی از کشور مختلف دنیا اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.

به گفته مدیرکل امور قرآنی و حدیث جامعة المصطفی العالمیه، بیش از ۵۰۰۰ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد داریم که توسط طلاب و دانشجویان دفاع شده است. صد‌ها اثر قرآنی به زبان‌های بومی توسط فارغ‌التحصیلان نوشته شده است. همچنین، صد‌ها ترجمه متون قرآنی به زبان‌های مختلف انجام شده که می‌توان به ترجمه قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و متون روایی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان ما بیش از ۵۰۰ مرکز قرآنی و مدارس حوزوی و قرآنی را در کشور‌های مختلف اداره می‌کنند، افزود: حتی در آن کشور‌هایی که هیچ نهادی از جمهوری اسلامی حضور ندارد، طلاب و فارغ‌التحصیلان ما کار‌های قرآنی انجام می‌دهند. در صد‌ها مسجد، حسینیه و مراکز مذهبی هم فعالیت قرآنی انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه از ۱۰ کشور و ۱۰ نفر دعوت کردیم تا در نمایشگاه قرآن کریم توضیحاتی درباره فعالیتشان به مراجعه‌کنندگان بدهند، بیان کرد: به عنوان مثال، اولین غرفه به یکی از تشکل‌های قرآنی از کشور پاکستان اختصاص دارد. در کشور پاکستان تشکل‌های قرآنی زیادی داریم که از یکی از این تشکل‌ها به عنوان نماینده دعوت شده است. آن‌ها با ارائه مجموعه‌ای از محتوا به صورت دیجیتال اقداماتشان را توضیح می‌دهند.

مدیرکل امور قرآنی و حدیث جامعة المصطفی العالمیه در پاسخ به کارشکنی‌هایی که ممکن است در کشور‌های غیر اسلامی برای فعالیت قرآنی وجود داشته باشد، تصریح کرد: الحمدالله عموم کشور‌ها به فعالیت‌های صرف مذهبی حساسیت چندانی نشان نمی‌دهند. البته در بعضی از کشور‌ها محدودیت‌هایی برای فعالیت قرآنی وجود دارد. با این حال، فارغ‌التحصیلان ما وارد فضا‌های هنجارشکنانه در این حوزه‌ها نمی‌شوند. آن‌ها با اصول و قواعد کشور خودشان مبادرت به فعالیت‌های قرآنی می‌کنند

به گفته وی، طلاب و فارغ‌التحصیلان کمتر مورد گمان سیستم‌های امنیتی کشور خودشان قرار می‌گیرند. این تشکل‌ها بدون فعالیت سیاسی و دارای اخذ مجوز رسمی از کشور خودشان هستند. با این حال، تعداد بسیار محدودی از کشور‌ها محدودیت‌هایی برای فعالیت دینی را دارند. ولی در عمده کشور‌ها این آزادی تا حدی وجود دارد. به همین دلیل، فعالیت قرآنی فارغ‌التحصیلان ما در دنیا بسیار گسترده است.

در ادامه یکی از نمایندگان تشکل قرآنی کشور پاکستان درباره حضورش در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: اینجا مستقر شدیم تا فعالیت‌های قرآنی و تشکل کشورمان پاکستان را در نمایشگاه قرآن ارائه دهیم. مجمع طلاب سکر دو از تشکل فرهنگی جامعة المصطفی العربیه است. محور فعالیت این تشکل آموزش، پژوهش، فرهنگی، تبلیغی و قرآنی است.

به گفته وی، اینجا آمدیم تا مراکز و شخصیت‌های قرآنی پاکستان را معرفی کنیم. اولین سالی است که در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور پیدا کردیم. جامعة المصطفی سبب این امر خیر شده تا فعالیت‌های قرآنی کشورمان را ارائه کنیم.

جامعة المصطفی العالمیة نهادی علمی و بین المللی با هویت حوزه‌ای است که با هدف گسترش علوم اسلامی، انسانی و اجتماعی، با رویکرد آموزشی، پژوهشی و تربیتی انبوهی از داوطلبان را از سراسر جهان تحت پوشش قرار دهد تا فرصت هدایت قرآنی در سراسر جهان فراهم آورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی فعالیت‌های قرآنی جامعة المصطفی العالمیه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..